Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-11-2012, 22:49   #1
trollkrk
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-10-2012
Model: mk3
Silnik: 2.0 tddi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 2
Domyślnie szarpanie silnikiem przy powolnym przyśpieszaniu

witam
wiem że było wiele podobnych tematów ale nie moge żadnego do siebie dopasować . mam problem z moim mondkiem 2.0 tddi 115 km , gdy przyśpieszam powli mam wrażenie jakby go coś dławiło (pomiedzy 1500-2500 obr . niezależnie na którym biegu jade).
Gdy przyśpieszam z mocno wciśniętym pedałem gazu auto przyśpiesza płynnie bez żadnych szarpnięć . auto nie bierze oleju , nie kopci dobrze odpala na ciepłym jak i na zimnym silniku. z góry dziekuje za odpowiedzi. pozdr

trollkrk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2012, 17:57   #2
przemo_1981
FCP member
 
Avatar przemo_1981
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 22-07-2008
Skąd: Poznań
Model: Mazda CX-60 i Puma St-Line
Silnik: 2.5 PHEV 327KM i 1,0 EB 125KM
Rocznik: 2023 i 2020
Postów: 409
Domyślnie Odp: szarpanie silnikiem przy powolnym przyśpieszaniu

Witam

Temat często już poruszony na forum - mam podobny problem, najprawdopodobniej jest to pompa paliwa w baku, ale prędzej warto sprawdzić filtr paliwa i czy zawór erg nie jest zawalony. Mechanik w czwartek wpierw wymieni mi filtr (zazwyczaj kupuje oryginał ale niestety ostatnio nie mieli w sklepie na stanie więc kupiłem HP) i przeczyści mi zawór i cały dolot. Jeśli to nie poskutkuje wtedy weźmie się za pompę.

Ostatnio edytowane przez przemo_1981 ; 05-11-2012 o 17:59
przemo_1981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2012, 13:06   #3
lukas_ko
ford::specialist
 
Avatar lukas_ko
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 657
Domyślnie Odp: szarpanie silnikiem przy powolnym przyśpieszaniu

Ja mam focusa z silnikiem 2.0 TDCI i tam miałem podobne objawy i w pierwszym przypadku winny był zawór podciśnienia turbiny do niego dochodzą dwa wezyki i wiązka elektryczna. A w drugim przypadku winna była pompa wtyskowa.
__________________
Hm
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2012, 22:02   #4
trollkrk
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-10-2012
Model: mk3
Silnik: 2.0 tddi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 2
Domyślnie Odp: szarpanie silnikiem przy powolnym przyśpieszaniu

Dziekuje koledzy za pomoc na początek pójdę tropem przema i sprawdze egrGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
trollkrk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2012, 22:05   #5
AdamJ.
ford::advanced
 
Avatar AdamJ.
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 22-09-2010
Skąd: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Postów: 371
Domyślnie Odp: szarpanie silnikiem przy powolnym przyśpieszaniu

Inni mówią...ten typ tak ma.
__________________
Gdyby Bóg wolał przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
"...Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..."Colin McRae
AdamJ. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2012, 13:15   #6
przemo_1981
FCP member
 
Avatar przemo_1981
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 22-07-2008
Skąd: Poznań
Model: Mazda CX-60 i Puma St-Line
Silnik: 2.5 PHEV 327KM i 1,0 EB 125KM
Rocznik: 2023 i 2020
Postów: 409
Domyślnie Odp: szarpanie silnikiem przy powolnym przyśpieszaniu

Witam

Jestem po wizycie u mechanika. Wymienił mi na oryginalny filtr paliwa (sam go kupiłem) i przeczyścił mi wszystkie rury wraz z zaworem erg.
Przed operacją:
- poszarpywania przy obrotach 1800-2000,
- mułowate przyspieszanie,
- przy obrotach powyżej 2000 podczas delikatnego przyspieszania delikatne kopcenie (ciemny kolor spalin)
- przy obrotach powyżej 2000 podczas mocnego przyspieszania (czytaj bardziej pedał gazu w podłodze) wielka chmura ciemnego dymu

Po czyszczeniu erg i przewodów i wymianie filtra paliwa:
- nie zauważyłem rwania (choć wg mechanika coś jeszcze delikatnie haczy)
- samochód ma "kopa"
- przy mocnym przyspieszaniu samochód ekspresowo wkręca się na obroty 3000 i nawet więcej (odzwierciedlenie oczywiście w przyspieszaniu),
- brak jakiegokolwiek kopcenia (było ciemno i za mną samochód na światłach - nic nie zauważyłem bym kopcił)
przemo_1981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2012, 17:27   #7
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: szarpanie silnikiem przy powolnym przyśpieszaniu

Temat i tak powróci do ciebie. Zaślep EGR i będziesz miał spokój.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2012, 20:23   #8
przemo_1981
FCP member
 
Avatar przemo_1981
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 22-07-2008
Skąd: Poznań
Model: Mazda CX-60 i Puma St-Line
Silnik: 2.5 PHEV 327KM i 1,0 EB 125KM
Rocznik: 2023 i 2020
Postów: 409
Domyślnie Odp: szarpanie silnikiem przy powolnym przyśpieszaniu

Cytat:
Napisał Deryll Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Temat i tak powróci do ciebie. ...

Wykrakałeś! Wrócił i to szybciej niż się spodziewałem. Opinię powyżej opisałem z jazdy od mechanika do domu - odcinek ok. 4km. Niestety, kolejna jazda to trasa w jedną stronę 100km i niestety przy dłuższej jeździe znów pojawiło się rwanie przy obrotach w okolicach 1800-2000. Samochód po przeczyszczeniu układu ciągnie o wiele lepiej ale niestety przy znacznym przyspieszaniu (wyprzedzanie na trasie) mocno kopci. Krótko mówiąc czeka mnie wymiana pompy w baku.

Mam pytanie: ceny tych pomp na alledrogo zaczynają się od 150zł (!) do 450-500zł za boscha - jakie macie doświadczenie z tańszymi zamiennikami (pytam się bo niestety portfel świeci pustkami). Może ktoś ma coś tańszego zamontowanego i działa ok?
przemo_1981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2013, 12:34   #9
przemo_1981
FCP member
 
Avatar przemo_1981
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 22-07-2008
Skąd: Poznań
Model: Mazda CX-60 i Puma St-Line
Silnik: 2.5 PHEV 327KM i 1,0 EB 125KM
Rocznik: 2023 i 2020
Postów: 409
Domyślnie Odp: szarpanie silnikiem przy powolnym przyśpieszaniu

Cytat:
Napisał Deryll Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Temat i tak powróci do ciebie. Zaślep EGR i będziesz miał spokój.
2 tygodnie temu odstawiłem samochód do mechanika który min zaślepił mi erg. Mondek już mi nie szarpie, idzie płynnie w całym zakresie obrotów.

Mam niestety ale: w porównaniu z tym jak ciągnął prędzej (przed problemem z szarpaniem) jest trochę mułowaty w całym zakresie obrotów, najbardziej poniżej ok 2000obr (załączenie turbiny). Mechanik wspomniał o przepływce (zaznaczona na zdjęciu, zdjęcie zapożyczone z neta), że jeśli będą jakieś problemy będzie trzeba ją wymienić.

Czy tą "mułowatość" mogę powiązać z tą przepływką?

ps. po zaślepieniu erg nawet z pedałem gazu w podłodze nie widzę żadnego obłoku spalin za mną Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przemo_1981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.