Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-03-2011, 09:45   #1
artek81
ford::amateur
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 10-12-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 8
Domyślnie 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

Witam
Piszę na forum bo już mi nerwy puszczają i może ktos z was zna rozwiązanie tego problemu..?

Jestem posiadaczem Mondeo 2006 2.0 TDCI przebieg. 145tyś.. kupiłem go kilka miesięcy temu. Auto było sprawne i normalnie użytkowane do czasu wystąpienia ostatnich silnych przymrozków…
Właśnie w dniu gdy była taka niskia temperatura (ok. -12) zszedłem rano by go odpalić - za pierwszym razem zgasł..później odpalił.. pojechałem do pracy, po pracy odpalam.. dwa razy zgasł, później ok.. pojechałem do domu.. po jakims czasie jechałem na miasto.. bez problemu odpalił, jednak zatrzymałem się pod intermarche.. i jak wracałem to dwa razy zgasł..póżniej odpalił i wskoczyłem do kumpla..posiedzialem tam 30min.. po czym próbowalem odpalić, ale nic już nie pomogło..(troszkę się zdenerwowałem)
Ewidentnie jak by paliwo po mału zamarzało.. wymieniłem na parkingu filtr paliwa, próbowaliśmy odpalić na plaku jednak to nic nie dało.. zaholowałem auto do garażu.. tam właczyłem dmuchawe..pewnie się troszke silnik ogrzał bo jak przyszedłem po 2godzinach auto zapaliło bez problemu po drugim razie..

Wydawało by się że wszystko jest już ok..tak więc postanowiłem wypalić stare paliwo, generalnie troszke pojeździć by ewentualnie usunąć wodę która się wytrąciła..
Pojechałem więc na stację.. zalałem troszkę specyfiku przeciw wytrącaniu się parafiny + kilka litrów ON V-Power’a na Stellu.. pojeździłem po mieście zrobiłem kilkanaście kilometrów.. temperatura na desce pokazywało ok. -12.. w trakcie jazdy wyczuwalne były jak by małe zakrztuszenia..(jak by może wodę przepalało..?)ale auto jeździło, normalnie.. dynamicznie jak wciskałem..nie było generalnie problemu..tak wiec pojechałem na parking i tam stanąłem by spokojnie iść na chate..
Stanąłem mondkiem, poczekałem kilka minut by silnik i turbina się troszkę ostudziły..i zgasiłem silnik.. po ok. minucie stwierdziłem że przeparkuje auto i chciałem zapalić..auto już nie odpaliło!!pomęczyłem je troszke, ale wyglądało to jak by już miał załapywać i utrzymywać obroty.. ale nie pokręcił kilka razy i gasł, tak jak by mu paliwa brakowało..

Auto stalo do czasu puszczenia mrozów, zszedłem do niego i próbowałem odpalić temp. Ok. -3, po kilku razach kręcenia auto zapaliło (radość jak by wszystkie problemy się skończyły) ..podobnie jak poprzednio.. wybrałem się na małą przejażdzkę by przepalić rury.. po kilku kilometrach podjechałem pod blok.. auto chwile pochodziło by ostygło.. zgasiłem i zaraz problem z odpaleniem..

Koniec końcem zaciągnięte było do garażu bo może znowu mróz chwycił..no i tak stało..nastepnego dnia zaczęliśmy próby z odpaleniem, objawy podobne jak ostatnio..kręcił kilka razy jak by już odpalił i zaraz gaśnie.. co najlepsze nawet na plaku nie udało się go uruchomić..
Sprawdzałem filtr paliwa czy czasem coś z nim jest nie tak, jednak przewody podpięte prawidłowo.. odpiołem jeden z nich, zasilający z baku.. i patrze do filtra a tam paliwa nie ma.. wlałem z 5strzykawek i widzę że poziom paliwa w rurce filtra opada..tak jak by gdzieś był przeciek (podłączone przewody – zasilający do pompy i wyrównawczy) ale uspokoiłem się no bo jak jest wyrównawczy podpięty to paliwo podobno zlatuje do baku..tak wiec filter zostawiłem i wykluczyliśmy że jest tu jakiś problem..

Zabraliśmy się za wtryski.. zaczęliśmy po koleii odkręcać i odpowietrzać wtryski..i tak jak byśmy znaleźli problem, bo było tam troszke powietrza.. po odkręceniu i wypuszczeniu go z rurek zasilających auto odpaliło..no bo dostało wkońcu paliwa to zapaliło..a wcześniej tak właśnie się meczyło jak by paiwa nie dostawało!! No jak układ odpowietrzony to można runde zrobić.. przejechałem kilkadziesiąt km.. podjechałem pod garaż.. zgasiłem auto.. i po ok. minucie chcę zapalić i qwa znowu nie chce zapalic!!! (tu już byłem poważnie wkur…)
Dobrze że stało się to przy garażu..no więc wzieliśmy je raz jeszcze do środka.. zaczęliśmy odkręcać nakrętki od wtrysków w celu ich odpowietrzenia.. znowu powietrze w układzie.. auto po jego usunięciu zaczęło palić.. ale problem się pojawia..
Co się odpowietrzy to albo kilkanaście razy pomęczy się silnik i może uda się zapalić albo trzeba ręcznie odpowietrzyć układ..

Proszę o pomoc.. w czym jest problem.. ? tak jak by listwa nie trzymałą ciśnienia paliwa.. i gdzieś dostawało się powietrze.. ? przewody są szczelne bo sprawdzałem, paliwa jest teraz zalane na maxa ON Verva na Orlen..
Przed zajściem z tym „zamarznięciem paliwa” takie problemy nie występowały.. auto paliło za pierwszym razem, a teraz na dworze jest ok. 0stropni więc temperatura też nie powinna mieć z tym nic wspólnego.. całość opisałem dość dokładnie więc mam nadzieje że jak ktoś się spotkał z takim problemem to zna jego rozwiązanie..
Bardzo proszę o pomoc!!
Pozdrawiam

artek81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2011, 10:38   #2
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
Domyślnie Odp: MONDEO 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

Cytat:
Napisał artek81 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Proszę o pomoc.. w czym jest problem.. ? tak jak by listwa nie trzymałą ciśnienia paliwa.. i gdzieś dostawało się powietrze.. ?
sprawdź i ewentualnie wymień uszczelki w złączach filtra paliwa. a listwa raczej trzyma skoro przed odkręceniem przewodów przy odpowietrzeniu było ok. obejrzyj silnik pod kątem wycieków z układu zasilania w paliwo. i przyjrzyj się przewodom paliwowym pod podwoziem bo może któryś jest wgnieciony i nie ma odpowiedniej wydajności albo przecieka
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2011, 10:41   #3
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: MONDEO 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

Jaki masz zawór EGR?

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jeśli taki to on może być przyczyną twoich problemów. Tłoczek wpuszczający spaliny do dolotu zacina się i uniemożliwia odpalenie. Wyjmij go i dobrze wyczyść, jest on sterowany silniczkiem elektrycznym i częstą usterką jest mechaniczne uszkodzenie zębatek, uwalają się dwa metalowe bolce w jednej z zębatek i zawór nie pracuje.
Jednak jeśli EGR jest wadliwy to powinieneś mieć zapaloną kontrolkę CHECK ENGINE.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2011, 11:32   #4
artek81
ford::amateur
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 10-12-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 8
Domyślnie Odp: MONDEO 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

witam
być może że podczas zakładania nowego filtra uszkodziłem uszczelki.. musze je sprawdzić.. kolega napisał

Cod o EGR to mam taki jak na zdjęciu.. ten nowszy..
Ale wykluczyłem że on jest przyczyną problemu..też wydawało mi się że być może on coś zawinił bo wcześniej mi się zepsuł i też nie mogłem odpalić auta.. jednak by sprawdzić czy on jest winien wystarczy ściągnać dolną gumową rurę i spróbowac odpalić bez niego...auto powinno zapalic i pracować bez jego pomocy..(wiem bo tak wcześniej sprawdzałem i rzeczywiście po zdjęciu rury auto zaczeło palić - i w serwisie stwierdzili że coś z położeniem łopatki było przestawione..)

Tak czy inaczej próbowałem odpalić teraz auto również ze ściągnięta rurą.. bo myślałem że może znowu egr sie zepsuł.. ale to nie to.. też nie mogłem odpalić..
dopiero odpowietrzenienie pomogło.. i tak jak pisałem powyżej.. po odpaleniu jezdziłem.. i auto pracuje prawidłowo.. jak by egr był uwalony to nie miało by mocy..

wszystkie kontrolki gasną.. nie wystakuje żadna ikonka engine.. nic nie pojawia się również podczas jazdy..

Ostatnio edytowane przez artek81 ; 02-03-2011 o 11:33 Powód: dodat. info.
artek81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2011, 12:03   #5
Kamilox87
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-02-2011
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 24
Domyślnie Odp: MONDEO 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

Czesc Artek rozwiazales swoj problem? gdyz mam podobny problem. Daj znac. pozdrawiam
Kamilox87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2011, 16:32   #6
detenboy
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TCDI
Rocznik: 2006
Postów: 22
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

Witam, mam podobny problem jak kolega, moje problemy zaczely sie w grudniu, objawy te same na mrozie nie odpala. Jestem juz po wymianie turbiny,akumulatora oraz wszystkich filtrow i plynow, auto zostalo oddane na warsztat. Po kilku dniach diagnoza zatkane wtryski, wszystkie inne rzeczy zostaly sprawdzone na kompie i "recznie". Po regeneracji auto lepiej chodzi rowno i plynnie, spadlo spalanie z 9,7l(nawet i 10,6)/100km do 7,0l/100km w miescie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. cena 3000,00zl. Po tej operacji 2-3 dni wszystko ok, przyszly mrozy to samo auto nie pali, byla opcja ze moze byc cos z wtryskami zostaly odeslane do firmy Bosch. Po sprawdzeniu i odeslaniu wtryskow dostalem inf. ze wtryski sa ok, po kilku dniach nowa diagnoza wadliwy zawor EGR, podobno po rozpieciu go auto ladnie odpala na mrozie i nie ma problemow. Wlasnie dzis czekam na info. co do wyceny uszkodzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
detenboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2011, 17:26   #7
pawcio71
ford::average
 
Avatar pawcio71
 
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

Silnik krokowy przy turbo pada-rusz go jak nie pali
pawcio71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2011, 09:47   #8
artek81
ford::amateur
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 10-12-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 8
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

Witam

Wczoraj sprawdzałem uszczelki w dwóch przewodach podczas wymiany filtra paliwa na ten stary (wylałem z niego zawartość.. zalany został nową ropą..)
Po wymianie odpowietrzone były wtryski(odkręcane nakrętki do momentu aż nie poleciała sama ropa..) Tak więc powietrze wyleciało.. i autko zapaliło podczas odpowietrzania..

Pochodziło troche.. zgasiłem.. próbowałem znowu odpalić i nic..znowu odpowietrzanie.. wydawało by się że już nic powietrza w przewodach nie zostało.. autko ponownie zapaliło..
Pochodziło troszkę.. zgasiłem.. za kilkanaście sekund znowu próbowałem zapałić, ale znowu lipa..z uwagi na późną godzinę odpuściłem sobie i nic więcej nie robiłem..

Dziś sprawdzę ten silniczek krokowy…możesz kolego powiedziec mi coś dokładniej o tym silniku.. (to jest ta rączka która załancza się podczas odpalania..po prawej stronie turbiny stojąc przed autem..) czy ona powinna od razu zmienić położenie.. czy po jakimś czasie.. jak poznać że to ona szwankuje.. ?


I jeszcze jedno.. czy ktoś ma schemat jak jest zbudowana pompa wtryskowa 2.0 TDCI .. w takim mondeo.. musze wiedziec gdzie tam znajduje się ten "zaworek zwrotny" o ile taki jest.. który podtrzymuje paliwo w listwie..??

Ostatnio edytowane przez artek81 ; 03-03-2011 o 09:58 Powód: dodatk. info..
artek81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2011, 10:39   #9
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

Ta rączka to dźwignia zmiennej geometrii turbiny.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2011, 12:43   #10
artek81
ford::amateur
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 10-12-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 8
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - nie odpala, zapowietrza sie układ ?

Cytat:
Napisał Deryll Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ta rączka to dźwignia zmiennej geometrii turbiny.
no zrozumiałem tylko tyle że to rączka.. a możesz napisać coś więcej jak prosiłem wyżej.. ?
artek81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.