Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-02-2025, 13:49   #1
pejoteres
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-02-2025
Model: Fort Kuga
Silnik: Benzyna 2,5 t
Rocznik: 2010
Postów: 4
Domyślnie Usterka wspomagania, skrzyni, silknika.

Witam
Zmagam się od tygodnia z usterką. Ford Kuga 2010 rok 2,5t benzyna.
Problemy zaczęły się od informacji na wyświetlaczu „Wspomaganie kierownicy usterka”, czasem sam komunikat, czasem łącznie z brakiem mocy lecz układ kierowniczy zawsze działał. Włączenie wyłączenie samochodu pomagało.

Po kilku dniach już było gorzej i nie dało się uruchomić samochodu.
- „Wspomaganie kierownicy usterka”,
- „Silnik usterka” ,
- „skrzynia biegów usterka” – jest manualna.
- dodatkowo świeci ABS i kontrola trakcji (albo mrugają)

Jeżeli już uda się uruchomić samochód bez błędu to czasem przejedzie kilkadziesiąt kilometrów bez najmniejszego problemu, czasem po chwili od ruszenia : wskazówki podnoszą się i opadają, kontrolki migają wszystkie, brak reakcji na gaz.

Co zrobiłem do tej pory
- Zestaw liczników z małym wyświetlaczem jak się okazało po rozebraniu był już lutowany – samo złącze. Dałem do ponownego przelutowania, razem z procesorem i wgraniem nowego oprogramowania.

- Wyczyszczenie tablicy z bezpiecznikami w kabinie i w komorze silnika, wypięcie wszystkich wtyczek, bezpieczników, umycie preparatem do złączy, oględziny kabli – brak uszkodzeń

- Wypięcie i wyczyszczenie złączy ECU który znajduje się na filtrze powietrza na silniku.

Niestety problem nadal występuje. Gdy samochód odpali poprawnie, ruszam po kolei każdym złączem, wiązką, zegarami i nic się nie dzieje, żadnych błędów.

Błędy jaki udało się złapać najprostszym interfejsem diagnostycznym Vgate, pojawiają się po każdym wykasowaniu:
U0100, U0102, U0146,U1900,U2012, U2200, U2202
P2127, P2125, P1260, P0805, P0571, P0564, P0503
C1750, B2627, B1202

Czy mogę jeszcze coś sprawdzić na własną rękę, czy to wygląda na elektryczne czy też mechaniczne usterki ?

Pozdrawiam

Edycja:
Podaję rozwiązanie problemu w moim przypadku. Wymiana całego ECU na nowy. Powodem był uszkodzony ECU.


Ostatnio edytowane przez pejoteres ; 09-04-2025 o 07:55 Powód: temat wyjasniony
pejoteres jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.