|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-06-2013, 07:49 | #1 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Spalanie na 100km na rogrzanym silniku a temp. zewnętrzna
Witam
Mam takie pytanie do innych użytkowników duratec he, zwłaszcza z komputerkiem paliwowym. Czy zauważyliście może różnice w spalaniu już na w pełni rozgrzanym silniku zależne od temperatury zewnętrznej. Oczywiście pomijam czas ssania kiedy silnik nie jest jeszcze w pełni rozgrzany. Moim zdaniem temp. zewn. nie ma żadnego znaczenia co do spalania na już w pełni rozgrzanym silniku. Jakie są Wasze obserwacje? Wiem wiem, ludzie mają większe problemy z autami. Ale nudzę się trochę w pracy a poza tym nie znalazłem takich rozważań na forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
28-06-2013, 10:24 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Spalanie na 100km na rogrzanym silniku a temp. zewnętrzna
ja wiem tylko tyle że im wyższa temp powietrza tym niższa jego gęstość, co z kolei ma bezpośredni wpływ na spadek mocy silnika, ale podobno w naszych warunkach atmosferycznych to do ok 10%. Czytałem też że spadek ciśnienia też ma wpływ na spadek mocy.
Więc wydaje mi się że przy mniejszej mocy ten sam samochód może spalić odrobinę więcej, ale są to chyba różnice raczej niewielkie. |
28-06-2013, 11:36 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 743
|
Odp: Spalanie na 100km na rogrzanym silniku a temp. zewnętrzna
Ale przeciez po to jest przepływomierz i czujnik temperatury powietrza zeby ECU wyliczyło co sie udało zassac i ile paliwa do tego dodac zeby optymalnie sie spaliło
|