View Single Post
Stary 27-02-2024, 17:18   #5
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,056
Domyślnie Odp: jak przy krótkich, miejskich trasach zapewnić ładowanie aku 12V,

Cytat:
Napisał athlon64x4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...FHEV?
Tak.
FHEV i PHEV nie mają alternatora. Wytwarzaniem prądu zajmuje się jeden z silników/generatorów umieszczonych w skrzyni biegów - konkretnie silnik/generatorów "rozrusznik/generator prądu ładowania".
Oczywiście zarówno w funkcji silnika/rozrusznika pobierany jest prąd z akumulatora trakcyjnego (wysokonapięciowego) jak i jako generator ładuje on akumulator trakcyjny.

System ładowania podpięty jest do akumulatora trakcyjnego i przetwarza wysokie napięcie na napięcie ładowania (standardowo - ok. 14,5V) sterowane już "jakby to był alternator"...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem