Cytat:
Te spaliny idą od razu w układ chłodzenia czy dopiero po mocnym nagrzaniu/ostrzejszej jeździe?
|
Tak jak pisałem, po złożeniu głowicy samochód wyjechał z garażu i na powietrzu popracował do rozgrzania bez obciążenia, jeszcze u niego na placu i już było ciśnienie w spalinach.
Co do krzywizny bloku? Tuleje robił zakład z wieloletnim doświadczeniem, wielopokoleniowy. Gościu te silniki tulejował już wielokrotnie i jeżdżą bez problemów, mówi, że po wstawieniu tulei blok też wstawia na szlifierkę, on też robił głowice. Druga sprawa, gdyby blok był krzywy, to czy zdjęta głowica nie byłaby też wykrzywiona? Tu zdjęta głowica była praktycznie prosta. Co do szczelności głowicy, to z tego co wiem, to sprawdzenie głowicy robi na gorąco sprawdza szczelność, prześwietlenia nie robi. Nie wiem dokładnie jaką szczelność sprawdza ale twierdzi, że jest prawie niemożliwe by głowica była pęknięta.
Powiem mechanikowi żeby zaślepił przewody i wykonamy przejażdżkę testową, zobaczymy czy bez podłączenia turbiny też będzie ciśnienie w chłodzeniu.