![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-04-2012
Model: Fiesta
Silnik: 1.2
Rocznik: 2007
Postów: 6
|
![]()
Po ostatnim przegladzie (121kkm) ASO zdiagnozowalo wyciek z maglownicy i zaproponowalo wymiane calego elementu. Ze wzgledu na koszta (3k PLN) serdecznie panom podziekowalem. Obejrzalem dzis auto w miare swoich mozliwosci i rzeczywiscie widac niewielki wyciek od strony kierowcy (zalaczam zdjecie). Co o tym sadzicie? Jak powazna jest to usterka?
Dodam tylko, ze przy 80kkm, ASO wymienialo drazki kierownicze uzasadniajac to tym, ze pojawil sie luz. Plynu od wspomagania nie ubywa ze zbiorniczka (ale sam plyn ma taki brunatny niezbyt piekny kolor). Nie zauwazylem tez zadnych negatywnych sygnalow jak stukanie przy skrecaniu kol, w garażu na posadzce brak śladów jakichkolwiek wycieków. Auto prowadzi sie bardzo pewnie. Wiem, ze jest w Wawie pare miejsc gdzie moge zregenerowac maglownice (moze ktos mial stycznosc z warsztatem na Poprawnej 9?), ale po przeczytaniu niektorych postow na forum o przygodach z wymiana maglownicy i niekompetencji niektorych warsztatow wlos jezy sie na glowie. Boje sie, ze wydam niemala sume na naprawe i bedzie jeszcze gorzej niz jest... a to moje pierwsze auto i zaczynam sie stresowac. Bede wielce wdzieczny za waszelkie opinie... Pozdrawiam serdecznie! Sebastian |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
|
![]()
ja bym sie wstrzymał az zacznie kapac olej . a jezeli chodzi o wymiana to tez bym zaczekał i wybrał bym sie do punktu specjalizujace sie w przekładniach. regeneracja . moim zdanie trzeba wymienic simeringi i tyle koszt robocizny to około 350zł + regeneracja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 17-09-2007
Skąd: far far away
Model: RS500
Silnik: mocny
Rocznik: 2012
Postów: 177
|
![]()
Piszesz o maglownicy, a pokazujesz przegub napędowy...To co jest w końcu nie tak???Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
odzyskałem rozum, zdrowie i pieniądze - sprzedałem ostatniego forda i zmieniłem koncern na VAG |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-04-2012
Model: Fiesta
Silnik: 1.2
Rocznik: 2007
Postów: 6
|
![]()
Dzieki za uwage. Przepraszam jesli namieszlem bo jestem laikiem, ale w serwisie na podnosniku w recepcji przejazdowej, mechanik pokazywal wlasnie ten element. Czy macie jakies dobry schemat pokazujacy poszczegolne elementy zawieszenia w focusie? Czy w takim razie jest mozliwe ze ASO zle zdiagnozowalo wyciek - o przegubie napedowym wogole nie bylo mowy ;-(
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
Bardzo watpie aby na oryginalnych drazkach kierowniczych tak po prostu zrobil sie luz.
80-120kkm na drązki to zdecydowanie za malo...nawet jak bys jezdzil na bijacych kolach..albo musial naprawde mocno w cos walnac. A jezeli faktycznie je wymienili bez potrzeby to bardzo ciekawi mnie jak to zrobili skoro zdaje sie procedura serwisowa tego nie obejmuje!!!!!!!!!! bo drazki montuje sie razem z maglownica i potrzeba uwazac aby nie uszkodzic maglownicy przy dokrecaniu drazkuw bo to mozna latwo zrobic. Jezeli tak sie stalo to moim skromnym zdaniem jest duze prawdopodobienstwo ze ktos niewlasciwie wykonal swoja prace. pytanie czy masz samochod od nowosci? jak niemasz to trudno..bo niewiadomo jakie wypadki po nim przeszly ale jak masz od nowosci to jest rzecza dlamnie malowiarygodna aby bez rozwalenia kola uszkodzic drazek kierowniczy. ps. za to bardziej prawdopodobne ze olej ucieka spod uszczelniacza polosi napedowej-czyli to co na fotce(uszkodzony uszczelniacz -mozliwe niewuwaga na montazu) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-04-2012
Model: Fiesta
Silnik: 1.2
Rocznik: 2007
Postów: 6
|
![]()
Dzieki serdeczne za trafne spostrzezenia - tak, jezdze autem od nowosci i rzeczywiscie byla przygoda zwiazana z kolem wlasnie po lewej stronie (az felga sie zagiela) - to mogloby wiec tlumaczyc drazek. Dziwi mnie tylko czemu teraz w ASO nic nie powiedzieli o przegubie, tylko zdiagnozowali wyciek jako problem z magielnica...
Chyba bez kolejnej diagnozy w innym warsztacie i podnosniku sie nie obejdzie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
no tak czy siak ja widze ze sam jestes zdezorientowany i nie wiesz czy faktycznie to z maglownicy czy z poloski wycieka..ale i tak mi wydaje mi sie ze raczej predzej z poloski.
ale mam pytanie inne bo wydaje mi sie ze zbieg okolicznosci to nie bedzie skoro juz wiadomo ze felge rozwaliles bo przypuszczam ze sie okaze ze wyciek oleju jest od strony tej co rozwaliles kolo...jak tak? to raczej radzilbym ci ta cala poloske wymienic..albo chociaz upewnic sie ze jest prosta i ze przegub wewnetrzny jest dobry-czyli ze powierzchnia w srodku jest ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-04-2012
Model: Fiesta
Silnik: 1.2
Rocznik: 2007
Postów: 6
|
![]()
Tak, teraz jestem troche zdezorientowany. Nie znam sie na mechanice (chociaz chetnie, aczkolwiek powoli taka wiedze zdobywam w miare potrzeb) wiec panowie w warsztacie nie musza sie zbyt silic coby wcisnac mi kit albo mnie zbyc. Skoro pokazali, ze cieknie tutaj i ze maglownica a do tego w ASO - nie mam powodow zeby nie wierzyc.
Wyciek jest z tej strony z ktorej uszkodzone bylo kolo. Bylo to jednak ponad 2,5 roku temu a po naprawie auto przejechalo juz ponad 60kkm i odbylo 3 przeglady w ASO, w ramach ktorych nie zdiagnozowano problemow poza tym drazkiem kierowniczym o ktorym pisalem. Sam tez nie zauwazylem zadnych problemow z ukladem kierowniczym czy zawieszeniem. Jeszcze raz dzieki za wskazowki, sprawdze te rzeczy o ktorych piszesz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 17-09-2007
Skąd: far far away
Model: RS500
Silnik: mocny
Rocznik: 2012
Postów: 177
|
![]()
Większy problem miałbyś wtedy, gdyby przy mocnym uszkodzeniu nie poszła felga. Ta ulegając odkształceniu, przejęła energię uderzenia i dzieki temu uszkodzenia nie są większe. Pojedź do innego serwisu, ale nie wspominaj nic o tym uszkodzeniu (nie naprowadzaj ich z góry, bo serwisy lubia wymieniac i nie wysilac sie zbytnio, kosząc za to fortunę)...
__________________
odzyskałem rozum, zdrowie i pieniądze - sprzedałem ostatniego forda i zmieniłem koncern na VAG |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: focus kombi
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 373
|
![]()
Umyć , pojeździć ...zobaczyć konkretnie skąd cieknie.
|
![]() |
![]() |