![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-07-2010
Skąd: Lubin
Model: Mondeo KOMBI
Silnik: TDCI 130KM
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
![]()
Witam
Co może oznaczać, że korekty dla wtryskiwaczy wędrują miedzy wtryskiwaczami, u mnie jest tak: wtrysk A -3,95 wtrysk B +1,92 wtrysk C +1,06 wtrysk D +0,94 Po wyłączeniu silnika odczekaniu i odpaleniu robi się tak: wtrysk A +0,95 wtrysk B -3,95 wtrysk C +2,10 wtrysk D +1,11 Po kolejnym wyłączeniu, odczekaniu i odpaleniu robi się tak: wtrysk A +1,09 wtrysk B +0,86 wtrysk C -3,92 wtrysk D +2,01 Korekty utrzymują się aż do wyłączenia silnika I tak w kółko. Próba przelewowa ok. Jednak wiem ze jest coś nie tak z nimi i myślałem ze ten pomiar mi coś podpowie, zanim się bardziej do nich dobiorę. Czyżby walnięty czujnik "spalania stukowego" ? Wszelkie sugestie mile widziane
__________________
2001 Mondeo 2.0 TDCi GHIA 1991 Sierra 2.9 Cosworth GL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
|
![]()
Też zauważyłem to "wędrowanie". Trochę spore te korekty?
Czym sprawdzasz? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
![]()
Mi to wyglada ze szuka czegos, testuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A byl jakis blad w ECU ??? zmieniles wtryski czy cos innego ??? Tez tak mialem , po wprowadzeniu na nowo kodow wtryskiwaczy i przejechaniu paru km zniklo. Czujnik szmerow jest raczej odpowiedzialny za korekte kata wtrysku dla poszczegulnych cylindrow, zwloka zaplonu itd. Potrafi wykryc momet zaplonu paliwa, ale sily spalania juz nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niewiem czy ma on cos do dawki pilotowej, albo czy wplywa na jej korekte gdy jest zbyd duza lub wcale jej niema. Sadzac po tym jak chodzi co niektore TDCI to raczej nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Za korekty dawek glownych odpowiada czujnik walu korbowego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przynajmniej tak slyszalem , mierzy przyspieszenie walu korbowego po kazdym zaplonie w przedziale 750-1000obr, a potem to juz silnik jedzie po korekcie wynikajacej z kodow wtryskiwaczy.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-07-2010
Skąd: Lubin
Model: Mondeo KOMBI
Silnik: TDCI 130KM
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
![]()
Odczytuje ELM oraz mam dostęp do WDS. Na obu to samo
Tą sytuacje mam od dosyć dawna. Po zrobieniu przelewu wymieniłem 1 zaworek Potem walczyłem trochę z pompą i miałem parę błędów. Kodowałem również ponownie wtryski Niestety korekty jak pływały rok temu tak pływają dzisiaj Chce się bardziej do niego dobrać i im więcej danych tym lepiej, żeby pieniędzy na darmo nie wydać Odnośnie pływających korekt myślałem ze coś się źle synchronizuje dlatego pływa, ale teraz nie mam pojęcia.
__________________
2001 Mondeo 2.0 TDCi GHIA 1991 Sierra 2.9 Cosworth GL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: Ruda Śląska
Model: fokus mk 2 audi a2
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 226
|
![]()
ja też mam tego ELM-a i nawet się łączy z autem ale ja nie widzę w programie tej rubryki z dawkami wtryskiwaczy a chciałbym to widzieć (fokus mk 2, 2,0 tdci 136 ps) używam scanxl ,,,pcmscan ,z scantolnetem nie gada
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
![]()
Sprawdzilem dzisiaj korekty u siebie i przy okazji od nowa wpisalem kody wtryskiwaczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. korekty znowu zaczely sie przemieszczac wraz z kolejnymi odpalenami, tyle tylko ze ja mam korekty maxymalnie +/- 0,50mg/s Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pamietam ze jak wtedy wendrowaly, to na jednym bylo 2,95mg/s a reszta okolo +/- 1.00mg/s , a teraz wszystkie w miare rowniutko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. doszedlem tez do przekonania ze moze miec z tym zwiazek biczowanie/drzenie paska i napinacza oraz sama dwomasa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Gdzies czytalem ze wybita dwumasa tak mocno potrafi zaburzac prace silnika ze ten niechce wogule rowno pracowac na wolnych obrotach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-07-2010
Skąd: Lubin
Model: Mondeo KOMBI
Silnik: TDCI 130KM
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
![]()
Z tym kołem dwu-masowym to może być to.
Nie jest ono w super kondycji. Stukać nie stuka agonalnie. Spróbuje sprawdzić stan kola przez otwór rozrusznika. Jeśli będzie zużyte to wymienię i zobaczę. Korekty może i duże ale jak skompensujesz ten minus kolejnym wtryskiem który jest następny w cyklu pracy to będzie "lepiej" Odnośnie ELM musisz próbować masz nowe auto ja się łącze poprzez opcje Ford powertrain. Jest tego dużo na forum Mondeo. Zobacz tam i poszukaj
__________________
2001 Mondeo 2.0 TDCi GHIA 1991 Sierra 2.9 Cosworth GL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
![]()
Tak z ciekawosci wymienilem 4ty wtryskiwacz na taki z cieknacym zaworkiem ale ciagle teoretycznie sprawny, nie leje sie jak z kranu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wpisalem na nowo kod wtryskiwacza zby uaktywnic funkcje adaptacji itd. Korekta na D skoczyla na 3.00mg/s , pozostale -0,50, -1.20, -1,30 Czyli D to 4ty wtryskiwacz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ciekawe ze suma korekt jest zawsz bliska zeru Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 3-0,50-1,20-1,30 = 0 po 5min zgasilem i odpalilem , teraz B ma korekte 3,00mg/s kolejne odpaleni i przeskoczylo na A i teraz caly czas na A i badz tu mondry Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 15miniut puzniej odpalam i jest spowrotem na D. moze to blad oprogramowania, przyporzadkowuje wtryski przypadkowo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-07-2010
Skąd: Lubin
Model: Mondeo KOMBI
Silnik: TDCI 130KM
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
![]()
Na podstawie tego jak wygląda to w WDS wydaje mi się ze jest to tak:
Odczyt korekt: "wtryskiwacz A "- cylinder 1 od rozrządu - moja sugestia "wtryskiwacz B "- cylinder 3 "wtryskiwacz C "- cylinder 4 "wtryskiwacz D "- cylinder 2 dlaczego? Ponieważ w ekranie programowania wtrysków WDS pisze tak: "wtryskiwacz 1 - cylinder 1" "wtryskiwacz 2 - cylinder 3" "wtryskiwacz 3 - cylinder 4" "wtryskiwacz 4 - cylinder 2" Stad myślę ze analogia przy oznaczeniu wtryskiwaczy A-1 B-2 C-3 D-4 potem musimy to przenieść na kolejność zapłonu i wyjdzie gdzie jaki wtrysk siedzi Wiadomo ze te korekty głównie służą do stabilizacji biegu jałowego(czy to w delphi, bosch itd). Korekty do pracy w zakresie obciążeń częściowych oczywiście pośrednio też od tego zależą. Potwierdza to odczyt z moich korekt, gdzie jeden wtrysk mocno skraca dawkę (-) następnie kolejny wtryskiwacz - kolejny zapłon jest zwiększany (+) aby to skompensować (spowolnienie walu korbowego). Dzieje się tak samo niezależnie na którym wtrysku jest największa korekta na minus. Odnośnie pływających korekt myślę ze ma to związek z kołem dwu-masowym. Będę chciał to sprawdzić wiec pewności teraz nie mam 100%. Zauważyłem ze PCM ustawia korekty zaraz po rozruchu (analiza strikte po) po czym, w czasie pracy nie zmieni radykalnie strategi przerzucając korekty na inne wtryski. Robi to dopiero przy kolejnym rozruchu. Stad powiązanie zależy od jak zatelepie mu dwu-masa przy rozruchu tak PCM pomyśli ze jest coś nie tak i po każdym rozruchu mamy pełzające korekty na wtryskach. Myślę ze walnięta dwu-masa tak ogłupia PCM ze on przesuwa te korekty na wtryskiwaczach nie potrafiąc ustabilizować tego. U mnie mimo posiadania koła ze sprzęgłem na altku praca na jałowym nie zawsze jest jedwabista aczkolwiek nieraz mu się zdarza
__________________
2001 Mondeo 2.0 TDCi GHIA 1991 Sierra 2.9 Cosworth GL Ostatnio edytowane przez walderama1979 ; 20-05-2011 o 15:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
|
![]() Cytat:
Jedni tak jak napisałeś, inni - że w Mondeo akurat jest po kolei od lewej... Mam gdzieś nawet jakiegoś pdf serwisowego i tak jest chyba po kolei... Pytanie dodatkowe - czy uruchamiając silnik pierwszy cykl (wtryśnięcie) zawsze jest na wtrysku "pilocie" (to 1 albo 4?) czy zależy "jak leży" ? |
|
![]() |
![]() |