FORScan i niepoprawna detekcja silnika 2.0 TDCI
Witam szanownych kolegów,
Jakiś czas temu kupiłem interfejs diagnostyczny STN1170, pełen entuzjazmu podłączyłem się wspomnianym interfejsem do złącza. Po nawiązaniu komunikacji z modułami w logach widniała informacja, że silnik w moim samochodzie to 1.5L natomiast w moim samochodzie jest 2.0L (Duratorq 110kW/150PS).
Pierwsze padło na FORScana. Z wersjami 2.3.63 i 2.3.46 ten sam rezultat, czyli niepoprawna detekcja silnika. Wersja 2.3.43 nie nawiązała komunikacji z modułami.
Następnie myślałem że to może jakiś problem z interfejsem - tak wiem, małoprawdopodobne bo on jest odpowiedzialny za komunikacje, a nie interpretacje - tak więc, zmieniłem wersje firmware interfejsu z v4.2.4 na polecaną na forum v3.3.1. Z tą wersją FORScan w wyżej wymienionych wersjach nie był w stanie nawiązać połączenia.
Doszło do tego, że zmieniłem interfejs na Vgate vLinker FS USB, bez poprawy.
Mam obawy co do wykorzystania tego oprogramowania do zmiany czegokolwiek w modułach, z uwagi na niepoprawną detekcję silnika. A chciałem włączyć alarm, autoryglowanie i kilka innych.
I teraz dwa pytania:
1. Czy ktoś z was miał problem z niepoprawną detekcją silnika wykorzystując FORScan'a?
2. Jakich konfiguracji Interfejs + FORScan używacie?
Oczywiście mam 2 miesięczną licencję dla FORScan'a jak i podczas używania dostęp do internetu.
|