Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-06-2006, 13:17   #1
Yannkes
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 07-06-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max mk2 ST-Line oraz Transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016 i 2021
Postów: 156
Domyślnie spalanie gazu vs. sonda lambda

witam,
mam takie problem z moim escortem (1.4 8v 96r):

benzyny spala w miescie ok. 10l wiec wg mnie w normie ale gazu ost. pali ok 17l, wiec porownujac te wartosci cos jest nie tak z gazem.
sprawdzilem napiecie na sondzie i przy benzynie ma ok. 0,2-0,8 V wiec raczej norma ale na gazie zdaje sie ze stale napiecie ok 0,75V -czy jest to prawidlowe?
instalacja ma elektronike (pod maska znalazlem sterownik sondy do gazu)...

dodatkowo smierdzi w kabinie gazem wiec jezdze bez wlaczonego nawiewu (wtedy raczej nie czuc)...
jest to mozliwe ze gaz sie ulatnia? ost. zauwazylem tez po zatankowaniu gazu gasnie mi na swiatlach (tzn jak wrzucam na luz), oczywiscie kiedy jade na gazie bo z benzyna nie mam problemu. ale po przejechaniu kilku kilkometrow problem znika...

__________________
biokominki... to moja branża.
Yannkes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2006, 13:43   #2
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

sprawdz czy w mieszalniku (czy parowniku- jak zwal tak zwał) gazu nie sa zuzyte membrany. jesli mieszalnik szwankuje auto bedzie zalewane gazem wiec i sonda ma wyzsze napiecie. gaz czesto ulatnia sie wlasnie przez zuzyty mieszalnik (koszt wymiany membran zalezny od producenta ale ok200-300zł) oczywiscie jesli pozostale elementy sa szczelne to raczej napewno jego sprawka.
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2006, 14:17   #3
Yannkes
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 07-06-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max mk2 ST-Line oraz Transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016 i 2021
Postów: 156
Domyślnie

dzieki za odp.
ale jesli mozesz wyjasnic gdzie znajde parownik i jak to sprawdze?
__________________
biokominki... to moja branża.
Yannkes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2006, 14:24   #4
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

to jest to cuś duze od gazu do ktorego sa podlaczone przewody od ukladu chlodzenia! a jak sprawdzic? najlepiej rozebrac!
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2006, 14:29   #5
Yannkes
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 07-06-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max mk2 ST-Line oraz Transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016 i 2021
Postów: 156
Domyślnie

a sadzisz ze jest szansa by ta usterka podlegala gwarancji instalacji?
bo instalacja ma 7 miesiecy wiec nowa (a przejechane na niej ok 8tys km)
__________________
biokominki... to moja branża.
Yannkes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2006, 14:31   #6
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

po tak malym przebiegu to raczej malo prawdopodobne.
moze tylko trzeba go wyregulowac lub wyczyscic!
jest pod nim sruba do spuszczania osadu z gazu. taka maż dziwna.

[ Dodano: 2006-06-10, 14:38 ]
a regulacje samego mieszalnika polecam przeprowadzic a dobrym warsztacie- najlepiej tam gdzie byla montowana instalacja.
sa w nim rozne sprezynki i zaworki i czesto zalepiaja sie osadem z gazu. przez ta srube o ktorej pisalem nalezy co jakis czas spuscic ten osad. z reguly to taka czerwona galaretka.
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2006, 20:24   #7
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

Cytat:
Napisał Yannkes
sprawdzilem napiecie na sondzie i przy benzynie ma ok. 0,2-0,8 V wiec raczej norma ale na gazie zdaje sie ze stale napiecie ok 0,75V -czy jest to prawidlowe?
instalacja ma elektronike (pod maska znalazlem sterownik sondy do gazu)...
jezeli na gazie te 0,75V stoi bez reakcji na gaz to masz OK Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

jezeli pali za duzo a jest na gwarancji to niech ci co zakładali reguluja.... bo to nie jest normalne
mozliwe ze masz za wysoka dawke na wolnych obrotach lub cos sie rozszczelniło a to juz niebezpieczne
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2006, 23:12   #8
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin0906
(koszt wymiany membran zalezny od producenta ale ok200-300zł
Tyle to kosztuje nowy parownik,nie same membrany :fcp7
Yannkes,jak -waldi-, napisał śmigaj do gazowników niech regulują,sam narazie nic nie ruszaj
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2006, 23:47   #9
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin0906
sprawdz czy w mieszalniku (czy parowniku- jak zwal tak zwał) gazu nie sa zuzyte membrany. jesli mieszalnik szwankuje .
nie tak bardzo zwal
mieszalnik = mikser
parownik = reduktor
wiec pomieszales niezle

instalacja nowa ,wiec parownik powinien byc ok
0.75v to bogata mieszanka - zle ustawili elektronike ,pewnie dali za duze MIN. dla krokowca
jezdz i niech ci to zrobia na gwarancji
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2006, 11:13   #10
Yannkes
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 07-06-2006
Skąd: Poznań
Model: S-Max mk2 ST-Line oraz Transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016 i 2021
Postów: 156
Domyślnie

jesli chodzi o krokowca to tez wymaga czyszczenia bo zaczal falowac, ale zeby zabarac sie za niego musze kupic do niego nowa uszczelke wpierw...
jednak nie sadze by wina spalania gazu byl wlasnie krokowiec, de facto na benzynie tez faluje...
__________________
biokominki... to moja branża.
Yannkes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.