View Single Post
Stary 06-10-2007, 22:55   #8
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie

Cytat:
Napisał sapienti
W Polsce, w okresie występowania niskich temperatur, jest sprzedawany tzw. zimowy olej napędowy, który powinien mieć temperaturę blokady filtra minus 18 stopni Celsjusza. W czasie występowania skrajnie niskich temperatur w sieci sprzedaży pojawia się pochodzący z importu arktyczny olej napędowy o wyższych parametrach i wyższej cenie niż paliwo krajowe.
Jeśli paliwa nalewane do zbiorników samochodów utrzymują fabryczne parametry, w warunkach polskiej zimy nie ma potrzeby dolewania dodatków przeciwdziałających wydzielaniu się parafin w filtrze i przewodach paliwowych. Jednak aby uniknąć unieruchomienia pojazdów z silnikami Diesla, korzystnie jest dodawać uszlachetniacze, w szczególności, gdy temperatura spadnie poniżej minus 15 stopni. Należy wybierać produkty znanych firm petrochemicznych, a te niestety mają wysokie ceny.

Źródło: motofakty.pl
Na Statoil'u zimą mają ON w wersji Arctic. Nie blokuje filtra do -30 stopni C, ale nie oferują go na wszystkich stacjach.
Firma z Norwegii, a tam wiedzą co to mrozy.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem