Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-09-2006, 22:28   #1
gregorbiker
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-09-2006
Postów: 2
Domyślnie podrzuca i wyraznie stuka silnik na zimnym po opaleniu

witam
mam escorcika 1.8 td, 96 rok, w tej chwili ok 240 tys, ma moc i jezdzi bez zarzutow,tyle ze od jakiegos czasu po odpaleniu rano i po dluzszym postoju wyraznie bardziej trzesie silnikiem i cos jakby w nim bardziej rzezi,stuka i bije.niepokoi mnie ten dzwiek.
Przy tym z poczatku daje dosc spora klebiasta blekitna chmurke z wydechu. :fcp5
po ok .1-2 min jak pozwole mu sie rozgrzac , ustaje i pozniej chdzi plynnie.
na szczescie nie skacza obroty jak kiedys(co musialem naprawiac) a turbinka wlancza sie niestety ok .2800/3000obr, a najwiekszego buta wydaje mi sie ze ma na 5 biegu,wtedy mozna plynnie wyprzedzac i czuc wreszcie plynna jazde. :fcp18

Prosze o jakas rade.co moe byc powodem tego icia na zimno? slyszalem ze moga byc swiece, wtrykiwacze czy popychacz.Ale przydalby mi sie znac dokladniejsza diagnoze by wiedziec od czego zaczac i niepotrzebnie oproniac portfela skoro essi ma swoj wiek i przebieg.

pozdrawiam

gregorbiker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2006, 23:33   #2
Master_Piottrek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-05-2006
Postów: 258
Domyślnie

twierdzenie " turbinka włącza się przy 2800/3000 " jest błędne samo w sobie - popracuj nad tym .

odnośnie stukania to czy jak na zimnym dodasz gazu to zwiększa się częstotliwość stukania ? czyli jest taka jak obrotów ?

patrząc na przebieg i na to że to ford to moge stwierdzić że to będzie popychacz zaworu któregoś . po zasie się to uspokaja bo zostaje dopompowane przez hydraulike . a słucze się bo przez noc się zlewa przez nieszczelność . głowica do remontu niestety. ale nie przejmój się można z tym jeździć normalnie tylko że nei za długo...
Master_Piottrek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2006, 15:37   #3
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Cytat:
Napisał gregorbiker
Prosze o jakas rade.
...moja rada jest taka - przejrzyj poprzednie posty na forum zamiast powielać temat - było już o tego typu dolegliwościach opisywane...
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2006, 15:45   #4
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Jeżeli nie jest to metaliczne stukanie, pukanie to może to być wtryskiwacz. Ja tak właśnie mam.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2006, 15:56   #5
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

...jeszcz jedna sprawa - dotyczcząca postu Master_Piottrek, który bzdury napisał:

Cytat:
Napisał Master_Piottrek
moge stwierdzić że to będzie popychacz zaworu któregoś . po zasie się to uspokaja bo zostaje dopompowane przez hydraulike . a słucze się bo przez noc się zlewa przez nieszczelność . głowica do remontu niestety
- ten model nie ma popychaczy hydraulicznych tylko regulację płytkami :fcp3

...co się tyczy turbo i wysokich obrotów jego efektywnego działania to wymaga regulacji urządzenie sterujące przy pompie wtryskowej - można tego dokonać praktycznie samemu - u mnie po regulacji turbo wyraźnie działa od 2100obr/min...
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2006, 16:18   #6
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Cytat:
Napisał wujek75
Master_Piottrek napisał/a:
moge stwierdzić że to będzie popychacz zaworu któregoś . po zasie się to uspokaja bo zostaje dopompowane przez hydraulike . a słucze się bo przez noc się zlewa przez nieszczelność . głowica do remontu niestety
Odnośnie zaworów z regulacją hydrauliczną nie wiem jak to się ma w fordach, ale w golfie to wystarczy wymienić „kieliszek” i wszystko gra.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2006, 17:36   #7
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Cytat:
Napisał ewenement39
wystarczy wymienić „kieliszek” i wszystko gra
...po co?? kieliszka się nie wymienia!? :fcp15 - wymienia się tylko płytki (pastylki) na odpowiedniej grubości i tym samym ustala odpowiedni luz... :fcp1

...co do "golfa" to w zależności od pojemności diesla i roku produkcji występowały wersje z regulacją "płytkową" lub z "popychaczami hydraulicznymi" - stąd czasami były dylematy z długością trzonków zaworów pomimo tej samej pojemności!!!
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2006, 21:07   #8
gregorbiker
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-09-2006
Postów: 2
Domyślnie

Cytat:
Napisał ewenement39
Jeżeli nie jest to metaliczne stukanie, pukanie to może to być wtryskiwacz. Ja tak właśnie mam.
mysle ze to moze byc to, bo nie sluchac zadnego metaliczego dzwieku,
niepokoi mnie tylko ze strasznie nim trzęsie i podrzuca wraz z calym autem... mam wrazenie ze zaraz zgasnie, gdyz rozkreca sie z takimi przerwami, jednak ani razu w takim stanie nie ucichl, (a dochodzil do normalnosci i plynnej pracy).

mimo wszystko dzieki za posty i pomocne wskazowki,
gregorbiker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.