View Single Post
Stary 19-08-2008, 17:18   #2
RedHat
ford::advanced
 
Avatar RedHat
 
Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2
Silnik: TDCi 85kW
Rocznik: 2007
Postów: 242
Domyślnie Re: Podłączenie okablowania.

Czesc,

Ta czesc do ktorej kabelki byly podlaczone to o ile sie nie myle (a jesli tak to prosze mnie kopnac w 4 litery) zawor EGR, tudzien inaczej zwany - recyrkulacji spalin. Kabelki pewnie byly odciete wczesniej i i tylko przyklejone do kostki jakims klejem-czarownikiem zeby bylo cacy. Sprzedawcy robia tego typu 'zabiegi', poniewaz po odcieciu EGR zamochod mniej kopci i dla potencjalnego kupujacego wydaje sie 'zdrowszy'.

Krotko o funkcji jaka 'to cos' pelni : EGR sluzy do ponownego podawania spalin do komory spalania wraz z mieszanka paliwowo-tlenowa ze wzgledow w zasadzie praktycznie czysto ekologicznych. Takie podanie spalin powoduje zmniejszenie objetosci tlenu, a to ciagnie za soba nizsza temperature spalania mieszanki (w nizszej temp. powstaje mniej szkodliwych tlenkow azotu) oraz niepelne spalenie, ktore powoduje wlasnie kopcenie. Odciety zawor = mniejsze kopcenie i spalanie, wyzsza temperatura.

Pomimo zalet jakie moga plynac z odcietego zaworu zaleca sie raczej jego zaślepienie niz odcinanie przewodow (mnostwo postow na forum, poszukaj). Ja osobiscie uznaje, ze wyzsza temperatura spalania moze powodowac szybsze zuzywanie sie silnika, wiec niech sobie bedzie wszystko po bożemu podlaczone jak przykazal producent. Najwyzej bedzie palil ciut wiecej i kopcil, ale ostatecznie ja sam za soba nie jade wiec mi to nie przeszkadza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A czasem fajnie zrobic wieeelka chmure z tylu :fcp26 :fcp27
__________________
Focus Pokus
Był : Focus Mk1 1.8 TDCi 100PS
Był : Focus Mk2 1.8 TDCi 115PS
RedHat jest offline   Odpowiedź z Cytatem