View Single Post
Stary 30-05-2007, 22:41   #8
pk40
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
Domyślnie

Opis dotyczy rysunku zamieszczonego kilka postów wyżej
Pasek zębaty dostarcza się jako część zamienną razem ze sprężyną (2) oraz sworzniem (1) zaczepu sprężyny, umożliwiającymi uzyskanie wymaganego nominalnego naciągu paska. Napinacz paska montowanego fabrycznie nie ma tych elementów, gdyż jego naciąg jest regulowany za pomocą specjalnego przyrządu.

A tak to ma przebiegać zgodnie z instrukcją

Uwaga. W wytwórni jest montowany napinacz paska zębatego bez sprężyny . Jeśli nie ma sprężyny napinającej, zamontować nową sprężynę ze sworzniem mocującym. W tym celu należy poluzować napinacz i obrócić go w położenie wyjściowe po zamontowaniu sprężyny.
• Naprężyć wstępnie napinacz. W tym celu obrócić rolkę napinającą za pomocą klucza do
gniazd 6-kątnych w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara i dokręcić śrubę
zaciskową.
• Sprawdzić, czy wał korbowy i wały rozrządu znajdują się w położeniu odpowiadającym
GMP 1. cylindra.
• Nałożyć nowy pasek zębaty, rozpoczynając od koła na wale korbowym i nakładając pasek
w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
Uwaga. Strona czynna paska zębatego, znajdująca się między kołem wału korbowego a kołem wału rozrządu, powinna być naciągnięta.
• Poluzować śrubę zaciskową napinacza paska zębatego. Sprężyna przyciąga napinacz do
paska zębatego i zapewnia jego właściwy naciąg.
• Dokręcić śruby mocujące koła wałów rozrządu momentem 70 N • m.
Uwaga. Przytrzymać koła przyrządem do ustalania kołnierzy, w żadnym wypadku nie należy stosować do tego liniału regulacyjnego.
• Wyjąć liniał regulacyjny.
• Obrócić wał korbowy za środkową śrubę o dwa obroty w prawo i ustawić ponownie
w położeniu odpowiadającym GMP 1. cylindra.
• Dokręcić śrubę zaciskową napinacza paska zębatego momentem 40 N • m, nie obracając
przy tym rolki napinającej.
• Sprawdzić GMP wału korbowego i wałów rozrządu. W tym celu włożyć liniał regulacyjny.
Gdy położenie jednego z wałów rozrządu bardzo mało różni się od właściwego położenia,
ustawić wał za pomocą przyrządu do ustalania kołnierzy tak, aby można było włożyć liniał.
• Jeśli nie można włożyć liniału regulacyjnego, przytrzymać koło wału rozrządu przyrządem
i poluzować śrubę mocującą. Obrócić wał rozrządu kluczem płaskim i włożyć liniał.
Uwaga. Wał korbowy powinien znajdować się
przy tym w GMP. Dokręcić koło wału rozrządu momentem 70 N • m.
• Wyjąć liniał regulacyjny.
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić.
pk40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem