![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 19-06-2008
Model: Mondeo Zetec
Silnik: Benzyna 1.8 16V
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
![]()
Witam
Od jakiegoś czasu pojawił się problem ze wzrostem obrotów do 2000 czy 2500 przy dojeżdżaniu do np. skrzyżowań. Czytając posty na forum postanowiłem wymienić silnik krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. Po wymianie zrobiłem tzw adaptację czujnika położenia i zrobiłem kilka dobrych kilometrów. Jednakże w czasie jazdy okazało się że ta wymiana nic nie pomogła. Nadal zatrzymując się na skrzyżowaniach obroty na ok.10 sek. wchodzą nawet do 3000 i spadają do 1100 - 1200 i tak trzymają cały czas na postoju a chwilowo wchodzą na ok.1500 i znów spadają do 1100 - 1200. Po zdjęciu nogi z gazu odczuwalne jest spowolnienie jazdy i za parę sekund lekko dostaje silnik wyższych obrotów. Przewody wysokiego napięcia i świece nie były jeszcze zmieniane. Po odłączeniu wtyku silnika krokowego silnik zgasł. Ponadto zauważyłem że przy wyłączaniu sinika dostaje lekkiego szarpnięcia czyli nie ma gładkiego wyłączenia (EGR zmieniony na nowy). Zastanawiam się nad podmianką przepustnicy (nawet używanej). Gdzie szukać przyczyny. Macie jakieś sugestie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 158
|
![]()
Czujnik vss na skrzyni biegów lub nieszczelna przepustnica zużyta. rozumiem że przedlift. Spróbuj odłączyć czujnik wspomagania kierownicy może on szwankuje ale on podbija tylko 50 obrotów w czasie kręcenia kierownicą.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 19-06-2008
Model: Mondeo Zetec
Silnik: Benzyna 1.8 16V
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
![]()
Dzięki. Zacznę najpierw od odłączenia czujnika wspomagania i podmiany przepustnicy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 19-06-2008
Model: Mondeo Zetec
Silnik: Benzyna 1.8 16V
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
![]()
Odłączyłem czujnik wspomagania kierownicy ale nie ma żadnych zmian. Zauważyłem jednak że z prawej strony koło przepustnicy dźwigienka otwierająca klapki kolektora wlotowego porusza się lecz z kilku sekundowym opóźnieniem opada w dół podczas zamykania klapy przepustnicy.
Myślę że te klapy kolektora powinny zamykać się natychmiast wraz ze zmniejszeniem obrotów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 158
|
![]()
Klapy w taki sposób pracują prawidłowo.
Po odłączeniu czujnika skrętu obroty powinny wzrosnąć, spróbuj odpiąć czujnik raz jeszcze i włóż spinasz we wtyczkę czy spadną, jak spadną to masz winowajcę. Ogólnie wolne obroty dla tego silnika to jak pamiętam 700 lub 725 + - 25. Klapy otwierają się przy ok 3000-3500 obrotów. Sprawdź jeszcze wąż odmy czy jest cały, wiem dostęp makabryczny ale da się go zobaczyć lub zdjęcie kolektora, latarka i od góry po przekątnej można zobaczyć i nawet wymacać go. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 31-08-2016
Skąd: lubelski
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 PB+LPG
Rocznik: 2002
Postów: 117
|
![]()
Jak będziesz miał wysokie obroty, to ręcznie cofnij przepustnice do zamknięcia.
Podczas mrozów przepustnica nie cofa się do końca, najlepiej zastosować sprężynkę albo gumkę. Jak nie - to masz lewe powietrze w kolektorze. Sposobów sprawdzenia jest wiele, ale najlepszy jest dym, a na szybko aerozol plak. Ostatnio edytowane przez zielon ; 09-01-2022 o 20:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 19-06-2008
Model: Mondeo Zetec
Silnik: Benzyna 1.8 16V
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
![]()
Jak dobrze rozumiem to mam zewrzeć styki we wtyczce od czujnika wspomagania?
Jeśli chodzi o przepustnicę to mechanizm klapy jest zamknięty do oporu i nie da się bardziej domknąć a obroty nadal są na 1200. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 26-02-2010
Skąd: Bełchatów
Model: mondeo Mk3
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2005
Postów: 824
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 19-06-2008
Model: Mondeo Zetec
Silnik: Benzyna 1.8 16V
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
![]()
Odłączyłem wtyczkę od czujnika (włącznika) wspomagania kierownicy i zwarłem styki we wtyczce Okazało się że nie było żadnej zmiany czyli obroty nie spadły a utrzymują stałe te same obroty. Lekkie otwarcie (2-3mm) przepustnicy podniosły obroty na ok 3-4 sekundy w zakresie 2500-3000 obr. i spadły do 1200 (takie są obecnie niskie obroty) i takie się utrzymują.
|
![]() |
![]() |