View Single Post
Stary 06-12-2005, 09:27   #3
ewryś
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-11-2005
Skąd: Czestochowa
Postów: 6
Domyślnie

Ocena stanu silnika.
Kupiłeś dizelka – powinieneś na początku sprawdzić kompresję swojego silnika. W wielu przypadkach po tym pomiarze fachowiec orzeka „remont silnika”. Ale.... Nawet nowe silniki 1,8 forda nie mają wię32 at. Warto tu przypomnieć że ciśnienie w cylindrach ma istotny wpływ na odpalanie silnika. Spotkałem się z ciśnieniem 17,18,17,19 w tym silniku (1,8TD sierra) wtryski lały, a odpalał bezproblemowo i co wtedy powiedział by fachowiec? Gdy ciśnienie na cylindrach jest w miarę równe to znaczy że silnik równomiernie się zużywa. Jest to normalne. Źle jest wtedy gdy silnik ma na jednym tłoku mniej o np5 at. Z praktyki wiadomo że czwarty cylinder szybciej słabnie w tym typie. Druga rzecz przy pom. Ciśnienia. W wielu przypadkach mechanicy badając wykorzystują nasz akumulator który na pewno nie jest sprawny w 100% - rozrusznik wtedy bęcił i ciśnienie jest słabsze. Kolejna rzecz to taka że ford do silnika 1,8 ma dwa typy rozruszników. Jeden szybciej kręci drugi mocniejszy lecz wolniej. I to jest to. Zawsze orzeczenie fachowca który niewiele ma wspólnego z 1,8 forda (bo te motory nie trafiają na warsztaty często - po prostu są trwałe ) jest nieprawdziwe i pomiar nie będzie adekwatny do stanu silnika.

[ Dodano: 2005-12-06, 11:32 ]
Układ paliwowy
Wtryski nie mają aż tak istotniej roli przy odpalaniu (może 15%) nawet jak leją. Jednak zużycie paliwa jest większe. Kopcenie to objawy nie do końca spalanej ropy. Oczywiście jeżeli wtrysk do cylindra to mgiełka a nie sik jak szczykawką to zapalenie mieszanki jest polepszone. Za to cofanie paliwa do zbiornika wpływa niekorzystnie i jest jedną z przyczyn naszych rannych problemów. Przyczyna to nieszczelna pompa paliwowa, lub przewody. Może też nie trzymać zawój jedno drożny. Paliwo wtedy jest raz wtryśnięte do cylindrów słabiej raz mocno zapowietrzone. Ten niekorzystny objaw należy od razu wyeliminować. Sprawdzenie to podłączenie butelki z ropą na noc, albo założeni na krótki czas przezroczystych przewodów paliwowych. Niektóre pompy mają ręczną pompkę, którą można sobie rano podpąpować paliwko. Można też zamontować sobie taką pompkę – gruszkę, która posiada dwa zaworki jednodrożne. Koszt to 60 zł. Zdjęcie zamieszczam na stronie http://www.ewrysgielda.republika.pl/ford/pompka.jpg
Bardzo częstą przyczyną ciężkiego odpalania jest złe ustawienie pompy wtryskowej. Jeden z fordowiczów napisał że należy przeprowadzać (tzw. Regulacje zapłonu na pompie wtryskowej ) przed każdą zimą. (koszt 35 zł).
ewryś jest offline   Odpowiedź z Cytatem