![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 09-05-2020
Skąd: Piła
Model: Ford KUGA
Silnik: 1,5 EcoBoost 16V
Rocznik: 2019
Postów: 5
|
![]()
Ford KUGA MK2 EcoBoost 16v 1,5 z 2019
Historyjka Podczas powrotu do domu pojawił się komunikat za wysoka temperatura silnika, zjedz bezpiecznie , wyłącz silnik. Pod maska brak płynu chłodniczego, kupuje na stacji ,uzupełniam a ten płyn leci gdzieś na ziemie, nie widać wycieku, podłoga od dołu a z góry nie wciśniesz palca. Stresu ,nocny powrót taxi do domu, wizyta u mechanika następnego dnia. Diagnoza: Zsuniętym wąż z trójnika dolna cześć chłodnic prawa strona + 5l różowego płynu , auto do odbioru. II rozdział Poziom płynu zmienia się od max do dna zbiorniczka. Uzupełniłem płyn na zimnym silniku. po trasie 100km znów musiałem uzupełnić płyn. Drążyłem temat bo nadal mi coś mi nie pasuje. Korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego, podoba on jest winien że z mojego samochodu wyleciał cały płyn na asfalt ... a w serwisie nie powiedzieli że w Fordzie temat znany i nie wymienili korka na nowy , nie wykonali testu czy korek "upuszcza ciśnienie "powyżej 21psi. Tego dowiedziałem się sam . Jakie moje zdziwienie w sklepie gdy powiedzieli że to standard w Fordzie , kupiłem korek za całe 16 zeta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. II rozdział Nadal poziom płynu chłodniczego się zmienna . Pytanie jak upewnić się ze wszystko jest ok kiedy poziom się ustabilizuje. Co się mogło zepsuć w korku , rozegrałem będą fory...
__________________
Ford KUGA ST-LINE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 09-05-2020
Skąd: Piła
Model: Ford KUGA
Silnik: 1,5 EcoBoost 16V
Rocznik: 2019
Postów: 5
|
![]()
zamówiłem oryginalny korek
Korek o numerze 1301104 3M5H-8100-AD - jest zastąpiony nowym 5193938 nr fabryczny DG93-8101-AA
__________________
Ford KUGA ST-LINE |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 05-06-2005
Skąd: Sanok
Model: Kuga DM2
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 88
|
![]()
Jakiś czas temu po dłuższej trasie ok. 1000km autostradą zauważyłem, że poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym spadł z połowy poziomu pomiędzy MIN/Max do MIN.
Kilka dni szukałem wycieku, obserwowałem gdzie może ubywać - ale bez efektu. Zdecydowałem się go dolać i wtedy się okazało, że niski stan wynika z ciśnienia i "rozepchania wężów": w momencie odkręcenia korka i spadku ciśnienia poziom wrócił do poprzedniego. Sytuacja była jednorazowa. Do dzisiaj nie wiem skąd wtedy wzięło się to ciśnienie. Aktualnie poziom płynu nie spada, ciśnienie nie rośnie i nie widać nawet najmniejszych "bąbli powietrza" dostających się do zbiornika wyrównawczego - co mogłoby wskazywać na uszczelkę pod głowicą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podejrzewam, że w moim przypadku ciśnienie było niższe niż 21psi więc korek go nie zredukował lub wyższe i mam niesprawny korek. Tak czy inaczej: czy rosnące ciśnienie (dlaczego?) i jego "upuszczanie" przez korek to normalna sprawa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,347
|
![]()
Tuleja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 05-06-2005
Skąd: Sanok
Model: Kuga DM2
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 88
|
![]()
Pisząc "Tuleja" masz na myśli, że "Tuleja" może być/jest uszkodzona?
Typowe objawy uszkodzenia to: 1. Ubywający płyn chłodniczy bez widocznych wycieków 2. Biały dym z wydechu (nawet po rozgrzaniu silnika) 3. Ciśnienie w układzie chłodzenia zaraz po odpaleniu zimnego silnika 4. Olej w płynie chłodniczym lub odwrotnie 5. Utrata kompresji / nierówna praca silnika 6. Przegrzewanie się silnika 7. Zawilgocone świece zapłonowe / płyn w cylindrze Żaden z nich NIE występuje. Jak pisałem przypadek ciśnienia był jednorazowy. Aktualnie ciśnienie z pkt. 3 NIE występuje ani na zimnym ani po dłuższej trasie typu 200km. Trasy 1000km na razie nie miałem okazji powtórzyć, ale myślę, że co miało by się stać po 1000km powinno być widoczne też po 200km. Ostatnio edytowane przez artur251 ; 06-04-2025 o 13:15 Powód: uzupełnienie |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 09-05-2020
Skąd: Piła
Model: Ford KUGA
Silnik: 1,5 EcoBoost 16V
Rocznik: 2019
Postów: 5
|
![]()
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) U mnie nie ma tych typowych objawów. Z taka różnica że już 2 razy dolewałem płynu może 100ml razem. Czyli miałem po jeździe tyle , oczywiście jak odkręcam korek troczę wzroście poziom ale nadal brakuje do MAX wiec uzupełniam do MAX
__________________
Ford KUGA ST-LINE Ostatnio edytowane przez SRS ; 14-04-2025 o 17:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 05-06-2005
Skąd: Sanok
Model: Kuga DM2
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 88
|
![]()
U mnie płynu w ogóle nie ubywa.
Kilka miesięcy i jakieś 3tys km temu dolałem do połowy stanu pomiędzy MIN i MAX. Różnica w poziomie płynu w zbiorniku wyrównawczym "z ciśnieniem" i "bez ciśnienia" to jak na zdjęciach czyli ok. 5-7mm. Też macie wahania w takim zakresie - czy ktoś mógłby to potwierdzić? Może to normalne i za dużo się temu przyglądam...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 05-06-2005
Skąd: Sanok
Model: Kuga DM2
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 88
|
![]()
Nikt nie rzuci okiem czy ma takie wahania?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 25-03-2024
Skąd: Ciechanów
Model: Focus
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 7
|
![]()
Cześć,
To ja mam u siebie podobny problem. Focus 1.5 ecoboost Ubywał płyn chłodniczy od jakiegoś czasu i robiło się duże ciśnienie. W grudniu pękły pierścienie na tłoku. Kompletny remont silnika, tuleje, tłoki, planowanie, nowy rozrząd sprzęgło, nawet nowy korek zbieroniczka itp. Wsadzone w samochód ponad 15 tyś zł. Pojeździłem trochę, a płyn znowu ubywa, a węże są twarde. Mechanik powymieniał gumowe przewody ale to nadal nic nie dało. Pod samochodem brak plam, a ciśnienie w układzie nadal jest wysokie. Po odkręceniu korka stan płynu delikatnie się podnosi. Gdzie szukać przyczyny? Gdzieś czytałem to winny może byc intercooler za takie rzeczy. Pomocy, bo juz nie mam siły do tego samochodu.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 29-12-2023
Skąd: BANINO
Model: Ford Kuga
Silnik: 1.5 EB
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
![]()
Miałem bardzo podobny problem , uciekł nagle cały płyn diagnoza wężyk się zsunął spod zbiorniczka nalałem do pełna ok .
Po przejechaniu 500 km trzeba było dolać płyn nigdzie nie było widać ubytku pod samochodem duże ciśnienie w przewodach. Okazało się że płyn uciekał do układu wydechowego. Remont silnika ale u mnie objawy to było duże dymienie z rury wydechowej a potem pojawiły się bąbelki w zbiorniczku. Kuga 2015r 1.5 ecoboost . Właściwie zdiagnozowali mi dopiero w Serwisie Forda. |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
chłodzenie silnika , płyn chłodniczy , zbiornik wyrównawczy |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|