Poniżej uzupełniam opis twórcy postu - przemk79 swoimi uwagami. Dodałem tez co i gdzie należy podłączyć. U mnie działa.
@
przemk79
- dzięki za pomoc!
Na początek wymieniamy silniczek klapy - to nie jest zbyt trudne - jest po prawej stronie nagrzewnicy - po wyjęciu schowka - jest do niego dobry dostęp. We wtyczce będzie brakowało 3 przewodów - należy je przełożyć z kupionej wtyczki albo obciąć oryginalną i zalutować tą kupioną - jak komu wygodniej. Przewody należy doprowadzić do panela klimatronic gdzie także trzeba dołożyć piny do wtyczki.
FocST: Piny 1 i 6 już powinny być.
AV11-19E616-HA
Pin 4 wtyczki do 16 w panelu C228A
Pin 2 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)
Pin 3 wtyczki do 3 w panelu C228A (istniejący)
Następnie można się zająć czujnikiem nasłonecznienia - lekko podważamy z obu stron i wychodzi - niestety tutaj także brakuje trzech przewodów, które musimy uzupełnić lub wymienić cały wtyk - te przewody dość ciężko puścić oryginalną drogą - ja puściłem wzdłuż deski do lewego słupka obok głośnika tweetera i stamtąd już pod schowkiem do panela klimatronic. Powiedzmy, że to pierwsza trudniejsza czynność.
FocST: Dla mnie chyba najgorsza. Ostatecznie tez puściłem podobnie. Z wtyczki czujnika – wyprowadziłem gorą do podszybia i potem już za podszybiem do tweetera. Z tweetera bezpośrednio jest dostęp do BCM i panela HVAC. Uwaga – wtyczki do czujnika mogą się różnic.
AV1T-19E663-AB
Pin 1 wtyczki do 21 w panelu C228B (istniejący)
Pin 2 wtyczki do 22 w panelu C228B (istniejący)
Pin 3 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)
Następnie należy przygotować otwór w kanale nagrzewnicy z przodu nad panelem klimy - jest takie okrągłe miejsce - ewidentnie pod czujnik, Należy wywiercić otwór i prostokątne, przeciwległe otwory na jego obwodzie, aby weszły skrzydełka czujnika, tak aby dało się czujnik włożyć i przekręcić o 90 stopni. Dobrze założony czujnik powinien wlot przewodów mieć poziomo w stronę pasażera.
FocST: Plastik jest bardzo cienki – nie naciskać za mocno wiertłem. Ja użyłem palnika i roztopiłem otwór.
VPAMFH-19c734-AA (niebieski)
Pin 1 wtyczki do 4 w panelu C228B
Pin 3 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)
Następny czujnik jest najtrudniejszy, bo miejsce jego montażu jest trudno dostępne - jeśli włożymy głowę pod deskę w okolicach kierownicy, jakieś 25-30cm od krawędzi deski jest kanał i tam miejsce na otwór czujnika - należy wyciąć taki sam otwór - ja wykorzystałem wygięty z cienkiej blachy wycinak nałożony na lutownicę - tworzywo kanału jest cienkie i topi się bardzo łatwo. Wystarczy tylko dotknąć. Czujnik nakładamy na rurkę PVC od domowej instalacji CO odpowiednio wycięty pod czujnik - to doskonale usprawni włożenie i przekręcenie czujnika w tamtym miejscu - najlepiej jakby czujnik miał już wcześniej podłączony kabel.
FocST: Ja znowu – wykorzystałem palnik i roztopiłem dziurę. Montaż – zgodnie z podpowiedziami twórcy tego postu.
VPAMFH-19c734-AA (niebieski)
Pin 1 wtyczki do 5 w panelu C228B
Pin 3 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)
Ostatnią czynnością jest podłączenie czujnika temperatury wnętrza - jest on nad prawym kolanem kierowcy - za naciętymi otworkami w desce - idzie go wyczuć i zamontować na ślepo - nie jest to takie trudne.
FocST: Sa nacięte dziurki – tylko trzeba kierownice odchylić. Montaż – idealnie jeśli mamy wyjęty panel klimy, radio oraz środkowe nawiewy (zamocowane są na dwóch śrubach tylko).
H1BH-19T562-AA
Pin 5 wtyczki do 2 w panelu C228A (istniejący)
Pin 1 wtyczki do 27 w panelu C228B
Pin 2 wtyczki do 29 w panelu C228B
Pin 6 wtyczki do 70 w BCM C2280D (jeśli nie ma to do pin 71). C2280D to pierwsza wtyczka z tych dużych od lewej strony.
FocST: w kodowaniu Forscanem – ja użyłem asbiult oryginalnego który miał moduł HVAC który kupiłem. Musiałem zmienić oczywiście VIN, kierownice po lewej stronie. Reszta się zgadzała.