![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-08-2011
Skąd: dolnyśląsk
Model: Mondeo MK IV
Silnik: TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 50
|
![]()
witam
sprawa wygląda tak mondeusz 2.0 TDCi przy odpalaniu na zimnym silniku kopci na biało i falują obroty po 15 sek. wszystko jest ok. ostatnio w chłodniejsze poranki to nawet konkretny dymek jest , czuć przy tym specyficzny zapach ropy. poza tym : - sprężynka przed odpaleniem gaśnie szybko - płynu chłodniczego nie ubywa - spalanie w normie miasto 7.5/8 l. /100km - brak check engin oraz migających sprężynek - zeszłej zimy (oprócz lipnej ropy) zawsze auto paliło ciężko czasami ale paliło. - czasami na biegu jałowym obroty delikatnie zafalują (nie zauważalne przy obciążeniu przez klimatyzacje) - czarny bąk przy ostrzejszym bucie (chyba normalne) No i obstawiam świece i mam kilka pytań bo w googlach i na różnych forach wyczytałem masę info i głowa pełna, a więc : 1. czy objawy które opisałem mogą świadczyć o padniętych świec ? 2. czy to prawda że świece grzeją nawet przy wysokich dodatnich temp ? 3. wyczytałem też że świece grzeją nawet podczas pracy silnika ? cyt. "W najnowszych silnikach wysokoprężnych świece żarowe wykorzystuje się także do dogrzewania pracującego silnika. Wydatnie podnosi to sprawność procesu spalania, poprawia kulturę pracy silnika i pozwala na redukcję szkodliwych substancji w spalinach" 4. czy konsekwencje użytkowania auta z padniętymi świecami jest na tyle poważne że można się dorobić remontu silnika ? 5. czy dobrze szukam przyczyny problemu czy obrać inny kierunek układ paliwowy, egr..... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: Fiesta
Silnik: Tdci
Rocznik: 2011
Postów: 293
|
![]()
ja bym przyjrzal sie rura wychodzacym z egr w strone dolotu czy przypadkiem nie sa zapchane. mialem podobnie, dochodzilo do tego falowanie na zimnym. Od nagaru zalepiony wlot do/kolektora ssacego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-08-2011
Skąd: dolnyśląsk
Model: Mondeo MK IV
Silnik: TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 50
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: katowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2003
Postów: 117
|
![]()
gdy silnik jest sprawny (stan bdb) to z wszystkimi spalonymi świecami odpala bez żadnych problemów i dymów do około minus 10 stopni, sprawdzone na sobie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 15-03-2009
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2001
Postów: 95
|
![]()
Cytat z instrukcji serwisowej:
Świece żarowe podgrzewają komory spalania, co ułatwia rozruch zimnego silnika. W fazie ogrzewania wstępnego moduł PCM otrzymuje sygnał z informacją o temperaturze silnika z czujnika temperatury głowicy cylindrów (CHT) i na tej podstawie określa czas ogrzewania wstępnego. Im niższa temperatura, tym dłuższy czas ogrzewania wstępnego. Czas maksymalny wynosi 8 sekund przy temperaturze -20°C lub niższej. Przy temperaturze powyżej 80°C nie ma fazy ogrzewania wstępnego. Po uruchomieniu silnika świece żarowe wchodzą w fazę ogrzewania wtórnego. Faza ta pomaga polepszyć pracę na biegu jałowym i zmniejszyć emisję węglowodorów poprzez bardziej wydajne spalanie zaraz po rozruchu Faza ta odbywa się tylko przy prędkości silnika poniżej 2500 obr/min., przy większej prędkości zostaje ona przerwana w celu zwiększenia żywotności świec żarowych. Maksymalny czas tej fazy wynosi 30 sekund przy temperaturze -20°C lub niższej. Przy temperaturze powyżej 50°C nie ma fazy ogrzewania wtórnego. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,080
|
![]()
przy padnietych swiecach kopci na czarno i telepie,przy plusowych temp.tdci nie potrzebuje podgrzewania,jak czuc rope to sprawdz uklad paliwowy do wtryskow moze jest nieszczelny,albo powoli leja wtryski
Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 14-09-2012 o 09:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-04-2012
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo combi
Silnik: 2.0dtci
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
![]()
Tylko pytanie w którym momencie świeca grzeje gdy pali sie na czerwono czy na zielono po włączeniu zapłonu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-08-2011
Skąd: dolnyśląsk
Model: Mondeo MK IV
Silnik: TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 50
|
![]() Cytat:
Cytat:
A i muszę się przysłuchać temu cykaniu przekaźnika bo jak dotąd to chyba nie słyszałem. to ma być cyk jak przy wycieraczkach? Ostatnio edytowane przez Diezzel ; 15-09-2012 o 21:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
|
![]()
A wystarczy sobie wpiąć na chwilę jakąś żaróweczkę, multimetr itp. pod szynę/kabel zasilający świece - każdy znajdzie po popatrzeniu na silnik - i będzie wiadomo, kiedy grzeje.
|
![]() |
![]() |