![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-06-2022
Model: Focus
Silnik: 2.0 diesel
Rocznik: 2012
Postów: 77
|
![]()
Hej. Pomału mnie irytuje sytuacja. Serwisy są bezradne, jeździć obserwować. Może jest ktoś kto ma wiedzę ale i umiejętności analityczne, trochę czasu żeby się przejechać i na koniec ... dać się zarobić np na dobrego kebaba we Wrocławiu.
Problem się zaczął już jakiś czas temu ale trochę się nasilił. W serwisach jedni myślą że to skrzynia, inni nie widzą przyczyny w skrzyni, wymienione były niektóre elementy ale to nic nie daje. Po włączeniu silnika tego nie słychać ale po jakiejś przejażdżce czyli pokreceniu i rozgrzaniu się zaczyna. Jest dodatkowe takie buczenie aż do takiego dziwnego terkorania jakby element obrotowy rzeził albo drżał.slychac to na postoju. Po puszczeniu hamulca i dodaniu gazu zanika i nie słuchać juz podczas jazdy. To jest automat. Jak wcisnę hamulec to daje ten dzwiek, jak lekko puszcze to zanika, jak przerzucę na luz czy neutral i puszcze pedal hamulca to wraca. Po wyłączeniu start/stop na postoju słychać jakby to wytracało wraz z obrotami.. nie zanika od razu tylko trwa do sekundy, półtora aż wszystko stanie. Po krótkim kilku kilkunasto minutowym postoju to znika i wraca znów po jeździe. Najbardziej słychać od strony kierowcy ale po szukaniu pod klapa już się dzwiek tak miesza że ciężko wskazać miejsce... Niestety niektorzy serwisanci kazali jechać do skrzyń biegów , ci od skrzyń nie widzą problemu ze skrzynia, inni kaza jeździć obserwować ale to jest coraz bardziej irytujące. Jeśli jest ktoś kto ma myslenie analityczne i doświadczenie (a może i trafi co trzeba naprawic) to do kebaba coś dorzucęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sensowne propozycje można na priv. Może ktoś ma pomysł chęci i pomoże bo mnie to juz męczy Ostatnio edytowane przez mk_ford ; 03-05-2025 o 18:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 29-01-2021
Model: fiesta mk5
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
![]()
A sprawdzałeś koło pasowe alternatora ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-06-2022
Model: Focus
Silnik: 2.0 diesel
Rocznik: 2012
Postów: 77
|
![]()
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Sprawdzę ale wizualnie wyglada na stan dobry Nie wiem czy to pasek czy to coś czym on jest napędzany. Pozatym jak na postoju lekko puszcze hamulec (sprzęgło) ale jeszcze nie ruszę to ten dzwiek dość wyraźnie zanika. Tak samo zanika na ulamek sekundy gdy docisnę hamulec (sprzeglo) i zmieniam pozycje lewarka. Pomiędzy poszczególnymi pozycjami na pol sekundy zanika I po ustaleniu pozycji dzwiek wraca. Na każdym z biegów (N,D P R) Ostatnio edytowane przez SRS ; 10-06-2025 o 19:25 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-06-2022
Model: Focus
Silnik: 2.0 diesel
Rocznik: 2012
Postów: 77
|
![]()
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Dzisiaj byłem w serwisie skrzyń. Nie było diagnostyki ale za to dostałem krótki wykład NT powershifta i że to pewnie początki złego... ale czy tak jest? Niestety widać że ciężko uzyskać rzetelna informacje. A co jak wydam 14k a problem nie zniknie? Ostatnio edytowane przez SRS ; 10-06-2025 o 19:25 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Kolego, a nie czujesz czasami szarpania - zwłaszcza przy "wrzucaniu" wstecznego lub pierwszego biegu (u mnie od tego się zaczęło) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moim zdaniem mogą się już "mielić" plastiki w tłumiku drgań... BTW - naprawiałem PS niedawno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-06-2022
Model: Focus
Silnik: 2.0 diesel
Rocznik: 2012
Postów: 77
|
![]()
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Właśnie sęk w tym że nie czuje szarpania, biegi w czasie jazdy wchodzą. To jest poweshift. Co ciekawe to słychać to również na pozycji P. A przecież wtedy sprzęgła są odłączone. To bardziej jak takie coś jak obrotowy element niż mielenie. Jak wyłącze zapłon to chwilę jakby wyhamowywało zgodnie z utrataą obrotów Gdyby nie fakt że to słychać po stronie kierowcy to bym stawiał że to któreś z tych napędzanych paskiem..ale to wszystko co napędza pasek jest z prawej... I na ulamek sekundy zanika przy przechodzeniu lewarka pomiędzy pozycjami... od S po P - każdy przeskok na mrugniecie okiem jakby wycisza Ostatnio edytowane przez SRS ; 10-06-2025 o 19:26 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-06-2022
Model: Focus
Silnik: 2.0 diesel
Rocznik: 2012
Postów: 77
|
![]()
I jeszcze jedno... mechanicy mówią coś o sprzęgle... ale w powrshifcie są podobno dwa więc co oba buczą tak samo?
I wisienka na torcie ... stoję na postoju brzmi tym dziwnym dźwiękiem jak włącze przycisk klimy (wlacz wylacz) to zmienia jakby obciążenie silnika i na chwilę zmienia jakby obroty i w tym momencie ten dzwiek na tą krótką chwilę zanika .. to gdzie tu skrzynia biegów? Nie jestem mechanikiem ale mi się to kupy nie trzyma... Ostatnio edytowane przez mk_ford ; 10-06-2025 o 20:02 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia / Journey
Silnik: 2.0EB PS / 1.5TSI DSG / 3.6V6
Rocznik: 2010 / 2021 / 2015
Postów: 596
|
![]()
Jeśli te objawy są przy zmianie obciążenia silnika, to trzeba szukać przyczyny w układzie paska - może któraś rolka/napinacz już nie wyrabia w układzie silnika lub kompresora klimy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-=> S-Max - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- -=> Journey - raport 2024 - kliknij tutaj !! <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest: S-Max, Octavia i Journey ![]() ![]() |
![]() |
![]() |