|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-04-2011, 16:44 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Gołubie
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 60
|
błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
witam
mam proble pisałem juz na forum ale dużo tutaj pytających niz pomagajacych po krótkiemu ford mondeo MK3 1,8 16V benzyna + gaz odcina mi zapłon po przekroczeniu 90 km/h czasem uda mi sie przejść tą granice i jedzie normalnie ale uda sie to tylko jak przejade ta granice rozpedzony z górki żeby nie dodawac gazu za mocno aby przyśpieszyć! dziwne! jak zwolnie lub przychamuje do tej predkość tj 90 km/h znowu gaśnie wszystko wraca gdy nacisne sprzegło zaczyna działac normalnie... robi tak także jak odłaczyłem całkowicie gaz wiec to nie ma winy tak samo jak po odłaczeniu czujnika predkości poprostu odcina przy pewnej predkosci ale tego nie widze bo predkosciomierz nie działa. fuck byłem dzis na kompie i kasowałem błedy i pojawiały sie nowe znowu kasowałe i cały czas to samo. BŁAD NA OBWODZIE STEROWANIA DŁUGOŚCIĄ KOLEKTORA DOLOTOWEGO mechanik u którego byłem rozłożył rece i powiedział ze postara sie dowiedziec co to i mam dzwonić w za 2-3 dni pomocy plis |
10-04-2011, 11:10 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Gołubie
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 60
|
Odp: błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
powie mi ktos jakiego czujnika bądź elementu silnika
dotyczy ten błąd??? |
10-04-2011, 11:24 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 05-04-2008
Skąd: Zawodowo Warszawa Czardasza 8
Model: MB GLC
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 168
|
Odp: błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
Cytat:
|
|
10-04-2011, 11:28 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
ja rozumiem ze to jest problem z tymi klapkami w kolektorze, moze sa caly czas zamkniete lub nie otwieraja sie wystarczajaco
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
10-04-2011, 11:55 | #5 |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,032
|
Odp: błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
Sprawdź zawór zaznaczony na załączonym rysunku. On steruje siłownikiem klapek.
Jak to nie pomoże spróbuj odłączyć akumulator, a następnie czujnik położenia wałka rozrządu (1) i zrób samoadaptację. Czytałem, że w jednym (podobnym) przypadku okazało się, że odłączenie uszkodzonego czujnika położenia wałka dało pozytywny efekt. Oczywiście nie wykluczałoby to wówczas wymiany tego czujnika. |
10-04-2011, 21:46 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Gołubie
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 60
|
Odp: błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
witam
1- odłaczyłem ten czujnik nr 1 z twojego rysunku i nic pojawił sie błąd zapaliła sie lampka check zgasła dopiero po odłaczeniu aku wiec nic to nie zmieniło 2- jakies 6 miesiecy temu zmieniłek kolektor ssący bo w starym były wyrobione te klapki i grechotały wymieniłem na uzywke w bardzo dobrym stanie nowy ford po biciu miał moze 50 tysi przejechane dostałem ten kolektor z czujnikami nr 5 i 6 i tak go wstawiłem teraz kilka dni temu podmieniłem je z tymi ze starego bo powinny działać tak i nic to nie dało... ale zauważyłem ze ten zawór sterowania klapkami nr 3 nie działa, jest u góry czyli klapki są otwarte tak??? nie rusza sie jak dodaje gazu pominołem zaworek nr 5 i podłaczyłem wężyk od kolektora bezpośrednio do zaworu nr 3 wtedy zadziałał po odpaleniu wytworzyło sie podciśnienie zawór poszedł na dół i zmaknoł klapki ale nie ruszał sie ni nawet jak zgasiłem ruszył sie dopiero po odłaczeniu wężyka zassał powietrze i poszedł do góry wiec wychodzi na to ze wine ma zawór nr 5 ale mam dwa jeden działa dobrze teraz od leżenia w szafie w garażu sie popsół??? chyba nie??? wydaje mi sie że nie dochodzi do niego prąd ale nie mam zadnego miernika , nie wiem jak to sprawdzić prąd powinien sie pojawić odrazu??? czy po dodaniu gazu??? jężeli nie dochodzi tam pąd to już coś wiem albo oba zaworki co ma są wadliwe choc wątpie we wtorek pojade do mechanika zobaczymy dokładnie na bank ten zawór nr 3 nie rusza sie jak dodaje gazu a powinien prawda???? pozdrawiam |
10-04-2011, 22:15 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
powinien sie podnosic jak dodajesz gazu, jak stoi na wolnych obrotach to powinien byc w dole. nie wiem jak z tymi pradami ale to moze byc sterowane zarowno plusem jak i minusem - to by trzeba bylo sprawdzic. miernik kosztuje poare zlotych wiec warto sie w niego zaopatrzyc.
czujnik nr 1 to czujnik polozenia walka rozrzadu, nr 2 czujnik temp. cieczy chlodzacej (tu nie jestem na 100% pewien) nr 3 to silownik klapek, nr 4 to silniczek krokowy, nr 5 elektrozawor do silownika klapek, nr 6 czujnik temp. powietrza zasysanego - dorzucilem ten opis dla potomych |
11-04-2011, 07:28 | #8 |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,032
|
Odp: błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
Wg mnie napięcie jest podawane na zawór w momencie konieczności otwarcia klapek, a przy okazji wymiany kolektora mogło dojść do uszkodzenia wiązki przewodów. Moja rada: odepnij cięgno od siłownika klapek i zablokuj klapki w pozycji otwartej (przy wyłączonym silnika normalna pozycja klapki zamknięte).
Pojeździj i zobacz czy będzie różnica, jeżeli będzie ok, masz winowajcę. PS. co do czujnika położenia wałka, check engine będzie świecić, ale silnik po adaptacji powinien prawidłowo pracować. |
11-04-2011, 16:09 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Gołubie
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 60
|
Odp: błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
ale to cięgno jest cały czas u góry jakby nie dochodziło podcisnienie przez zaworek nr 5
bo zawór nr 5 powinien zasysac powietrze i obnizyć ciegno żeby klapki były cały czas zamkniete czyli jak u mnie są u góry to sa cały czas otwarte a jak pisałem wcześniej pominołem zwór nr 5 i podłaczyłem weżyk do niego idacy bezposrednio do sterownika nr 3 wiedy wytworzyło się podcisnienie ciegno poszło na dól czyli zamkneło klapki ale nie ruszało sie wogóle w góre pewnie dlatego ze pominołem zawór nr 5 przejechałem sie w obu przypadkach gdy śą na maksa otwarte te klapki i jak są na maksa zamkniete I NIC SIĘ NIE ZMIENIŁO ODCINA CAŁY CZAS odcina ten zapłon pewnie czasem ma za duzo powietrza a czasem za mało i przy tej predkości silnik sie zadusza juz sam nie wiem jutro postaram sie naprawic zeby ten zawór działał i zobaczymy mam dwa wiec podłacze pod prąd i sprawdze czy działa i wogóle czy dochodzi prąd do zaworu nr 5 zaobaczymy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) dzieki za wypowiedzi odezwe sie jutro dzieki wam jestem blizej niz dalej pewnie jakbyhm wstawił do mechanika to by mnie skasował i powymieniał niepotrzebnie cześci pozdrawiam Łukasz najpierw musze to naprawić i zobaczymy co dalej |
11-04-2011, 18:00 | #10 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: błąd: sterowanie długością kolektora dolotowego
Cytat:
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|