Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Fotorelacje z napraw

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-03-2012, 13:37   #1
barnejford
 
Postów: n/a
Domyślnie Wymiana świec żarowych INSTRUKCJA dla 2.0tdci

Przeszukując forum nie odnalazłem typowej instrukcji wymiany świec w moim samochodzie.

Kilku mechaników zawołało mi między 350 zł a 480 zł za wymianę świec w mojej foczce, więc postanowiłem sam spróbować. Kupiłem kilka narzędzi za około 35 zł ( przedłużki i głębokie nasadki ). W sobotę skoro świt umówiłem się z bratem i kolegą ( spokoje wystarczy was dwójka, ale żeby było sympatycznie robiliśmy wymianę w trzech. Brat w Fordzie od taty wymieniał tarcze, klocki i oświetlenie z tyłu ), wziąłem termos gorącej herbaty i w warunkach polowych ( garaż bez kanału i oświetlenia ) zabraliśmy się za robotę. Do kosztu należało doliczyć 0,7 po robocie dla kolegi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Zajęło nam to około 6 godzin, lecz do wszystkiego dochodziliśmy drogą dedukcji. Na podstawie poniższej instrukcji można to zrobić w czasie około 1,5 - 2 godzin.

Obrazki mają opis.

Sama wymiana świec zajmuje około 10-15 minut, lecz żeby do niej przystąpić to trzeba trochę czasu i kilku narzędzi.

NARZĘDZIA:
- lusterko
- latarka lub lampka jak ktoś ma prąd pod ręką
- grzechotka mała
- klucze nasadowe:
13 długa (głęboka)
10 długa( głęboka )
8 krótka
7 długa ( głęboka ) tylko przewód zasilający świece
przedłużki 5, 10, 15 cm
- Torx 30 ( lepiej mieć cały zestaw – każdy posiadacz Forda pewnie ma taki zestaw )
- klucz oczkowy 8, 10, 12, 13
- kombinerki
- śrubokręt płaski i krzyżak

CO TRZEBA ZDEMONTOWAĆ:
W swobodnym odkręceniu przewodów zasilających i świec przeszkadza nam kilka elementów i je trzeba wykręcić, są to:
- podszybie
- akumulator i jego podstawa ( obudowa )
- zawór EGR z rurką stalową do kolektora dolotowego
- chłodnica spalin do zaworu EGR

PODSZYBIE ( zdjęcie ):
- demontujemy wycieraczki kluczem 13
- odkręcamy zbiornik płynu hamulcowego – Torx nie pamiętam jaki
- zdejmujemy górną osłonę silnika
- ściągając spinki demontujemy górną część podszybia
- potem dolną odkręcając dwie śruby po bokach


AKUMULATOR (brak zdjęcia, bo po co )
Może pojawić się pytanie: Po co go wyciągać? Po to, żeby mieć w miarę dostęp do dolnej śruby na klucz Torx 30, która trzyma zawór EGR ( swoją drogą nie wiem po co ona tam jest ).
- ściągamy obudowę
- odkręcamy klemy klucz 10 ( najpierw minusową ) zdejmujemy obejmę akumulatora i go wyciągamy
-podstawę akumulatora trzymają 3 śruby na klucz 10. Odkręcamy i wyciągamy podstawę akumulatora.


ZAWÓR EGR ( zdjęcie ):
- demontujemy rurkę stalową łączącą EGR z kolektorem dolotowym. Do EGR-u przykręcona jest dwoma śrubami na klucz nasadowy 10, w połowie jest uchwyt na klucz 10, a przy kolektorze dolotowym dwie śruby na klucz Torx 30 ( jeśli nie pomyliłem rozmiaru klucza )
- odkręcamy dolną śrubę kluczem Torx 30 ( 1-2 obrotu wystarczy ) potem zawór się wyśliźnie
- wykręcamy kluczem 8 dwie długie śruby trzymające EGR


CHŁODNICA SPALIN ( zdjęcie )
- odpinamy wąż w osłonie aluminiowej
- odpinamy dwa węże z układu chłodzenia ( może troszeczkę płynu wyciec – mi wyciekło, węże są na równej wysokości ze zbiornikiem wyrównawczym wiec będzie tego odrobina)
- na kolanie znajduje się osłona termiczna. Z lewej na dole jest przymocowany do niej gruby wąż, a od strony kabiny kolejny cienki wężyk. Osłona jest nasadzona z góry i przykręcona od strony kabiny miedzianą nakrętka na klucz 13. Grzechotka wchodzi, a samą nakrętkę możemy tylko poluzować – 1-2 obroty, bo osłona jest nasadzana na śrubę
osłonę termiczną demontujemy po to, żeby dostać się do połączenia chłodnicy spalin z kolektorem. Połączone są dwoma nakrętkami na klucz 10 długi z grzechotką. Można spróbować tylko odgiąć osłonę – ja wolałem ją odkręcić
następnie wykręcamy śruby łączące chłodnice z zaworem EGR – klucz 10. UWAGA: te elementy łączy stalowa podkładka – żeby Wam nie spadła
- łapa trzymająca chłodnice jest przykręcona miedzianą nakrętką na klucz 13
- po odkręceniu wyciągamy w pierwszej kolejności EGR, a w drugiej chłodnicę spalin popychając ją w kierunku kabiny – żeby zeskoczyła ze śruby od łapy i wyciągając do góry. Element łączący kolektor z chłodnicą ma obrotowy pierścień.
- EGR czyścimy z nagaru, tak profilaktycznie

Taki sposób postępowania zajmuje chwilę czasu, lecz daje dobry dostęp do świec żarowych.
- Najpierw odkręcamy przewód zasilający kluczem 7 nasadowym z długą przedłużką 10-15 cm,
- potem odkręcamy głębokim kluczem nasadowym 10 świece – klucz wsadźmy do oporu. A wykręcając świecę najlepiej, żeby klucz był w jednej osi ze świecą.

MONTAŻ
Na początku wkładamy na swoje miejsce chłodnicę spalin i „ łapiemy ” ją nakrętkami przy kolektorze i przy łapie. Wkładamy EGR i skręcamy te elementy ze sobą ( dajemy oczywiście uszczelkę stalową ). Potem dokręcamy resztę części w kolejności odwrotnej niż przy demontażu.

Powodzenia
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Podszybie 87.jpg (87.5 KB, 3575 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Rurka do EGR 66.jpg (66.4 KB, 3210 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Zawór EGR 77.jpg (71.8 KB, 2998 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Chłodnica spalin 79.jpg (79.6 KB, 2913 wyświetleń)

 
Zamknięty Temat


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.