View Single Post
Stary 31-10-2024, 17:26   #1
Kris2024
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-09-2024
Skąd: Rzeszow
Model: Grand C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 3
Domyślnie FORScan i niepoprawna detekcja silnika 2.0 TDCI

Witam szanownych kolegów,

Jakiś czas temu kupiłem interfejs diagnostyczny STN1170, pełen entuzjazmu podłączyłem się wspomnianym interfejsem do złącza. Po nawiązaniu komunikacji z modułami w logach widniała informacja, że silnik w moim samochodzie to 1.5L natomiast w moim samochodzie jest 2.0L (Duratorq 110kW/150PS).

Pierwsze padło na FORScana. Z wersjami 2.3.63 i 2.3.46 ten sam rezultat, czyli niepoprawna detekcja silnika. Wersja 2.3.43 nie nawiązała komunikacji z modułami.

Następnie myślałem że to może jakiś problem z interfejsem - tak wiem, małoprawdopodobne bo on jest odpowiedzialny za komunikacje, a nie interpretacje - tak więc, zmieniłem wersje firmware interfejsu z v4.2.4 na polecaną na forum v3.3.1. Z tą wersją FORScan w wyżej wymienionych wersjach nie był w stanie nawiązać połączenia.

Doszło do tego, że zmieniłem interfejs na Vgate vLinker FS USB, bez poprawy.

Mam obawy co do wykorzystania tego oprogramowania do zmiany czegokolwiek w modułach, z uwagi na niepoprawną detekcję silnika. A chciałem włączyć alarm, autoryglowanie i kilka innych.

I teraz dwa pytania:
1. Czy ktoś z was miał problem z niepoprawną detekcją silnika wykorzystując FORScan'a?
2. Jakich konfiguracji Interfejs + FORScan używacie?

Oczywiście mam 2 miesięczną licencję dla FORScan'a jak i podczas używania dostęp do internetu.
Kris2024 jest offline   Odpowiedź z Cytatem