Regularnie powracający błąd P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe
Witam Forumowiczów!
Proszę o poradę dotyczącą mojego samochodu:
Ford S-MAX, 2.0 TDCi DPF Titanium, rocznik 2012
i problemu z regularnie powracającym błędem P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe.
Problem objawia się tak:
- komputer zgłasza usterkę silnika
- gwałtownie spada moc silnika
- samochód dalej jedzie, ale zwalnia
- maksymalna prędkość do osiągnięcia to około 110-120 km/h na równym terenie
- przyspieszanie jest bardzo słabe
- samochód można zatrzymać, zgasić silnik, uruchomić ponownie, ale kontrola "awaria silnika" dalej się świeci i silnik ma mało mocy
Wygląda to tak, jakby turbina została odłączana, stąd spadek mocy.
Kiedy problem występuje:
- przy prędkościach ponad 130 km/h i dynamicznej jeździe na autostradzie (przyspieszanie/wyprzedzanie/itd.)
Kiedy problem nie występuje:
- podczas ekonomicznej jazdy do 120 km/h. Można przejechać setki kilometrów na tempomacie z prędkością 120 km/h i wszystko gra.
Podczas ostatniej trasy problem pojawił się kilka razy.
Po pierwszym wystąpieniu:
- podłączyłem się do komputera interfejsem ODB-II
- skasowałem wszystkie błędy
- uruchomiłem samochód ponownie, kontrolka "awaria silnika" zgasła
- mogłem jechać dalej normalnie, dynamicznie, ponad 130 km/h
Po drugim wystąpieniu (kilka minut później):
- podłączyłem się do komputera
- odczytałem błędy silnika (błędy są poniżej)
- skasowałem wszystkie błędy
- uruchomiłem samochód ponownie, kontrolka "awaria silnika" zgasła
- dalej jechałem ekonomicznie, nie więcej niż 120 km/h
- problem nie wystąpił ponownie
Proszę o pomoc co może powodować ten problem.
Zarejestrowane błędy:
Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.114.0/401140/GP
DTC report
Connection profile: Ford OBD-II / EOBD + CAN and extra PIDsDate: 27.12.2024 17:55:45
VIN: WF0SXXGBWSCR61264
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 3
----------------------------
P2263 [0x2263]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Status: Oczekująca
----------------------------
P0130(29) [0x013029]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1)
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
P2263(84) [0x226384]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============================
Jednostka sterująca silnikaJednostka sterująca silnika
DTCs: 60
----------------------------
P0130(29) [0x013029]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1)
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
P2263(84) [0x226384]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
|