![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: podlasie
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 36
|
![]()
Witam
Parę dni temu (przy temperaturze -25C) po trzeciej próbie odpalenia wyskoczył mi nagle komunikat "immobilizer aktywny. Od tego czasu każda próba odpalenia silnika kończy się tak samo - nawet nie zakręci rozrusznikiem. Doczytałem że winny może być akumulator. Wczoraj podjechał do mnie ojciec i próbowaliśmy odpalać na klemach - to samo - nie kręci - ta sama informacja. Dzisiaj się wkurzyłem i wymieniłem akumulator na nowy. Ciągle rozrusznik nawet nie zakręci - ale nie wyskakuje już informacja o immobilizerze. Ktoś ma pomysł co to może być? Wczoraj kupiłem na allegro ELM327 - pewnie jutro przyjdzie to sczytam błędy. Jedyna myśl jaka mi przychodzi - to że trzeba wykasować te błędy z komputera. O innych opcjach w tej chwili nie myślę bo będą bardziej kosztożerne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 799
|
![]()
Immobilizer w MK3 siedzi w trzech modułach i jeśli nie ma komunikacji miedzy którymś z modułów to wtedy wywala taki komunikat i blokuje możliwość odpalenia. W pierwszych egzemplarzach występował czasem problem z wiązkami najczęściej przy module silnika dostawała się tam woda i mógł któryś z przewodów zostać przerwany i efekt gotowy. Najszybciej ocenisz robiąc diagnostykę. To najczęstsza usterka, ale tez może być cos innego i jak podepniesz pod kompa to może się ujawni.
Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 07-02-2012 o 13:50 Powód: Literówka :) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 27-11-2010
Model: Galaxy
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 1
|
![]()
Witam. Mam ten sam problem, po rozładowaniu się akumulatora, na razie akumulator wyjęty i się ładuje. Zobaczymy co będzie po ponownym podłączeniu . Bardzo proszę o info. jeżeli ktoś rozwiązał ten problem. Pozdrawiam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: podlasie
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 36
|
![]()
błędy sczytałem z trybu testowego są to:
F00616 C42268 C40268 C41568 C41668 C41768 Ten pierwszy to niskie napięcie na akumulatorze (teraz już chyba nieaktualne bo wymieniłem akumulator na nowy) pozostałe z końcówka 68 - to błędy komunikacji - czyli jestem w kropce EDIT: sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki związane z immobilizerem i rozruchem - wszystkie całe. Już tego nie rozumiem. Teram mam brak jakiegokolwiek infa o immobilizerze - i cały czas mam to samo - rozrusznik nawet na ułamek sekundy się nie rozkręci. Może coś fizycznie przymarzło? Ostatnio tankowałem na shelu v-power więc z paliwem raczej nie powinienem mieć kłopotu. Coś czuję że skończy się na lawecie i w jakimś serwisie. Ostatnio edytowane przez redlum ; 07-02-2012 o 21:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 779
|
![]() Ostatnio edytowane przez maciaba ; 07-02-2012 o 23:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
|
![]()
maciaba, link popraw bo prowadzi do tego tematu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a póki co wstawię pewnie to co chciałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 779
|
![]()
O, ale klops ;p Sorka! I właśnie dokładnie o to mi chodziło. Dzięks
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Moderator
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 799
|
![]()
Komunikat immobilizer aktywny pojawi się zawsze gdy padnie ważny układ lub coś koło niego i komputer zablokuje mozliwość odpalenia ze względów bezpieczeństwa. Zazwyczaj po tym pojawi się jak u kolegi Jacka z linku info co dokładnie padło i do czego trzeba zerknąć. Tu kolega ma odrazu to info co sugeruje raczej coś innego, może to być co napisałem w pierwszym poście bo to już przerobiłem, ale się nie upieram.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: podlasie
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 36
|
![]()
w serwisie postał przez noc i się nagrzał - sprawdzili komputer - sypał cały czas błędami - coś tam zrestartowali i działa jak nowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. kosztowało mnie to 150zł - więc znośnie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Moderator
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 799
|
![]()
150 zł jak na aso to naprawdę przyzwoicie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |