![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 03-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Escort
Silnik: 1,6 CVH EFI
Rocznik: 1991
Postów: 41
|
![]()
Witam
mam problem z nierówna pracą silnika na wolnych, obroty stoją w miejscu ale czuć ze silnik nierówno chodzi, widać ze się telepie silnik, wewnątrz auta czuć wibracje. Dzisiaj szukałem i mam założone świece AGPS 32C1 natomiast katalog podaje AGPS 22C1, z tego co się dowiedziałem te świece różnią się od siebie tylko ciepłotą Czy różnica w ciepłocie świec może powodować taką nierówną prace silnika ?? Dodam ze jazda bez gazu na 1 lub dwójce raczej niemożliwa trochę szarpie a czasami kangur konkretny Krokowy czyszczony, świece majką jakieś 11-12 tysięcy przejechane ale te wibracje miał od zawsze, przewody nowe, poduszki pod skrzynią wymienione pod silnikiem nie, lambda nowa, wszystkie masy jakie znalazłem pod maską wyczyszczone, EDISA podmieniałem na obu tak samo, alternator poprawiony ładowanie ok 14,4V. jakiś czas temu dolewałem do benzyny środek do czyszczenia wtryskiwaczy STP, uszczelki kolektora dolotowego i O-ringi wtryskiwaczy wymienione filtr paliwa 8 tys temu wymieniony, powietrza niedawno, komputer nie wyrzuca żadnych błędów Nie mam gazu, zasilnie PB Sorki za taki długi post ale jest to irytujące uczucie, z góry dziękuje za wszelkie sugestie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,648
|
![]()
Kolego zapal silnik i kolejno zdejmuj i zakladaj przewody na swiecach i w ten sposob zobaczysz ktora swieca nielapie na wolnych obrotach. Cyli poprostu na kazdej po zdjeciu przewodu powinna byc zmiana w prazy silnika, powinien zaczac nierowno chodzic lub drzyc. Zdejmujesz, slychacz czy jest roznica i zakladasz i kolejna. na tej na ktorej nie zauwazysz roznico to na tym garze lezy wina. Ja mam oryginalne swiece motorcrafta po 8 zl sztuka i ladnie sie sprawuja
Ostatnio edytowane przez brajdak ; 03-06-2010 o 22:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 03-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Escort
Silnik: 1,6 CVH EFI
Rocznik: 1991
Postów: 41
|
![]()
te moje to są świece motrocrafta tylko nie taki model kiedyś kupiłem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
![]()
Byłem ostatnio (sobota) na targach motoryzacyjnych w Katowicach i miałem okazję przysłuchać się szpeca od świec Beru. No i gościu dał mi do myślenia. Zacznij może od sprawdzenia czy fajki są wciśnięte na świece, czy tylko nałożone!!! To wcale nie jest głupie! Po prostu nie każda świeca pasuje idealnie do każdych przewodów zapłonowych i w celu uszczelnienia połączenia stosuje się specjalne pasty, ale przed tym, należy porządnie nasunąć fajkę na świecę!!!
Po powrocie z targów z ciekawości zajrzałem pod maskę, no i szok - na dwóch świecach nie widać było śladów nasunięcia fajki!!! Akurat u mnie nic złego się nie działo, ale facet zwracał na to uwagę i powiedział ze to jest właśnie główną przyczyną tego, że mając stare przewody i nowe świece auto pracuje gorzej niz na starych świecach. Co do ciepłoty to ona nie ma wpływu na falowanie silnika. Ciepłota to wartość świecy do odprowadzanie ciepła porcelanką do atmosfery. Aha, co do rady kolegi: jak będziesz ściągał te fajki to lepiej kombinerkami lub przez gumowe rękawice, bo możesz zostać niemiło potraktowany przez własne auto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
|
![]() Cytat:
O uszczelnianiu połączenia kabel-końcówka świecy, to prezenter Beru coś ściemniał; kabel na świecę powinien nasunąć się z takim słyszalnym "pyk" a także dawać się zdjąć bez kombinerek. Masz tam gumową otulinę i kopać nic nie ma prawa; zdejmowałem kable nie raz na pracującym silniku i nic mnie nie kopało. Ostatnio edytowane przez dresat ; 04-06-2010 o 09:17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
![]()
Na początek wyjmij świece i zobacz czy któraś nie jest zmostkowana,zaoliwiona czy tez nie ma dużo sadzy.
Kolega zsberg ma racje. Może Cie trzasnąć wiec rękawice się przydadzą. Moim zdaniem to może być wina złych świec. PS: jak masz przyzwoity aparat to możesz zrobić foto każdej.
__________________
CBR 1000RR + MICRON ![]() FORD - nigdy mnie nie zawiódł. Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 04-06-2010 o 09:47 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 03-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Escort
Silnik: 1,6 CVH EFI
Rocznik: 1991
Postów: 41
|
![]()
przewody mam dobrze założone (słychać pstryk), dzisiaj posprawdzam wyjmując poszczególny przewód czy pogarsza się praca silnika czy nieznacznie, świece będę miał możliwość wykręcić dopiero w poniedziałek
moim zdaniem silnik pali chyba na wszystkie cylindry ale mam wrażenie jakby iskra na którymś cylindrze była słabsza |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
![]()
Zaczął bym od wymiany świeć na właściwie.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jeżeli to nie pomoże to trzeba by podmienić cewkę na inną. Ale to już będziesz kombinował jak to nie pomoże.
__________________
CBR 1000RR + MICRON ![]() FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 03-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Escort
Silnik: 1,6 CVH EFI
Rocznik: 1991
Postów: 41
|
![]()
odpala ekstra, po wymianie uszczelek kolektora jest super,ciepły na "cyk", po nocy 2-3 sekundy, nawet jak za szybko puszcze kluczyk to jakoś się zbierze w sobie i odpali, pasek rozrządu zmieniałem jakieś 10k km temu ale wcześniej było tak samo
Ostatnio edytowane przez mikekot ; 04-06-2010 o 13:09 |
![]() |
![]() |