Odp: 1,0 ecoboost praca na jałowym biegu
Udało mi się skontrolować świece. Stan ogólny w porządku, jedyne co to przerwa pomiędzy elektrodami wynosiła 0,6. Ustawiłem na 0,67 gdyż wg producenta przerwa powinna zawierać się między 0,65 - 0,75. Dotychczas spotkałem się że elektrody wypalały się i przerwa się zwiększała, ale dlaczego tutaj było 0,6 . Drugi efekt po kontroli świec, to teraz na postoju czuć jakby zapach paliwa w środku. No i pytanie, czy ustawienie przerwy na 0,67 mogło to spowodować? Dodatkowo, w jednym gnieździe, po zdjęciu cewki znalazłem coś takiego, jak na zdjęciu… Czy ktoś rozpoznaje, co to za element? Bo nie wiem, czy to jakaś zatyczka z czegoś co wypadło na serwisie komuś i przeleżało w dołku na fajce, czy element którego może ew brak powoduje teraz ten zapach paliwa w kabinie?
Edit;
Przyczyną zapachu paliwa była jedna niedokręcona świeca. Nie mam pojęcia jak to się stało, jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że klucz był typowej grubości i przy dokręcaniu faktycznie sprawiał problem żeby z czuciem wkręcić palcami do oporu, jakby się klinował. No, ale dociąganie było już kluczem Nm, tak że nie nie wiem … Poprawka za to była już robiona kluczem cienkościennym i znacznie łatwiej wkręcało się świecę palcami do oporu.
Ostatnio edytowane przez nori76 ; 11-05-2025 o 22:59
Powód: Rozwiązanie problemu
|