View Single Post
Stary 13-10-2008, 09:41   #187
corneliusab
ford::expert
 
Avatar corneliusab
 
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
Domyślnie Re: [MK3,4,5,6,7] zimny silnik gaśnie

Pomierzylem tylko czujnik plynu chlodniczego bo do tego od zasysanego powietrza to nie ma wcale dojscia od gory, jest tyle nic, udalo mi sie tylko kostke z niego zdjac ale o pomiarach to mozna zapomniec, tylko z kanalu albo podnosnika. Wracajac do czujnika od plynu chlodniczego to pomiar na calkowicie zimnym, stanym po nocy silniku bylo 53,6 kOm, temp. otoczenia ok. 10st., w/g instrukcji jest:
przy 0st. 89-102 kOm
przy +20st. 35-40 kOm
przy +40st. 15-18 kOm
przy +60st. 7-8,5 kOm
przy +100st. 1,9-2,5 kOm

Odpalilem silnik i poczekalem az troche sie nagdrzeje, wskazowka na desce doszla do poczatku pierwszego pola, czyli troche sie ruszyla, czujnik po pomiarach pokazywal 14,9 kOm, zas odpalilem auto, poczekalem az wskazowka dojdzie do konca tego samego pola czyli do poczatku NORMAL na desce, po pomiarach czujnik pokazywal 5,5 kOm. W/g mnie czujnik chyba jest uwalony ale prosze o potwierdzenie, ewentualnie jak go jeszcze sprawdzic. Przeciez na poczatku pierwszego pola silnik nie ma temp ok 40st a na koncu pola przed poczatkiem pola NORMAL ok 80st.
Jeszcze jedna rzecz, po pierwszym pomiarze zostawilem czujnik odlaczony od kostki, silnik zapalil i mial wyzsze obroty, gdy kostke podpiolem to silnik jakby skonfrontowal to z tym co podaje czujnik i zmniejszyl obroty.
Co myslicie nt. temat.

Pozdrawiam
__________________
Moje Mondeo

corneliusab jest offline   Odpowiedź z Cytatem