View Single Post
Stary 01-04-2024, 11:02   #4
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 571
Domyślnie Odp: Nierówne obroty, szarpanie i zapach benzyny - wina czujnika MAF czy MAP?

Cytat:
Napisał pazdanmichal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Myśląc, że może to wina źle stykających przewodów, podpiąłem je do woltomierza. W tym czujniku są cztery piny - gdy wpiąłem woltomierz do przewodu, który idzie do czujnika to odczytałem kolejno 5V, 12V, 0V, 5V. Uważam, że wygląda to jak najbardziej w porządku, jeden musi mieć 0V - zakładam że to uziemienie.
.
Jak to mierzyłeś? Wg mnie nie powinno być 2 x 5V, gdy czujnik podpięty i silnik uruchomiony, ponieważ te napięcia powinny się mieścić, upraszczając nieco w zakresie 0 - 5V, czyli w takim, które sterownik przerobi na wartości cyfrowe, bez szkody dla niego i powinny się zmieniać w zależności od temperatury i przepływu. Zakładam, że te 5V było na pinach 2 i 5.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem