![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 | ||
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
|
![]() Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jeszcze chwilę wcześniej,kilka stopni mniej, po odpaleniu obroty spadały gdzieś do 500-600 i wracało do 1000 i działał. Jak zimny odpala całkowicie normalnie, w ogóle po odpaleniu obroty nie spadają. Cytat:
Teraz już będę wiedział po następnym programowaniu żeby sprawdzić te korekty długo i krótkoterminowe i według tego regulować gaz. Ostatnio edytowane przez Maniek2233 ; 15-06-2025 o 14:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
|
![]()
No i dziś przeszło przegląd, CO 0.026, wsp. Lambda 1.03 . Ale to może być spowodowane nieszczelnością na łączeniu tłumików (bo też były zmieniane). Co nie zmienia faktu, że muszę coś zrobić z tym gaśnięciem na ciepłym. Jak ktoś ma jakieś pomysły to chętnie posłucham, czeka mnie teraz długi weekend, więc będę miał czas coś podziałaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 150
|
![]()
CO2 = 0.026% Bardzo dobrze paliwo ładnie się spala a układ katalityczny działa.
Współczynnik Lambda = 1.03 Jest prawidłowy w tych silnikach dla wolnych obrotów. Co do gaśniecia, na zimnym odpala ładnie trzyma ok. 1200obr /min i po rozgrzaniu obroty normuja się do ok 700-800 tak? Nagrzany silnik po odpaleniu gaśnie? Pierwszy podejrzany to czujnik wału korbowego, gdy szwankuje błąd nie zawsze się wyświetla. Następnie zawór wolnych obrotów gdy występuje, nieszczelności, Czujnik temperatury, Cewki. Błędy są? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
|
![]()
Błędów nie ma.
Cytat:
Trochę mnie martwi , że przed wymianą wtrysków było ok z paleniem na ciepłym. Czujnik wału korbowego to ten przy kole pasowym zdaje się? Jest opcja jakoś go sprawdzić czy tylko wymiana? Czy może spróbować go lekko przestawić, bo kojarzę, że było tam dość sporo miejsca do regulacji. Gdzieś też już czytałem, że czujnik temperatury powodować takie objawy. Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 150
|
![]()
Przepustnice masz na linkę czy elektryczną? Jeżeli na linkę do w korpusie jest zawór od wolnych obrotów i gdy jest tam syf to są niestabilne wolne obroty. Jeżeli elektryczna to wyczyścić przepustnicę , tylko nie pchaj palcami "motykla".
Nowe wtryskiwacze były z kompletem oringów? jeden oring na dole wtryskiwacza i drugi na górze? Gniazda wtrysków w głowicy czyste? Być może właśnie ram dostaje się lewe powietrze. A weź no na pracującym silniku popryskaj zmywaczem do hamulców w gniazda wtryskiwaczy i słuchaj czy zmienia się praca silnika. Czujnik wału to ten przy kole pasowym, nic nieregulój na razie. Jeżeli powyższe metody nie pomogą jest on podejrzany. Ostatnio edytowane przez Mariusz.S ; 16-06-2025 o 14:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
|
![]()
Przepustnica elektryczna. Czyściłem w sobotę przy okazji montażu wkrętek gwintowanych do obudowy filtra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wtryski były z oringami, nawet w sobotę wyciągałem listwę ponownie żeby sprawdzić z czy średnice nie są mniejsze. Ale są ok. Gniazda czyste. Jak zatykałem przepustnicę, to pieknie się dławił więc zakładam, że lewego powietrza nie ssie. Chociaż w sumie sprawdzę raz jeszcze bo nie jestem pewien czy zatykałem na gorącym czy już przestudzonym... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 150
|
![]()
Przeanalizuj jakie czynności wykonywałeś tego dnia razem ze zmianą wtrysków, sprawdź nieszczelności przy przepustnicy i gumę łączącą z obudową filtra. A uszczelka przepustnicy cała nie wygnieciona? Przewód podciśnienia od reduktora sprawdź i wkrętki.
Co do LPG na spokojnie przeanalizowałem to co wrzuciłeś i w sterowniku BRC korektę dla wolnych obrotów zrób -5% , a korektę pod obciążeniem zrób +2%. Pamiętaj że w BRC korekta działa natychmiast i przy zmianie suwakiem następuje wprowadzona modyfikacja i obserwuj czas wtrysku benzyny po ok. 5-10 sekundach powinien być zbliżony do tego czasu z przed modyfikacji suwakiem. Jednocześnie na Forscanie ustawiasz 3 PIDy: 1. O2S11 - sonda przed katem, 2. SHRTFT1, LONGTF1. I obserwujesz zmiany. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
|
![]()
Weekend mam całkiem wolny, więc zabiorę się "na spokojnie" za przejrzenie węży, kabli i wtyczek. Przy wymianie wtrysków trochę trzeba było je poprzewracać. A już wtyczka od mapsensora BRC kiedyś zabrała mi parę godzinGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po regeneracji reduktora ciśnienie było jakieś niewiarygodne, a szukałem porad na forach od LPG, a winna byle nistykajaca wtyczka.
Cytat:
A propos korekt BRC. I to są ekstra przydatne porady. Tak zrobię jak mówisz. A jeszcze co do czujnika obrotów wału korbowego, widziałem porady jak goście mierzą rezystancję miernikiem i/lub sygnały oscyloskopem porównując wartości zimny/ ciepły. Myślisz że może mieć to sens żeby stwierdzić czy czujnik jest dobry? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
duratec , wtryskiwacze , wymiana |
|
|