View Single Post
Stary 12-02-2008, 19:25   #5
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,775
Domyślnie Re: WARIOWANIE NISKICH OBROTÓW LPG

no wlasnie to jest mozliwe przez czujnik polozenia przepustnicy (potencjometr) zalatw sobie na podmianke i podepnij go to zobaczysz czy jest roznica. u mojego kolegi w fiescie 1.3 swirowaly obroty mechanior uparl sie na krokowke, fakt byla wlanieta lecz czujnik tez. objawialo sie to tym ze gdy zamontowalismy sprawny na probe to bylo lepiej ale nie do konca, obroty skakaly czasem spadaly za nisko a krokowka sie wogole nie ruszala, czujnik przepustnicy dawal zle sygnaly i przez to, a gdy sprawdzalismy go miernikiem wszystko ok bylo ale wymiana pomogal i teraz simga jak marzenie, nawet moj kumpel mowi ze chyba lepiej niz gdy ja kupil. na LPG bedziesz mial tez problemy z obrotami dlatego ze wraz z inst. lpg potencjometr przepustnicy i krokowka wspolpracuja (tak jak pisalem wyzej). przepustnica gdy sie otwiera wpuszcza wiecej powietrza dlatego obroty rosna, gdy masz wrzucony bieg jalowy to krokowka reguluje otwarcie przepustnicy a co za tym idzie dawke powietrza, natomiast potencjometr odczytuje jak bardzo jest otwarta przepustnica i wysyla sygnal do sterownika wtrysku czy ma zwiekszyc dawke paliwa czy nie! wiec gdy jest walniety to daje zle sygnaly a obroty wariuja dlatego ze raz dostaje wiecej paliwa(ida do gory) a raz mniej(ida w dol) a czasem spadaja nawet za nisko i dlatego gasnie!
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem