|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-08-2010, 10:34 | #1 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Rechot
Silnik: 2,3
Rocznik: 1996
Postów: 57
|
Wypięta kostka. Co to jest?
Witam, Rechot 2,5TD 96'. Odebrałem go z warsztatu po wymianie olejów itp i stwierdziłem przy okazji że została wypięta kostka z "czegos". To "coś" jet umieszczone na końcu silnika czyli przy kabinie , ponad głowica i dochodzi do tego taka rurka od kolektora wydechowego. poza tym inne mniejsze rurki ;-). czy to jest ten cały EGR? Podłaczyć tą kostkę czy zostawić odpieta? Silnik pracuje normalnie.
Pozdrawiam PAweł |
16-08-2010, 10:45 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Wypięta kostka. Co to jest?
Transit Lucas Epic ma czujnik położenia zaworu EGR (nie wszystkie auta tak mają). Teoretycznie ECU powinien reagować trybem awaryjnym na odłączenie wtyku, ale już któryś z kolegów opisywał, że w przypadku Epica nic się nie dzieje po odłączeniu...
Jeżeli przedtem wtyk był podłączony, to może podłącz go... Po to jest...
__________________
Zgredzik |
16-08-2010, 11:43 | #3 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Rechot
Silnik: 2,3
Rocznik: 1996
Postów: 57
|
Odp: Wypięta kostka. Co to jest?
Dzieki.
A czy to podłączenie lub nie ma wpływ na pracę EGRa? |
16-08-2010, 12:21 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Wypięta kostka. Co to jest?
Czy ma wpływ w Epic-u - to jest pytanie za 5 pkt...
W tddi i w tdci (2,0l) EGR sterowany jest podciśnieniowo przez impulsowy elektrozawór, a ten przez ECU. Ale np tddi ma czujnik położenia EGR, ale późniejszy tdci nie ma... Odłączenie w tddi wtyczki EGR to od razu tryb awaryjny. A w Epic-u nie, mimo, że sterowany też jest podciśnieniowo razem z przepustnicą... I bądź tu mądry...
__________________
Zgredzik |