View Single Post
Stary 16-09-2006, 01:09   #1
ciaastus
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
Domyślnie wolno schodzące obroty 1.3 endura

No wiec tak: po 1,5-rocznej walce znalazłem przyczynę! Tzn. tak jak w jakimś Polonezie czujnik VSS daje sygnał do ECU żeby ten zwiększył ilość powietrza (przez silnik krokowy) benzyny chyba też na wtrysk (podczas jazdy, np po wciśnięciu sprzęgła i zmianie biegów). Ale na LPG sytuacja wygląda inaczej, bo auto dostaje za dużo powietrza przy wysprzęgleniu i "wyje" (przy zmianie biegów). Krokowiec daje "luft" i i auto brzęczy.
Po odłączeniu VSS'a problem znika! :fcp1 Auto "schodzi" jak na benzynie! A nawet za mocno, bo mam cut-off'a "agresywnego".
Czy przekaźnik odłączający VSS po przełączeniu na LPG będzie dobrym rozwiązaniem??? Chcę, żeby na Pb wszystko działało normalnie. Niewiem jak tych gaziarzy potraktuję (aż się boję).
Qrka! Ile ja sie nasłuchałem historii od nich: że te silniki "tak mają", że duży kolektor i nie zdąży wypalić i.t.p i.t.d
Co o tym sądzicie????
ciaastus jest offline   Odpowiedź z Cytatem