![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 07-06-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max mk2 ST-Line oraz Transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016 i 2021
Postów: 156
|
![]()
witam,
mam takie problem z moim escortem (1.4 8v 96r): benzyny spala w miescie ok. 10l wiec wg mnie w normie ale gazu ost. pali ok 17l, wiec porownujac te wartosci cos jest nie tak z gazem. sprawdzilem napiecie na sondzie i przy benzynie ma ok. 0,2-0,8 V wiec raczej norma ale na gazie zdaje sie ze stale napiecie ok 0,75V -czy jest to prawidlowe? instalacja ma elektronike (pod maska znalazlem sterownik sondy do gazu)... dodatkowo smierdzi w kabinie gazem wiec jezdze bez wlaczonego nawiewu (wtedy raczej nie czuc)... jest to mozliwe ze gaz sie ulatnia? ost. zauwazylem tez po zatankowaniu gazu gasnie mi na swiatlach (tzn jak wrzucam na luz), oczywiscie kiedy jade na gazie bo z benzyna nie mam problemu. ale po przejechaniu kilku kilkometrow problem znika...
__________________
biokominki... to moja branża. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
|
![]()
sprawdz czy w mieszalniku (czy parowniku- jak zwal tak zwał) gazu nie sa zuzyte membrany. jesli mieszalnik szwankuje auto bedzie zalewane gazem wiec i sonda ma wyzsze napiecie. gaz czesto ulatnia sie wlasnie przez zuzyty mieszalnik (koszt wymiany membran zalezny od producenta ale ok200-300zł) oczywiscie jesli pozostale elementy sa szczelne to raczej napewno jego sprawka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 07-06-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max mk2 ST-Line oraz Transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016 i 2021
Postów: 156
|
![]()
dzieki za odp.
ale jesli mozesz wyjasnic gdzie znajde parownik i jak to sprawdze?
__________________
biokominki... to moja branża. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
|
![]()
to jest to cuś duze od gazu do ktorego sa podlaczone przewody od ukladu chlodzenia! a jak sprawdzic? najlepiej rozebrac!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 07-06-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max mk2 ST-Line oraz Transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016 i 2021
Postów: 156
|
![]()
a sadzisz ze jest szansa by ta usterka podlegala gwarancji instalacji?
bo instalacja ma 7 miesiecy wiec nowa (a przejechane na niej ok 8tys km)
__________________
biokominki... to moja branża. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
|
![]()
po tak malym przebiegu to raczej malo prawdopodobne.
moze tylko trzeba go wyregulowac lub wyczyscic! jest pod nim sruba do spuszczania osadu z gazu. taka maż dziwna. [ Dodano: 2006-06-10, 14:38 ] a regulacje samego mieszalnika polecam przeprowadzic a dobrym warsztacie- najlepiej tam gdzie byla montowana instalacja. sa w nim rozne sprezynki i zaworki i czesto zalepiaja sie osadem z gazu. przez ta srube o ktorej pisalem nalezy co jakis czas spuscic ten osad. z reguly to taka czerwona galaretka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
![]() Cytat:
jezeli pali za duzo a jest na gwarancji to niech ci co zakładali reguluja.... bo to nie jest normalne mozliwe ze masz za wysoka dawke na wolnych obrotach lub cos sie rozszczelniło a to juz niebezpieczne
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz ![]() Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka ![]() Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
|
![]() Cytat:
Yannkes,jak -waldi-, napisał śmigaj do gazowników niech regulują,sam narazie nic nie ruszaj |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
![]() Cytat:
mieszalnik = mikser parownik = reduktor wiec pomieszales niezle instalacja nowa ,wiec parownik powinien byc ok 0.75v to bogata mieszanka - zle ustawili elektronike ,pewnie dali za duze MIN. dla krokowca jezdz i niech ci to zrobia na gwarancji
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 07-06-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max mk2 ST-Line oraz Transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016 i 2021
Postów: 156
|
![]()
jesli chodzi o krokowca to tez wymaga czyszczenia bo zaczal falowac, ale zeby zabarac sie za niego musze kupic do niego nowa uszczelke wpierw...
jednak nie sadze by wina spalania gazu byl wlasnie krokowiec, de facto na benzynie tez faluje...
__________________
biokominki... to moja branża. |
![]() |
![]() |