View Single Post
Stary 22-05-2024, 15:40   #4
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: Uszczelka pod głowicą drugi raz, czy wymiana silnika?

Cytat:
Napisał ko5a Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
myślałem że benzyna 2.0 16V HE to popularny motor o akurat z tym nie będzie problemu.
Jak Twój nie bierze albo bierze mało oleju to remont będzie zdecydowanie lepszą opcją. Wszystko co kupisz w necie będzie brało olej (jak nie będzie to jak trafił 6 w totka). Większość 2.0 durateców bierze olej.

Cytat:
Napisał ko5a Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
allegro zostały silniki starsze o 4 lata niż rocznik auta
Bo masz praktycznie silnik z ostatniego rocznika, one były od 2000 do 2012 roku chyba najpóźniej.

Pytanie dlaczego wydmuchało tą uszczelkę, być może płaszczyzna bloku jest krzywa albo po poprzedniej obróbce coś było nie tak złożone (za duża chropowatość powierzchni do uszczelki MLS albo coś wpadło podczas montażu). Jakaś była awaria układu chłodzenia przed UPG oprócz tego termostatu? Te silniki są dosyć mocne przegrzanie nie tak groźne dla nich.

Osobiście bym remontował, sprawdzając płaszczyznę również bloku, przy okazji zmienił koniecznie pierścienie i sprawdził tłoki/cylindry.

Cytat:
Napisał menen2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy jest jakikolwiek zapas u Ciebie, czy wszystko zostało już „zjedzone” poprzednio?
Raczej bym się tym nie przejmował mocno, w tych silnikach zdejmiesz 0.5mm nic się nie stanie chyba że poprzednio było jakoś ekstremalnie dużo.

Ostatnio edytowane przez klocolus ; 22-05-2024 o 15:42
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem