![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-10-2012
Model: mk3
Silnik: 2.0 tddi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 2
|
![]()
witam
wiem że było wiele podobnych tematów ale nie moge żadnego do siebie dopasować . mam problem z moim mondkiem 2.0 tddi 115 km , gdy przyśpieszam powli mam wrażenie jakby go coś dławiło (pomiedzy 1500-2500 obr . niezależnie na którym biegu jade). Gdy przyśpieszam z mocno wciśniętym pedałem gazu auto przyśpiesza płynnie bez żadnych szarpnięć . auto nie bierze oleju , nie kopci dobrze odpala na ciepłym jak i na zimnym silniku. z góry dziekuje za odpowiedzi. pozdr |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP member
![]() Imię: Przemo
Zarejestrowany: 22-07-2008
Skąd: Poznań
Model: Mazda CX-60 i Puma St-Line
Silnik: 2.5 PHEV 327KM i 1,0 EB 125KM
Rocznik: 2023 i 2020
Postów: 409
|
![]()
Witam
Temat często już poruszony na forum - mam podobny problem, najprawdopodobniej jest to pompa paliwa w baku, ale prędzej warto sprawdzić filtr paliwa i czy zawór erg nie jest zawalony. Mechanik w czwartek wpierw wymieni mi filtr (zazwyczaj kupuje oryginał ale niestety ostatnio nie mieli w sklepie na stanie więc kupiłem HP) i przeczyści mi zawór i cały dolot. Jeśli to nie poskutkuje wtedy weźmie się za pompę. Ostatnio edytowane przez przemo_1981 ; 05-11-2012 o 17:59 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 657
|
![]()
Ja mam focusa z silnikiem 2.0 TDCI i tam miałem podobne objawy i w pierwszym przypadku winny był zawór podciśnienia turbiny do niego dochodzą dwa wezyki i wiązka elektryczna. A w drugim przypadku winna była pompa wtyskowa.
__________________
Hm |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-10-2012
Model: mk3
Silnik: 2.0 tddi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 2
|
![]()
Dziekuje koledzy za pomoc na początek pójdę tropem przema i sprawdze egrGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 22-09-2010
Skąd: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Postów: 371
|
![]()
Inni mówią...ten typ tak ma.
__________________
Gdyby Bóg wolał przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach. "...Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..."Colin McRae |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FCP member
![]() Imię: Przemo
Zarejestrowany: 22-07-2008
Skąd: Poznań
Model: Mazda CX-60 i Puma St-Line
Silnik: 2.5 PHEV 327KM i 1,0 EB 125KM
Rocznik: 2023 i 2020
Postów: 409
|
![]()
Witam
Jestem po wizycie u mechanika. Wymienił mi na oryginalny filtr paliwa (sam go kupiłem) i przeczyścił mi wszystkie rury wraz z zaworem erg. Przed operacją: - poszarpywania przy obrotach 1800-2000, - mułowate przyspieszanie, - przy obrotach powyżej 2000 podczas delikatnego przyspieszania delikatne kopcenie (ciemny kolor spalin) - przy obrotach powyżej 2000 podczas mocnego przyspieszania (czytaj bardziej pedał gazu w podłodze) wielka chmura ciemnego dymu Po czyszczeniu erg i przewodów i wymianie filtra paliwa: - nie zauważyłem rwania (choć wg mechanika coś jeszcze delikatnie haczy) - samochód ma "kopa" - przy mocnym przyspieszaniu samochód ekspresowo wkręca się na obroty 3000 i nawet więcej (odzwierciedlenie oczywiście w przyspieszaniu), - brak jakiegokolwiek kopcenia (było ciemno i za mną samochód na światłach - nic nie zauważyłem bym kopcił) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]()
Temat i tak powróci do ciebie. Zaślep EGR i będziesz miał spokój.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FCP member
![]() Imię: Przemo
Zarejestrowany: 22-07-2008
Skąd: Poznań
Model: Mazda CX-60 i Puma St-Line
Silnik: 2.5 PHEV 327KM i 1,0 EB 125KM
Rocznik: 2023 i 2020
Postów: 409
|
![]() Cytat:
Wykrakałeś! Wrócił i to szybciej niż się spodziewałem. Opinię powyżej opisałem z jazdy od mechanika do domu - odcinek ok. 4km. Niestety, kolejna jazda to trasa w jedną stronę 100km i niestety przy dłuższej jeździe znów pojawiło się rwanie przy obrotach w okolicach 1800-2000. Samochód po przeczyszczeniu układu ciągnie o wiele lepiej ale niestety przy znacznym przyspieszaniu (wyprzedzanie na trasie) mocno kopci. Krótko mówiąc czeka mnie wymiana pompy w baku. Mam pytanie: ceny tych pomp na alledrogo zaczynają się od 150zł (!) do 450-500zł za boscha - jakie macie doświadczenie z tańszymi zamiennikami (pytam się bo niestety portfel świeci pustkami). Może ktoś ma coś tańszego zamontowanego i działa ok? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FCP member
![]() Imię: Przemo
Zarejestrowany: 22-07-2008
Skąd: Poznań
Model: Mazda CX-60 i Puma St-Line
Silnik: 2.5 PHEV 327KM i 1,0 EB 125KM
Rocznik: 2023 i 2020
Postów: 409
|
![]() Cytat:
Mam niestety ale: w porównaniu z tym jak ciągnął prędzej (przed problemem z szarpaniem) jest trochę mułowaty w całym zakresie obrotów, najbardziej poniżej ok 2000obr (załączenie turbiny). Mechanik wspomniał o przepływce (zaznaczona na zdjęciu, zdjęcie zapożyczone z neta), że jeśli będą jakieś problemy będzie trzeba ją wymienić. Czy tą "mułowatość" mogę powiązać z tą przepływką? ps. po zaślepieniu erg nawet z pedałem gazu w podłodze nie widzę żadnego obłoku spalin za mną Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |