|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-05-2012, 22:20 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
|
Specyfikacja 2.2 TDCI
Czytając posty natknąłem się na wile pseudo wykładów i domysłów dotyczących specyfikacji dotyczącej silnika 2.2 TDCI.
Ponieważ posiadam takowy silniczek w swojej "bryczce", postanowiłem tutaj zamieścić kilka dokładniejszych informacji na jego temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Silnik diesel 2.2L Duratorq-TDCi (model Puma) (oraz silnik 3.0L Duratec-SE (VE6)), są montowane od 16.08.2004 (kod produkcji 4E). Specyfikacja wersji bazowej Silnik Diesel 2.2L Duratorq-TDCi (Puma): • Kod silnika: QJBA (wersja bazowa),Silnik Diesel 2.2L Duratorq-TDCi (Puma) w Mondeo 2001 (08/2004-) bazuje na silniku Diesel 2.0L Duratorq-TDCi (Puma) o mocy 96 kW (130 KM). W porównaniu z silnikiem Diesel 2.0L Duratorq-TDCi (Puma) dokonano następujących zmian: • wykorzystanie wału korbowego z silnika Diesel 2.4L Duratorq-Di (Puma) z modelu Transit 2000.5,Silnik Diesel 2.2L Duratorq-TDCi (Puma) jest oferowany w połączeniu z 6-biegową przekładnią mechaniczną (MMT6). Silniki wyprodukowane do 07/2005 (kod produkcji 5A) spełniają poziom III normy emisji spalin. Inne modyfikacje to: • dostosowane koło zamachowe o podwójnej masie (o zwiększonej wytrzymałości),Z ciekawości zamieszczam informację o równolegle wprowadzonym benzynowym silniku 3.0 Silnik 3.0L Duratec-SE (VE6) • Kod silnika: REBASilnik 3.0L Duratec-SE (VE6) bazuje na silniku 3.0L Duratec-ST (VE6) z Mondeo 2001 (ST220). Dzięki zastosowaniu kolektora wydechowego, katalizatorów oraz elementów układu dolotowego z silnika 2.5L Duratec-VE o mocy 125 kW (170 KM), w połączeniu ze zmienioną kalibracją komputera osiągnięto moc 150 kW (204 KM). Na górnej osłonie silnika 3.0L Duratec-SE (VE6) znajduje się napis "3,0L" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Układ hamulcowy We wcześniejszych egzemplarzach modelu Mondeo 2001 z układem stabilizacji toru jazdy (ESP) był montowany elektroniczny układ awaryjnego wspomagania hamulców (EBA) układ hamulcowy zapobiegający blokowaniu kół w wersji 5.7 firmy Bosch. Na wyposażeniu samochodu pojawił się nowy układ hamulcowy zapobiegający blokowaniu kół Bosch 8.0 (ABS). Konstrukcja nowej wersji układu hamulcowego ABS w wersji 8.0, w porównaniu z poprzednimi wersjami 5.x, waga układu zmniejszyła się o ok. 25%. Układ zoptymalizowano pod względem hałasów (posiada on zamknięty układ powrotny), moduł ABS zintegrowany w sterowniku hydraulicznym (HCU) oraz aktywne czujniki prędkości obrotowej kół. Moduł układu ABS oraz HCU stanowią jeden zespół i nie można ich wymieniać osobno. Diagnostykę układu można przeprowadzić za pomocą WDS. Dane silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Od 16.08.2005 wprowadzone zostały kolejne rozwinięcia silnika 2.2 Duratorq-TDCi (kod produkcji od 5G): • Kod silnika: QJBB (wszystkie rynki z wyjątkiem Rosji i Belgii)Inne modyfikacje to: • Nowy, sterowany elektrycznie zawór układu recyrkulacji spalin (EGR)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Z grubsza jest to główna specyfikacja rodzinki silnika 2.2 TDCi. Pozostaje jeszcze omówić możliwości modyfikacji i wzmocnienia tej jednostki napędowej poprzez chip-tuning, ale to pozostawiam posiadaczom chipsa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pewne jest, że nawet wersja QJBD bez dymku jest w stanie spokojnie wygenerować 180KM i 400nM a 200KM i 500nM jest w zasięgu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam wszystkie szybkie strzały 2.2TDCi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
FORD Club Polska Ostatnio edytowane przez Pablo_X ; 25-05-2012 o 06:42 |
16-10-2012, 11:02 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-06-2010
Skąd: Poznań
Model: Mondeo III kombi
Silnik: 2,2 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 402
|
Odp: Specyfikacja 2.2 TDCI
Jak można sprawdzić którą wersje silnika 2,2 sie posiada?
__________________
AKuba Mondeo III 2005 kombi, 2,2 TDCi |
06-06-2018, 12:47 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-10-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 0
|
Odp: Specyfikacja 2.2 TDCI
Wersja powinna być w dowodzie rejestracyjnym.
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|