View Single Post
Stary 09-06-2025, 14:51   #3
traper2000
ford::average
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 96
Domyślnie Odp: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindró

Dzięki za odpowiedź!
Zastanawiająca jest jednak regularna częstotliwość występowania problemu. Prawie jak w zegarku. Jakby komputer nie zwracał uwagi na pogodę, wiązkę, przebieg itd. tylko miał ustawione co 2 tygodnie wyrzucić komunikat.

Za pierwszym razem zrobiłem zrzut z forscana:
===PCM DTC P0420:00-EC===
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania układem napędowym.
Zamrożone ramki #1:
Zamrożone ramki #2:
-EVENT_TIME: 175980838 s (Tue Dec 17 10:21:53 2024) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 99332 km - Całkowity (przebyty) dystans
-FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 72.16 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 91 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.78 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 7.03 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 98.0 kPa - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
-RPM: 1589 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 38.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: -2.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 13 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Temperatura powietrza dolotowego).
-RUNTM: 779 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 12580.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 87.84 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 36.08 % - Poziom paliwa
-BARO: 100.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 14.36 V - Napięcie modułu sterującego
-TP_REL: 18.04 % - Względne położenie przepustnicy
-TAC_PCT: 24.31 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-RPMDSD: 789 1/min - Wymagana predkosc RPM biegu jalowego
-O2S12: 0.73 V - Sonda lambda (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-TQ_CNTRL: None Requested - Żądane sterowanie momentem obrotowym
-ENGOFF_TIMER: 8 s - Licznik czasu od wyłączenia silnika
-APP_FLT: No Fault - Status czujnika położenia pedału przyspiesznika
-ECT_F: No Fault - Stan czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
-TP_F: No Fault - Stan czujnika położenia przepustnicy.
-MISFIRE: Nie - Aktualnie stwierdzone wypadanie zapłonów
-IAT_F: No Fault - Status czujnika temperatury powietrza wlotowego
-ETC_TRIM_LRN: Tak - Odchylenie kąta przepustnicy zostało zarejestrowane
-MP_LRN: Tak - Zarejestrowana korekta profilu wypadania zapłonów
-MAF_F: No Fault - Status przepływomierza masowego powietrza
-MAP_F: No Fault - Status czujnika ciśnienia absolutnego w kolektorze
-OTS_STAT: Włączone - Status funkcji uruchamiania silnika jednym dotknięciem przycisku
-SMC_MON: Off - Wykryto sygnał wyjściowy sterownia rozrusznikiem
-APP1: 1.21 V - Czujnik położenia pedału przyspiesznika 1
-APP2: 0.61 V - Czujnik położenia pedału przyspiesznika 2
-TP1: 3.62 V - Czujnik położenia przepustnicy 1
-TP2: 1.38 V - Czujnik położenia przepustnicy 2
-GEAR: 4 - Żądany bieg
-GEAR_OSC: 4 - Zmiana biegów przez funkcje OSC
-TSS_SRC: 1570 1/min - Rzeczywista prędkość wałka turbiny
-OSS_SRC: 1085 1/min - Rzeczywista prędkość wałka wyjściowego
-TFT: 61 °C - Temperatura płynu w skrzyni biegów
-TR: Drive/OverDrive - Zakres przełożeń przekładni
traper2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem