![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-03-2010
Model: Focus TDCI 2.0
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
![]()
Proszę o pomoc, mam focusa tdci 2,0 z 2005 r zauważyłem że podczas odpalania na zimnym silniku delikatnie faluje zegar obrotomierza (mniej wiecej co 6 sekund obroty podskakują i spadają na właściwe obroty ( mniej wiecej od 900 do 1000 obrotów)) po wyjściu z samochodu dodatkowo słychać stukot w silniku właśnie w momencie skoku obrotów. Kieedy silnik nabierze temperatury (60 stop.) praca silnika jest bez zarzutów równa i bez stuków.
Proszę o pomoc jak temu zaradzić, w warsztacie nie pomogli mi z tym problemem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-10-2009
Model: focus 2 / kuga
Silnik: 2.0 Tdci 100Kw
Rocznik: 2005 / 2008
Postów: 46
|
![]()
Świece się powoli zużywają i akumulator już nie ten. A tak pozatym to jest przypadłość tego silnika w zimę.
Trzeba o niego dbać i go zbytnio nie wysilać to nic się przedwcześnie nie zepsuje. Jeśli pomoże to odpalaj za 3-4 razem silnik {mowa o grzaniu świec}. Przekręcasz kluczyk 3 albo 4 razy na pozycję 2gą - po 15s na każdy raz i dopiero potem odpalasz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-03-2010
Model: Focus TDCI 2.0
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
![]()
No niestety grzanie świec nie pomogło, to chyba jakiś inny problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 14-03-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Dacia Lodgy / szukam Mondeo Mk4
Silnik: 1.2 TCe / szukam 2.0 TDCI
Rocznik: 2015/ szukam 2011 wzwyż
Postów: 584
|
![]()
Temat - regulamin.
Popraw albo PLUM do Zsypu
__________________
Dacia Lodgy Stepway 1.2 TCe | Ford Ka 1.3i '96 |Nissan Note 1.2 '14 |Daewoo Lanos 1.5 '00 Ford Focus 1.6 TDCi '10 Ford Focus C-Max 1.8 TDCi '08 Pozdrowienia - Maciek |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Raszyn
Model: C-Max Energi
Silnik: 2.0 plugin hybrid
Rocznik: 2017
Postów: 553
|
![]() Cytat:
W ten sposób to można tylko świece wykończyć. Może masz właśnie świece do wymiany? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: S-Max MK II
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 358
|
![]() Cytat:
Wciśnij i trzymaj wciśnięte sprzęgło - sprawdź, czy wtedy obroty nie spadają/falują. Możliwe są także błędne odczyty z czujnika temp. płynu chłodzącego - sprawdź wszystkie łączki na tym przewodzie, mogą być zaśniedziałe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-03-2010
Model: Focus TDCI 2.0
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
![]()
Zapalanie na wciśniętym sprzęgle nic nie zmieniło, w najbliższych dniach wymienię świece choć po podłączeniu pod komputer u mechanika wyszło że świece są ok ale i tak je wymienię może się kończą a i tak w końcu muszę się dowiedzieć z kąd się to bierze jak na razie żaden mechanik nie doszedł do tego każdy rozkłada ręce. Tym dziwniejsze jest to że widać ze im cieplej na zewnątrz tym objawy maleją..... a jak jest koło 20 stopni na polu to prawie zanikają ... dziwne ... jak wymienię świece to się odezwę.... jak ktoś z was ma jeszcze jakiś pomysł to czekam na sugestie..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 05-08-2009
Skąd: śląsk
Model: ford fokus
Silnik: tdci 2li
Rocznik: 2004
Postów: 272
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 31-03-2010
Skąd: Kraków
Model: Focus II TITANIUM kombi
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 29.3.2005
Postów: 15
|
![]()
Hmm przy -20 to mi też w silniku tak napier... że szok, widocznie tak mają... Myślałem, że mi zara co z niego wyskoczy. Bardzo metaliczne klupanie.
Natomiast przy "normalnych" temperaturach chodzi normalnie. Kiedyś mi gasł przy ruszaniu... może EGR był przytkany, w każdym bądź razie efekt minął. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-03-2010
Model: Focus TDCI 2.0
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
![]()
Przebieg to koło 130 ale był sprowadzany wiec może mieć i 230, ja raczej dbam o samochód i wszystko robię na czas. A jeśli chodzi o tą dwu masę to o co to chodzi bo nie znam się na tym a jak powiem mechanikowi że by to sprawdził to że bym miał pojęcie o co mu każę sprawdzić.
|
![]() |
![]() |