![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 02-04-2019
Skąd: Szczecin
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
![]()
Witam.
Mam problem ze sowim Maxem. Od wakacji zeszłego roku odczuwałem spadek mocy silnika. Działo się to stopniowo, czasem sam siebie oszukiwałem ze przecież jest ok.. Do czasu gdy nie wsiadłem do innego 2.5t. Objawy: Najpierw było delikatne poszarpywanie silnika w zakresie obrotów 1700-2200 tylko przy delikatnym przyspieszaniu. Teraz nie szarpie nic ale i nie chce jechać. Ewidentnie czuć że turbo nie startuje z doładowaniem. Wymieony zawór sterowania turbo, sprawdzone wężyki ciśnieniowe i podciśnieniowe. Co jeszcze zaobserwowałem... Po ruszeniu i gdy dam na pedal gazu zawór sterujący turbo nie odpuszcza ciśnienia z gruszki i nie zamyka WG. DV sprawdzone, jest ok. Szczelność dolotu ok. Ciśnienia doładowania nie znam (brak tego parametru w Forscan--też tak macie?) Co odpowiada za sterowanie zaworem przy turbo? Wiadomo że ECU ale na podstawie jakich sygnałów? Tylko ciśnienia doładowania z czujnika przy IC? Miał już ktoś problem z brakiem mocy w 2.5t? Dodam jeszcze że jakichkolwiek błędów brak.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 29-03-2015
Model: S-Max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
![]()
Zawor WG działa w ogóle ? Nie jest zapieczony ? Ciegno się rusza, gruszka sprawna ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 02-04-2019
Skąd: Szczecin
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
![]()
Wg działa. Gruszka cała, po podaniu ciśnienia ładnie się rusza i otwiera zawór. Problem ewidentnie w sterowaniu leży.
Jak odpinam wężyk od gruszki to dostaje kopa ale do ok 2,6rpm i odcina DV bo przeladowuje. Jak delikatnie przyspieszam to ładnie idzie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,731
|
![]()
Przepływka. Jeśli na postoju nierówno pracuje a spalanie chwilowe wzrosło do 1.5-1.7 l/100km to przepływka swiruje.
Przeczyszczenie przepustnicy też pomoże Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
![]()
Jeśli to rzeczywiście przepływka, to można to potwierdzić odłaczając ją na próbę. ECU daje wtedy stałe parametry, nie patrząc na to jakie info dostaje z przepływki. Jesli sytuacja sie uspokoi, to znaczy że Juzek miał rację.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 02-04-2019
Skąd: Szczecin
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
![]()
Niemam niestety podglądu spalania chwilowego więc nie jestem w stanie stwierdzić czy się zmieniło. Natomiast parametry przepływomierza w Forscan ie nie odbiegają od normy. Odłączę ja i sprawdzę co i się dzieje.
Przepustnica była czyszczona, brak jakichkolwiek zmian. Jesteście mi jeszcze w stanie powiedzieć czy Forscan na smartfon i ten na PC się czymś różnią? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 02-04-2019
Skąd: Szczecin
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
![]()
Po odłączeniu przepływomierza auto zamuliło się jeszcze bardziej. Co ciekawe nie pojawiła się kontrolka MIL a jedynie zapisał się błąd w sterowniku P0102 g niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie A przepływomierza.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 02-04-2019
Skąd: Szczecin
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-11-2016
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2005
Postów: 70
|
![]()
Cześć, rozwiązałeś problem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
2.5t , brak mocy |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|