Cytat:
U mnie niby był soft zmieniany i jak szarpało tak szarpie dalej. Teraz gdy temperatura spadła jest jeszcze gorzej...
|
Odłącz EGR i pojeździj. Jestem na tym samym etapie ... no może troszkę dalej , bo zamowilem egr na wymiane. Mam nadzieje, ze pomoże. Jak nie , to programowo go usunę, bo jazda z nim to katorga. Tak szarpie , ze czasami nie wiem , czy to skopana droga , czy auto. jakkolwiek,sam myślałem ze powodom jest skrzynia , ale kilka dni jazdy bez EGR powoduje , ze zaczynam lubic to auto ...
Wyglada to tak , ze zmiana biegu zgrywa sie z ruchami Egr , co powoduje szarpnięcia większe , , dodatkowo spokojna jazda w okolicach 2000 rpm i tez mikro żabki i z czasem mam wrażenie coraz większe.
jeszcze napisze o adaptacji ... zrobić ją najlepiej na rozgrzanym silniku. ale dopiero jak sie uporamy z EgR, bo ... patrz wyzej .
ps. nie wiem co spieprzyli w 2019 roku , ale wiekszosc ludzi z problemami z tą skrzynią to 2019 rok
UPDATE.
wymieniłem EGR i zrobiłem jazdę próbna i hmmm ... musze troszkę więcej pojeździć. wymuszałem pewne prędkości , przy których coś się działo i wydaje się , że tego już nie ma. nie ma tego szarpanie. nie jest idealnie, ale jest lepiej.
rozebrałem, a raczej zniszczyłem stary EGR, żeby zobaczyć jak to działa. Więc jest to zwykły silniczek ze szczotkami dzialajacy w jednym kierunku na prąd aby otworzyć zawór a spowrotem zamyka go sprężyna dosyć mocna. Jest to kilka obrotów silniczka na otwarcie zaworu , gdzie wyjeżdża trzpień. sprężyna działa w drugą stronę zamykając zawór. mam nadzieje, ze to jasne. jest jeszcze magnetyczny czujnik. ruch silnika powoduje zmianę położenia magnesu , wiec daje to jakiś sygnał. tylko jaki?
co tu mogło się zepsuć ?
1. silniczek , to zawor bylby caly czas zamkniety, chyba ,ze lozyska ... to zawor sie nie zamknie.
2. grzybek zablokowany, niedomkniety, to by były przecieki spalin cały czas. nierówne obroty na jałowym.
3 czujnik pozycji, bo raczej ten czujnik magnetyczny nim jest. tu nie wiem , czy on ma pokazac tylko ,ze jest otwarcie, czy procentowa wartość, nie mam pojęcia i nie chce mi się patrzeć w schematy.
gdzies wyczytalem ,ze EGR dzialają miedzy 1 a 5V.
w zaworze znalazłem trochę pyłu ze szczotek. tak szczerze , to nie widze , zeby ten moj stary egr byl zepsuty ..... ide na jazdy probne.