![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Witam. Rzecz dotyczy Seata ibizy z silnikiem 1.9 tdi - pompa VP.
Tamtej zimy (kupiłem Ibizę w marcu temperatury minimum to było jakies-5) wszystko było cacy. Tej jesieni jak temperatura zaczęła spadać poniżej 7 stopni trzeba było dłużej nieco zakręcić aby Ibiza paliła. Ustawiłem więc jakiś tydzień czy dwa temu kąt wtrysku bo był zły - efekt rewelacja. 2 dni stania - przychodzę rano na termometrze -5 i odpala z pół obrotu. Tak było jakies 3-4 dni. Po tej krótkiej sielance nastąpiła katastrofa. Dzisiaj rano +7 a odpalał jak ursus stary :/ Najpierw ze 3-4 obroty zakręci zanim zacznie łapać i potem następne 2-3 jak już zacznie załapywać zanim odpali. CO ciekawe jest tak że jak już zacznie łapać i w tym momencie puszczę rozrusznik to przy drugiej próbie pali od cyka. Świece WSZYSTKIE SPRAWNE. Kreci dobrze więc aku i rozrusznik są ok. Filtry zmieniane latem. Spalanie w normie, moc w porządku, nie dymi wcale. Wszystko wydaje się super poza tym jednym... Co mu może dolegać? :< Wiem że mam do wymiany czujnik temperatury cieczy, ale to mam już od wiosny i objawia się tylko tym że czasami zbyt długo grzeje świece.
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,537
|
![]()
kolego przyczyn może być kilka może być przestawiające sie kółko na rozrządzie (klin)
a możę być coś z elektryką bo: Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Jak to kółko? Ono jest na klinie więc jak może się przestawiać? W weekend sprawdzę ponownie kąt wtrysku i zobaczę czy nic się nie przestawiło.
Jakieś pochrzanione to jest - kilka dni odpalał źle, a teraz 2 dni z rzędu bezproblemowo...
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,537
|
![]()
teoretycznie tak
ale jeżeli ktoś je odkręcał lub poluzował to kółko powinno być wymienione na nowe wszystko zależy od modelu ale bardzo czesto tak było w tdi że wyrabiał sie klin na wale a później były cyrki z odpalaniem mało tego jak było wywalone kółko to i był wywalony wał korbowy wiec i to i to do wymiany |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]() Cytat:
więc mam nadzieję że to nie to...
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Kąt wtrysku ponownie sprawdziłem - jest ok.
Wymieniłem też czujnik temperatury cieczy - odpala bez zmian. Zauważyłem natomiast że jak podgrzeję 2 razy świece to czy jest -5 czy +7 odpala bez problemowo. Jak raz to wtedy się jąka. Ale sprawdzałem je - i wszystkie grzeją dobrze.
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]() Cytat:
nawet jak cyknie przekaźnik to po jednym podgrzaniu jakoś to niemrawo idzie. jak 2 razy zagrzeję to jest idealnie. może to już aku nie wyrabia troszkę?
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
![]()
Wszystko po trochu. Aku, sprężanie już na pewno też nie takie jak w nówce. Ale jak pali po dwukrotnym podgrzaniu, to nie ma się czym stresować. Miałem kiedyś t4 i też na minusie miał opory Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale w końcu zapalał zawsze. Fakt, że dobre aku. to podstawa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]() Cytat:
no ten to wiem że już swoje dostał, bo zbyt szybko nie kręci. zdecydowanie wolniej niż mój w foce. niby nie ma czym ale auto jest nie garażowane w przeciwieństwie do foczki i jak spadnie do -15 i tak z parę dni to się boję że nie odpali.
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
|
![]() |
![]() |