![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Jedrek
Zarejestrowany: 03-07-2012
Skąd: Warszawa
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
![]()
Witam.
Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. Szukałem tematu jednak każdy dotyczył innego modelu lub nie zawierał wszystkich objawów... Lecz jeżeli ten temat już się gdzieś znajduje to z góry przepraszam za dubel. Problem dotyczy mondeo kombi 2001 2.0TDDI 115KM 195000km. Przy gwałtownym przyspieszeniu czuć "dziurę" a potem po ok. 1 sekundzie gwałtowne szarpnięcie. Dzieje się tak między 2000-2500obr na drugim biegu. Poza tym na trzecim biegu dochodzi pod 3000obr szarpie i traci moc. Nie znam się na mechanice ale chyba dzieje się coś z turbiną. Czy w grę wchodzi czyszczenie? Czy może regeneracja? Ostatecznie kupno drugiej... Poza tym zauważyłem że czasem pracuje normalnie czyli ma płynne "przejście" przez co więcej mocy ponieważ czasem na pierwszym biegu jest tak zamulony że ciężko ruszyć, dopiero na dwójce jakoś się zbierze... Jeszcze jedno nie wiem czy to zbieg okoliczności czy może błędne odczucie że po włączeniu klimy spada moc... Może to mieć jakiś związek? Proszę o podpowiedzi... Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]() Cytat:
Dźwignia zaworu upustowego - po odpięciu sztangi (sztywnego cięgna) powinna poruszać się w całym zakresie lekko i bez przycięć. Przy ruchomych łopatkach zdejmujesz wężyk z gruszki sterującej na wolnych obrotach - sztanga powinna płynnie przesunąć się w ciągu ok. pół sekundy w drugie krańcowe położenie, po założeniu powinna powrócić na miejsce. Inne awarie turbiny związane są już z awarią łożyskowania - a to już jasny dym i zapach palonego oleju z wydechu. Moim zdaniem winny jest najpewniej albo przycierający się nastawnik kąta wtrysku lub dawki wtrysku w pompy wtryskowej, albo awaria sterownika pompy wtryskowej (tranzystor jednego z tych nastawników). Potrzebujesz wizyty u kumatego pompiarza... Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 03-07-2012 o 11:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Jedrek
Zarejestrowany: 03-07-2012
Skąd: Warszawa
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
![]()
Dzięki wielkie.
Dymu ani zapachu nie ma... Po zdjęciu cięgna dźwignia działa bez zarzutu, więc pewnie masz rację... Czy po podłączeniu pod komputer te błędy powinny się pojawić? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]() Cytat:
Jak już pisałem - potrzeba dobrego pompiarza który zna ten silnik.
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Jedrek
Zarejestrowany: 03-07-2012
Skąd: Warszawa
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
![]()
Geometria jest stała.
Byłem u kilku mechaników, pompiarzy i nikt nie wie co jest. Komputer nie pokazał żadnego błędu. Jeden z tych "magików" wziął pod lupę zawór recyrkulacji spalin. Na biegu jałowym 48% spalin, zawór na 9mm. Przy gazowaniu i trzymaniu na 3000 lub 4000obr wartość spalin skakała: 62%, 37%, 54%, 41%, 78% 26% itd... a zawór otwierał się i zamykał podobnie - 9mm, 2mm, 6mm, 3mm, 8mm, 0mm, 4mm itd... Wydaje mi się że żyje własnym życiem... Czy tak powinno być?? Powiedział mi aby spróbować wymienić następującą część: " przewód elektropneumatyczny zaworu recyrkulacji spalin". NIe dość że można sobie język połamać to jeszcze dystrybutorzy części nie wiedzą co to takiego albo mówią że czegoś takiego nie sprzedają... Pogrzebałem na forum i wydaje mi się że mówił o elektrozaworze do EGR czy tak? Poza tym tak myślę może faktycznie wyczyścić kolektor ssący i EGR? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]()
Kolego jak masz podejrzenie o złe działanie EGRa to zaślep go i zobacz czy będzie poprawa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Jedrek
Zarejestrowany: 03-07-2012
Skąd: Warszawa
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
![]()
masz rację mogę to oczywiście zrobić, ale nie chcę zostawiać zaślepionego EGR na dłużej... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]()
A to dlaczego?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::amateur
![]() Imię: Jedrek
Zarejestrowany: 03-07-2012
Skąd: Warszawa
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
![]() Cytat:
Poza tym nie wspomniałem o jeszcze jednym objawie... Otóż pojechałem ostatnio nim do Bułgarii, przez słowację... W górach na serpentynkach miał nie lada problem pod górę, gdy obroty spadały poniżej 1500 i już nie dawał rady światła mu przygasały... To chyba nie jest normalne.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 21-05-2012
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 39
|
![]()
Witam
niechce zakładac nowego tematu więc tu zapodam moje pytanie czy mozna jezdzic z uszkodzonym-niedziąłajacym turbo? MAM PYTANIE-CZY USZKODZONY MAPSENSOS MOZE MIEC WPŁYW NA TO ZE TURBO SIE NIEZAŁACZA? Ostatnio edytowane przez pabloff ; 17-07-2012 o 08:56 |
![]() |
![]() |