View Single Post
Stary 08-07-2008, 15:45   #1
mondeos
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-07-2008
Postów: 10
Domyślnie Kiepskie sprężanie na cylindrach

W moim Mondeo 2.0 TDDI 2001 rocznik zostało zmierzone ciśnienie sprężania na cylindrach w warsztacie. Silnik chodził nierówno, "klekot", po odpaleniu z zimnego silnika pojawiały się kłeby białego gryzącego dymku, który po chwili ustępował,ale na rozgrzanym silniku,ale spaliny pozostają bardzo gryzące dalej. Po wyjęciu bagnetu lub odkręceniu korka oleju na włączonym silniku widoczne były przedmuchy- unosił się biały dymek. Zauważalny jest spadek mocy auta, czasem autko pójdzie ładnie a czasem coś zamuli. Samochód został oddany do serwisu dieslaw, gdzie zrobiono diagnostyke. Niekorzystnie wypadł pomiar spręzania na cylindrach:
I. 18 bary
II. 12 bary
III. 24 bary
IV. 22 bary
po wykonaniu próby olejowej do II cylindra ciśnienie podniosło się w nim do 14 bar.
Czy wskazuje to na uszkodzenie zaworów w głowucy czy pierścienie, bo w warsztacie jakoś nie potrafili jednoznacznie udzielić odpowiedzi.
Samochodem jezdze od niedawna, oleju raczej nie ubywa,płynu chłodniczego również, biały dymek i swąd spalin to najprawdopodobniej nie spalona ropa.
Auto jezdzi w miare sprawieni poza kopceniem na zimno i głosną pracą. Uruchamia bez problemu. Poprzedni własciciel jezdził tym samochodem w takim stanie zimą i twierdzi,że odpalał również w niskich temp. bez problemu. Może też ktoś się orientuje jakie są koszty takiego remontu silnika tddi w mondeo- pierścienie, zawory? Czy zastosować lepiej przekłądke silnika, a jeśli tak, to czy idzie dostać sprawny i dobry silnik w dobrej cenie?
mondeos jest offline   Odpowiedź z Cytatem