06-05-2005, 10:12
|
#17
|
ford::average
Zarejestrowany: 08-03-2005
Skąd: Łódzkie
Postów: 140
|
Cytat:
Napisał nocny
Jak mi się coś zepsuję z powodu LPG
|
Taki sobie przyczynek do zakładania LPG w Fusionie:
Spalanie gazu pozbawionego dodatków ochraniających również powoduje osiadanie gniazd, a w konsekwencji utratę kompresji w silniku i "branie" oleju. Szybciej objawia się to w silnikach z "miękkimi" gniazdami. Jak więc dociec, do którego silnika (auta) gaz jako paliwo się nadaje? Wystarczy znaleźć informację o zalecanym paliwie. Jeśli jest nim benzyna bezołowiowa, to znaczy, że gniazda są utwardzone. Jest jednak w tym stwierdzeniu pewne uproszczenie. Nawet po 1986 r., kiedy upowszechniło się stosowanie katalizatorów oraz benzyny bezołowiowej, były i są nadal produkowane silniki mniej odporne na niszczycielskie działanie gazu.
- Ich głowice, a konkretnie gniazda zaworów, są utwardzane, ale płytko - wyjaśnia Tomasz Wojciechowski, kierownik działu badań i rozwoju firmy Elpigaz, producenta instalacji gazowych. Dotyczy to m.in. takich aut jak: Ford Focus 1.6 16V (rok produkcji 2003, kod silnika FYDD), Fusion 1.4 16 V (2003 r., FXJB), Mondeo 1.8 16V (2003 r., CHBA); Honda Civic 1.4 16V (2004 r., D14Z6), C-RV 2.0 16 V (2003 r., K20A1). Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Źródło: http://www.gieldasamochodowa.com/articl ... sp?path=gs\992&file=mh_1534.xml
|
|
|