View Single Post
Stary 03-11-2023, 19:47   #9
kolopeter
ford::professional
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,773
Domyślnie Odp: Skrzynia 8F35 zmiana biegów - poszarpywanie

Cytat:
Napisał Arek3000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie niby był soft zmieniany i jak szarpało tak szarpie dalej. Teraz gdy temperatura spadła jest jeszcze gorzej...
Odłącz EGR i pojeździj. Jestem na tym samym etapie ... no może troszkę dalej , bo zamowilem egr na wymiane. Mam nadzieje, ze pomoże. Jak nie , to programowo go usunę, bo jazda z nim to katorga. Tak szarpie , ze czasami nie wiem , czy to skopana droga , czy auto. jakkolwiek,sam myślałem ze powodom jest skrzynia , ale kilka dni jazdy bez EGR powoduje , ze zaczynam lubic to auto ...
Wyglada to tak , ze zmiana biegu zgrywa sie z ruchami Egr , co powoduje szarpnięcia większe , , dodatkowo spokojna jazda w okolicach 2000 rpm i tez mikro żabki i z czasem mam wrażenie coraz większe.
jeszcze napisze o adaptacji ... zrobić ją najlepiej na rozgrzanym silniku. ale dopiero jak sie uporamy z EgR, bo ... patrz wyzej .
ps. nie wiem co spieprzyli w 2019 roku , ale wiekszosc ludzi z problemami z tą skrzynią to 2019 rok

UPDATE.
wymieniłem EGR i zrobiłem jazdę próbna i hmmm ... musze troszkę więcej pojeździć. wymuszałem pewne prędkości , przy których coś się działo i wydaje się , że tego już nie ma. nie ma tego szarpanie. nie jest idealnie, ale jest lepiej.
rozebrałem, a raczej zniszczyłem stary EGR, żeby zobaczyć jak to działa. Więc jest to zwykły silniczek ze szczotkami dzialajacy w jednym kierunku na prąd aby otworzyć zawór a spowrotem zamyka go sprężyna dosyć mocna. Jest to kilka obrotów silniczka na otwarcie zaworu , gdzie wyjeżdża trzpień. sprężyna działa w drugą stronę zamykając zawór. mam nadzieje, ze to jasne. jest jeszcze magnetyczny czujnik. ruch silnika powoduje zmianę położenia magnesu , wiec daje to jakiś sygnał. tylko jaki?

co tu mogło się zepsuć ?
1. silniczek , to zawor bylby caly czas zamkniety, chyba ,ze lozyska ... to zawor sie nie zamknie.
2. grzybek zablokowany, niedomkniety, to by były przecieki spalin cały czas. nierówne obroty na jałowym.
3 czujnik pozycji, bo raczej ten czujnik magnetyczny nim jest. tu nie wiem , czy on ma pokazac tylko ,ze jest otwarcie, czy procentowa wartość, nie mam pojęcia i nie chce mi się patrzeć w schematy.
gdzies wyczytalem ,ze EGR dzialają miedzy 1 a 5V.
w zaworze znalazłem trochę pyłu ze szczotek. tak szczerze , to nie widze , zeby ten moj stary egr byl zepsuty ..... ide na jazdy probne.
__________________
SZCZECIN, miasto nad morzem

Ostatnio edytowane przez kolopeter ; 06-11-2023 o 14:20
kolopeter jest offline   Odpowiedź z Cytatem