Temat: Odpalanie
View Single Post
Stary 22-07-2008, 21:02   #4
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
Domyślnie Re: Odpalanie

Cytat:
Napisał rustin
Niby fachowiec no ale zastosowal tylko dwie blokady a na pompie wtryskowej zaznaczyl sobie tylko farba jak bylo a nie blokowal trzpieniem. A to podwojne grzanie swiec nie ma nic wspolnego z kompresja??
Myślę, że jest ok, bo gdyby był przeskoczony o jeden ząb to chyba by nie odpalał nawet. To kwestia mniejszych różnic niż przeskok na pasku. Zapłon trzeba koniecznie wyregulować jak się pompę naprawia!!! Nawet niewielkie przesunięcie (mniej niż 1mm) zmienia silnik nie do poznania. To jest mega precyzyjna robota Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Tak na marginesie. 1.8 TD ma to do siebie, że jeśli nikt nie regulował zapłonu przez wiele lat, a silnik ma już dużo przejechane i kiepsko chodzi, to po przyspieszeniu zapłonu (chyba w wyniku zużycia czegoś tam, opóźnia się on trochę po kilkunastu latach) znacznie poprawia wszystkie aspekty pracy silnika (lepiej odpala, mniej dymi i jest żwawszy).
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem