![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 06-03-2011
Skąd: 100-lica
Model: S-Max Platinium X automat
Silnik: 2.0 TDCi 125@172KM 307@390Nm
Rocznik: 2007/8
Postów: 114
|
![]()
Chciałbym zapytać kolegów co może być przyczyną mokrej rury oraz takiego syfu na dolnej stronie połączenia rury z elementem rozdzielającym powietrze. Jest całe zaolejone. Czy to jakaś uszczelka czy może coś innego?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez cybershot ; 01-08-2014 o 11:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 13-05-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 756
|
![]()
Pewnie turbo już ci olej puszcza.
__________________
§23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 06-03-2011
Skąd: 100-lica
Model: S-Max Platinium X automat
Silnik: 2.0 TDCi 125@172KM 307@390Nm
Rocznik: 2007/8
Postów: 114
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 13-05-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 756
|
![]()
Z tego co wiem, to turbin o zmiennej geometrii się nie regeneruje - brak części oryginalnych, no chyba, że chcesz mieć na chińczyku zrobione.
Wjedź na kanał i zobacz czy rura pomiędzy turbo a IC tez jest mokra, wyczyść wszystko, zdejmij rury, niech odcieknie. Po jakimś 1kkm sprawdź ponownie. Przy okazji będziesz mieć możliwość sprawdzenia czy nie masz luzu na turbo. Jak po 1-2kkm będzie bardzo mokro to zastanowiłbym się nad wymianą turbo. Jak delikatnie - to ja osobiście bym jeździł dalej - no chyba że masz już luzy na turbo to bym nie ryzykował. Przy okazji będziesz mieć możliwość wyjęcia filterka oleju przy turbo - lubią się sypać i wtedy tragedia murowana - a praktycznie nic nie dają oprócz spowolnienia przepływu oleju. Ewentualnie możesz go wymienić jak jest już trochę rozsypany - cena ok.45 zł. Nowa turbina to koszt poniżej 2,5 zł - o ile dobrze pamiętam, ale nie sugeruj się tą ceną lepiej sam poszukaj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. PS sprawdź tez odmę - może ona jest przyczyną.
__________________
§23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
![]()
to jest prawdopodobnie syf wrzucany przez EGR po przez metalową rurkę (po prawej stronie ) do kolektora ssącego , prawdopodobnie ten syf (oleista maź) wyrzucana jest po przez nieszczelność opaski metalowej lub po przez nieszczelność koło czujnika (prawdopodobnie czujnika ciśnienia ) . Proponuję umyć przewód i obserwować gdzie jest wyciek . A najlepiej to zaślepić EGR i nigdzie nie będzie już takiego syfu .
Temat o turbo włóż między książki . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 13-05-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 756
|
![]()
To może być również przyczyną jak wspomniał kolega.
Tylko nie wiem czemu od razu między książki. Czy twoim zdaniem to co napisałem wyżej nie jest prawdą i nie może być prawdopodobną przyczyną?
__________________
§23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 06-03-2011
Skąd: 100-lica
Model: S-Max Platinium X automat
Silnik: 2.0 TDCi 125@172KM 307@390Nm
Rocznik: 2007/8
Postów: 114
|
![]()
Panowie, EGR mam zaślepiony od 2 tygodni. Dzisiaj chciałem wymienić elektrozawór turbiny i zdejmując maskownicę silnika miałem dłonie mokre w oleju. Zaniepokoiło mnie to, więc szukając przyczyn natrafiłem na to co widzicie na zdjęciach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
![]()
po prostu masz gdzieś nie szczelność na przewodzie turbo i wywala ci na zewnątrz syf który się przedostał do przewodu z EGR-u. Umyj przewód i obserwuj skąd wyłazi ten olej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,492
|
![]()
Krotkie pytanie. Rura ICka znowu do wymiany. Kupa oleju. Poprzednio rozwalilo, to z wydechu zaslona dymna.
Zatem pytanie: czy nieszczelny dolot, nizsze cisnienie, moze powodowac ze dmucha olejem? Ostatnio robilem poduszke pod skrzynia i bylo sucho. Prawie, bo wiem ze 100% szczelnych turbo nie ma |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|