![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 25-02-2011
Skąd: Wronki
Model: Ford Focus 1,8 tddi
Silnik: 1,8tddi
Rocznik: 2001
Postów: 14
|
![]()
Wymieniłem trzy świece w podgrzewaczu płynu chłodzącego i okazało się że stare były dobre sprawdziłem na akumulatorze wszystkie trzy grzały.
W związku z ty mam pytamie może ktoś zna odpowiedz 1.Na jakiej zasadzie się one włączają ? 2.Kiedy grzeją i jak długo? 3.Gdzie znajduje się przekażnik od tych świec? 4.Czy potrzebny jest do ich włączenia czujnik temperatury? Wyczytałem na forum że włączają sie przy temperaturze -4 st ale ja nie mam we foczce termometru który wskazuje temperature. Jezeli ktos jest w stanie mi odpowiedziec na moje pytania bede wdzieczny. Na razie temperature roboczą pracy silnika osiągam po przejechaniu ok 10km. Z gory dziękuje za rady i sugestie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,096
|
![]()
a masz pewnosc ze nie grzeja na 100 % . Swiece grzeja ponizej 5* C a czy sie zalacza to zalezy od temperatury i kondycji akumulatora . Steruje tym ECU i podaje napiecie w zaleznosci od temp. na 1 , 2 lub 3 swiece. czujnik temperatury to ten ktory znajduje sie za filtrem powietrza w porzewodzie dolotowym.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 25-02-2011
Skąd: Wronki
Model: Ford Focus 1,8 tddi
Silnik: 1,8tddi
Rocznik: 2001
Postów: 14
|
![]()
akumulator mam sprawny samochód odpala mi od strzału nawet przy -20* niepotrzebnie kupiłem nowe świece bo stare sprawdziłem i były dobre
tylko wydaje mi się że gdyby się załączały to szybciej by było w samochodzie cieplej (ale to moja sugestia) sam już nie wiem co o tym sądzić czytałem wiele wątków w tym temacie i ostatecznej odpowiedzi nie uzyskałem z tego co wiem komputer nie pokaże błędu awarii tego układu |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,096
|
![]()
a przed zamontowaniem sprawdzales nowe swiece czy grzeja ? jezeli nie to odkrec zasilanie od swiec i daj na krotko do aku . po chwili podgrzewacz powinien byc cieply. jezeli swiece grzeja to sprawdz czy dochodzi napiecie na przewody zasilajace przykrecone do swiec wystarczy do tego zwykla probowka
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,006
|
![]()
Ależ wymyślasz, to że jest zimno w aucie nie znaczy że świece nie grzeją. Po pierwsze masz diesla i w nim zawsze będzie się silnik dużo dłużej nagrzewał niż w benzynie. Pewnie brakuje też u Ciebie osłony pod silnikiem co też wpływa na to że silnik dłużej się nagrzewa. W końcu też możesz mieć pełno kamienia w nagrzewnicy i dlatego słabo bierze ciepło z płynu. Coś słabo czytałeś, bo jest taki jeden temat o poprawie ogrzewania w 1.6 TDCI w dziale Focusa a tyczy się wszystkich diesli.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 25-02-2011
Skąd: Wronki
Model: Ford Focus 1,8 tddi
Silnik: 1,8tddi
Rocznik: 2001
Postów: 14
|
![]()
osłonę pod silnikiem posiadam koncetrat płynu chłodzącego mieszam tylko i wyłącznie z wodą deminarelizowaną to skąd niby w nagrzewnicy miałby być kamień znając problemy Focusów z ogrzewaniem przepłukałem nagrzewnice i cały układ przed sezonem zimowym płyn oczywiście tez nowy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,006
|
![]()
No to skoro mówisz że te rzeczy masz w porządku to pozostaje Ci nadal jedna rzecz, masz diesla i on z założenia wolniej i słabiej się nagrzewa w duże mrozy. Podałem Ci temat w którym jest opisane jak można poprawić ogrzewanie w 1.8 TDDi to też działa bo użytkownicy takich aut to opisywali. A podgrzewacz możesz sprawdzić nawet nie wysiadając z auta. Teraz masz duże mrozy, odpal auto niech pracuje na wolnych obrotach, włącz tylko światła pozycyjne. Po chwili na 100% zauważysz że podświetlenie licznika co chwilkę przygasa i rozjaśnia się. Najlepiej przy bardzo dużych mrozach bo wtedy grzeją wszystkie trzy świece.
No i na koniec, ten podgrzewacz to tak naprawdę tylko dla lepszego samopoczucia konstruktorów auta został zamontowany. Grzać to on słabo grzeje. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 25-02-2011
Skąd: Wronki
Model: Ford Focus 1,8 tddi
Silnik: 1,8tddi
Rocznik: 2001
Postów: 14
|
![]()
dziękuje za wszystkie odpowiedzi w w/w temacie
doszedłem do wniosku że Ford Focus 1,8 tddi to auto na lato wiosnę i wczesną jesień przy dużych mrozach i jażdzie na krótkich odcinkach o cieple wewnątrz pojazdu należy zapomnieć może dlatego tak rozumuje gdyż poprzedni diesel jakiego miałem Polo 1,9D nagrzewał sie momentalnie chwile pochodził na wolnych obrotach i w środku sauna ale teraz mam foczke i niestety musze przeczekac mrozy i będzie ok. zuważyłem nawet że podczas pracy na wolnych obrotach auto się raczej wyziębia niż nagrzewa |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,006
|
![]()
Faktycznie nie jest łatwo z ogrzewaniem szczególnie na bardzo krótkich odcinkach. Auto to jest do latania po trasach a nie jeżdżenia po bułki.
Z drugiej strony masz auto i silnik który jest dużo sprawniejszy niż inne. Większość energii ze spalania idzie w ruch a nie w ciepło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
Ten podgrzewacz ze świecami żarowymi to ma za zadanie sprawić, że silnik się szybciej nagrzeje, a nie kabina.
Najlepszym rozwiązaniem jest ogrzewanie elektryczne (nagrzewica elektryczna), która działa od razu po włączeniu. Montuje się takie cuda we frncuzach. Świetna sprawa. Rozkminiałem zamontowanie takiej nagrzewnicy (nie wiem czy można nazywać to nagrzewnicą) w moim dieselku, bo też z grzaniem lipa, ale alternator by jej nie "udźwignął". PS. Ogólnie to konstruktorzy dali ciała (i w esim i w foce), bo powinni byli zamontować większą nagrzewnicę. Jeśli nagrzewnice do benzyniaka i diesla są takie same, to wiadomo, że przy silnych mrozach różnica w rozgrzewaniu się jednego i drugiego auta będzie kolosalna.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |