Jeśli chodzi o Urząd Celny, to na zqapłacenie akcyzy masz 5 dni od dnia przekroczenia granicy. Po tym terminie mogą "wlepić" Ci karę.
Jeśli chodzi o sprowadzenie auta z instalacją, to jeśli masz papiery na instalację i zbiornik, to nie powinno być problemów. Najważniejsze jest by była homologacja butli i w dowodzie rejestracyjnym informacja o instalacji (jednoznaczne określenie, że jest instalacja - skrót np. G3 nic nie da...).
Jeśli nie masz papierów, to poszukaj na butli numeru homologacji (z reguły zaczyna się od literki E) i daty produkcji. Dane te powinny być wybite na butli. Czasami są schowane pod pokrywą zaworów.
Jeśli znajdziesz na butli numer homologacji, to pozostaje Ci udać się do Transportowego Dozoru Technicznego i poprosić o wydanie polskiej homologacji. Koszt około 190 zł.
Jeśli termin ważności butli minął lub nie ma numerów homologacji, to musisz zrobić pełne sprawdzenie ciśnieniowe zbiornika. Koszt takiego badania to 300-350 zł. Wiem, że firmy robiące takie ekspertyzy znajdują się w Koszalinie i Poznaniu.
Z takimi dokumentami nie powinno być problemów na przeglądzie, czy w Wydziale Komunikacji.
Często koszt wymiany butli jest wyższy od kosztów legalizacji butli którą już masz. No i w chwili obecnej kolejki na wymianę butli są długie... Generalnie podchodź z rezerwą do rad udzielanych w zakładach instalujących gaz. W większości mówiono mi, że zbiornik muszę wymienić, w kilku powiedziano mi, że muszę wymienić całą instalację (sic!), a w każdym warsztacie twierdzono, że odczyt numerów w Dozorze Technicznym jest kompletnie nieopłacalny...
__________________
FORD MONDEO MKII 1998
1.8 16V + LPi (Vialle)
|