Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-06-2025, 14:07   #21
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Cytat:
Napisał Mariusz.S Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
włóż stare świece i sprawdź, jak się nie poprawi to pisz.
no nie poprawiło się. wygląda to tak
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

jeszcze chwilę wcześniej,kilka stopni mniej, po odpaleniu obroty spadały gdzieś do 500-600 i wracało do 1000 i działał.
Jak zimny odpala całkowicie normalnie, w ogóle po odpaleniu obroty nie spadają.

Cytat:
pod obciążeniem jest bardzo lekko ubogo ale na razie nie ruszaj.
no właśnie po poprzedniej regulacji gazu jeżdżąc na gazie wyskoczył check i błąd zbyt ubogiej mieszanki, wiec w brc sequent fast zwiększyłem korekty bodajże +5% na wolnych i pod obciążeniem.
Teraz już będę wiedział po następnym programowaniu żeby sprawdzić te korekty długo i krótkoterminowe i według tego regulować gaz.


Ostatnio edytowane przez Maniek2233 ; 15-06-2025 o 14:21
Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2025, 09:41   #22
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

No i dziś przeszło przegląd, CO 0.026, wsp. Lambda 1.03 . Ale to może być spowodowane nieszczelnością na łączeniu tłumików (bo też były zmieniane). Co nie zmienia faktu, że muszę coś zrobić z tym gaśnięciem na ciepłym. Jak ktoś ma jakieś pomysły to chętnie posłucham, czeka mnie teraz długi weekend, więc będę miał czas coś podziałaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2025, 13:34   #23
Mariusz.S
ford::average
 
Avatar Mariusz.S
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 150
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

CO2 = 0.026% Bardzo dobrze paliwo ładnie się spala a układ katalityczny działa.
Współczynnik Lambda = 1.03 Jest prawidłowy w tych silnikach dla wolnych obrotów.
Co do gaśniecia, na zimnym odpala ładnie trzyma ok. 1200obr /min i po rozgrzaniu obroty normuja się do ok 700-800 tak?
Nagrzany silnik po odpaleniu gaśnie?
Pierwszy podejrzany to czujnik wału korbowego, gdy szwankuje błąd nie zawsze się wyświetla. Następnie zawór wolnych obrotów gdy występuje, nieszczelności, Czujnik temperatury, Cewki.
Błędy są?
Mariusz.S jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2025, 14:06   #24
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Błędów nie ma.
Cytat:
1200obr /min i po rozgrzaniu obroty normuja się do ok 700-800 tak?
Dokładnie tak.

Trochę mnie martwi , że przed wymianą wtrysków było ok z paleniem na ciepłym. Czujnik wału korbowego to ten przy kole pasowym zdaje się? Jest opcja jakoś go sprawdzić czy tylko wymiana? Czy może spróbować go lekko przestawić, bo kojarzę, że było tam dość sporo miejsca do regulacji.

Gdzieś też już czytałem, że czujnik temperatury powodować takie objawy.
Cytat:
zawór wolnych obrotów gdy występuje,
Mam jakieś zawory podciśnienia sterujące klapkami czy to może być to? Aczkolwiek też już wymieniałem te 1.5 roku temu. Cewki wtedy też, to był grubszy temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2025, 14:30   #25
Mariusz.S
ford::average
 
Avatar Mariusz.S
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 150
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Przepustnice masz na linkę czy elektryczną? Jeżeli na linkę do w korpusie jest zawór od wolnych obrotów i gdy jest tam syf to są niestabilne wolne obroty. Jeżeli elektryczna to wyczyścić przepustnicę , tylko nie pchaj palcami "motykla".
Nowe wtryskiwacze były z kompletem oringów? jeden oring na dole wtryskiwacza i drugi na górze? Gniazda wtrysków w głowicy czyste? Być może właśnie ram dostaje się lewe powietrze. A weź no na pracującym silniku popryskaj zmywaczem do hamulców w gniazda wtryskiwaczy i słuchaj czy zmienia się praca silnika.
Czujnik wału to ten przy kole pasowym, nic nieregulój na razie. Jeżeli powyższe metody nie pomogą jest on podejrzany.

Ostatnio edytowane przez Mariusz.S ; 16-06-2025 o 14:32
Mariusz.S jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2025, 14:46   #26
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Przepustnica elektryczna. Czyściłem w sobotę przy okazji montażu wkrętek gwintowanych do obudowy filtra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wtryski były z oringami, nawet w sobotę wyciągałem listwę ponownie żeby sprawdzić z czy średnice nie są mniejsze. Ale są ok. Gniazda czyste. Jak zatykałem przepustnicę, to pieknie się dławił więc zakładam, że lewego powietrza nie ssie. Chociaż w sumie sprawdzę raz jeszcze bo nie jestem pewien czy zatykałem na gorącym czy już przestudzonym...
Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2025, 13:33   #27
Mariusz.S
ford::average
 
Avatar Mariusz.S
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 150
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Przeanalizuj jakie czynności wykonywałeś tego dnia razem ze zmianą wtrysków, sprawdź nieszczelności przy przepustnicy i gumę łączącą z obudową filtra. A uszczelka przepustnicy cała nie wygnieciona? Przewód podciśnienia od reduktora sprawdź i wkrętki.

Co do LPG na spokojnie przeanalizowałem to co wrzuciłeś i w sterowniku BRC korektę dla wolnych obrotów zrób -5% , a korektę pod obciążeniem zrób +2%.
Pamiętaj że w BRC korekta działa natychmiast i przy zmianie suwakiem następuje wprowadzona modyfikacja i obserwuj czas wtrysku benzyny po ok. 5-10 sekundach powinien być zbliżony do tego czasu z przed modyfikacji suwakiem.
Jednocześnie na Forscanie ustawiasz 3 PIDy: 1. O2S11 - sonda przed katem, 2. SHRTFT1, LONGTF1. I obserwujesz zmiany.
Mariusz.S jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2025, 13:55   #28
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 20
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Weekend mam całkiem wolny, więc zabiorę się "na spokojnie" za przejrzenie węży, kabli i wtyczek. Przy wymianie wtrysków trochę trzeba było je poprzewracać. A już wtyczka od mapsensora BRC kiedyś zabrała mi parę godzinGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po regeneracji reduktora ciśnienie było jakieś niewiarygodne, a szukałem porad na forach od LPG, a winna byle nistykajaca wtyczka.

Cytat:
A uszczelka przepustnicy cała nie wygnieciona?
Uszczelka ok, zresztą też zmieniana była przy remoncie głowicy. W sumie wszystkie możliwe uszczelki były wtedy zmieniane.

A propos korekt BRC. I to są ekstra przydatne porady. Tak zrobię jak mówisz.

A jeszcze co do czujnika obrotów wału korbowego, widziałem porady jak goście mierzą rezystancję miernikiem i/lub sygnały oscyloskopem porównując wartości zimny/ ciepły. Myślisz że może mieć to sens żeby stwierdzić czy czujnik jest dobry?
Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
duratec , wtryskiwacze , wymiana



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.