![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 01-04-2012
Model: Escort
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 5
|
![]()
Mój problem polega na tym, że od kilku dni bardzo szybko wskazówka temperatury płynu chłodzącego wskakuje mi na czerwone pole [oczywiście nie dopuszczam do tego], ale tempo w jakim się porusza w tym kierunku jest zastraszające.
Pompa wody nie charczy, z nawiewów dmucha gorącym powietrzem, więc wnioskuję, że jest ok. Po zagrzaniu silnika, przewód od termostatu do chłodnicy jest gorący, sama chłodnica zimna, a przewód od chłodnicy do zbiorniczka wyrównującego ciepły. Czy jest to możliwe, żeby był obieg a chłodnica nie odbierała ciepła? Wentylator chłodnicy się nie załącza, chociaż jest on sprawny bo podłączełem go na krótko. Chyba jutro pojadę po nowy termostat, tylko zastanawiam się czy to nie jest wina niedrożności w układzie. Proszę o sugestie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
Odkręć korek zbiorniczka, uruchom silnik, dodaj gazu na wysokie obroty, jednocześnie obserwuj zachowanie płynu w zbiorniczku, jak się podnosi poziom, i widaćżekrąży, to znaczy że pompa dobra.
Jak płyn się nie rusza, to wirnik na pompie lużny, nie wymusza krążenia. Pewnie płyn sie nie nagrzewa, tylko masz uszkodzony czujnik lub wskażnik temperatury płynu. A gdy sprawdzisz to, i wszystko w porządku, to pozostaje tylko uszczelka pod głowicą uszkodzona. |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 01-04-2012
Model: Escort
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 5
|
![]()
Sprawdzałem zachowanie płynu w zbiorniczku wyrównawczym i nic się nie działo przy dodawaniu gazu, chociaż bardziej zwracałem uwagę na to czy wygania powietrze z układu niż na to czy poziom wzrasta. Jtr jeszcze raz spojrzę. A jaki powinien być ruch płynu w zbiorniczku, bo na dobrą sprawę może być on wywołany wibracjami silnika.
A gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za załączanie wiatraka? Jeśli to uszczelka, to czy są jeszcze jakieś objawy? Spadek mocy? Olej w zbiorniczku? Bo nic takiego nie zaobserwowałem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Postów: n/a
|
![]()
Jeżeli w zbiorniczku płyn spokojny, to śmiało wymieniaj pompę wody.
Jak dodajesz gazu, musi wzrastać poziom płynu w zbiorniczku, i płyn kręci sie jak w pralce Frania. Ostatnio edytowane przez salom ; 24-06-2017 o 11:44 |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 01-04-2012
Model: Escort
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 5
|
![]()
Już wymieniłem termostat i wszystko gra. Chłodnica i przewody gorące, temperatura mniej więcej na środku się utrzymuje, przy postoju wiatrak się załącza. Interesuje mnie tylko moment włączenia wiatraka, u mnie to przy literce "L", nie za późno?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 09-02-2017
Skąd: Grudziądz
Model: Escort mk7 cabrio
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 1997
Postów: 18
|
![]()
U mnie też przy L (1.6 cabrio) i chyba tak ma być choć też mnie to dziwi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 20-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Escort HB
Silnik: 2.0 MDO
Rocznik: 1997
Postów: 502
|
![]()
jest ok. możesz spać spokojnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
chłodnica , grzeje się , temperatura |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|