![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-05-2016
Model: fusion
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Witam. Mam problem z kupionym niedawno fordem rocznik 2008 przebieg 93 tys km. Mianowice przy rozpędzaniu sie i zmianie biegów przy obrotach 1900-2100 szarpie. Czy ktoś wie czym to może być spowodowane?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-04-2016
Skąd: Słubice k. Płocka
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
![]()
U mnie tez czasem szarpie przy rozpedzaniu sie, na wolnych obrotach faluja delikatnie obroty. Kilka razy zapalil sie check. Po podlaczeniu do kompa bledy z drugiej lambdy.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fusioneer
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 686
|
![]()
Przy takim przebiegu i wieku auta warto także przejrzeć kable wysokiego napięcia i świece zapłonowe. Ich zużycie może dawać podobne objawy.
__________________
Signature coming soon... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-05-2016
Skąd: Olsztyn
Model: Fousion
Silnik: 1,4 80 KM
Rocznik: 2006
Postów: 59
|
![]()
Może po prostu jeszcze nie nauczyłeś się nim jeździć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Nie napisałeś czy masz Diesla czy benzynę. Przy benzynie 1900- 2000 na obrotomierzu to strasznie mało, silnik po prostu może nie mieć mocy, w mojej przy 2000 zawory dzwonią jak kościele Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., nie zmieniam biegów zanim nie rozkręcę pow. 3000, sprzęgło też trochę inaczej reaguje (jest wysprzęglane hydraulicznie), więc jak je puścisz jednocześnie dodasz gazu to zanim złapie sprzęgło silnik może szarpnąć.
Jak pierwszy raz wsiadłem do swojej Fuzjii to zanim ją "wyczułem" i się do niej przyzwyczaiłem to przejechałem około 2000 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Spokojnie sprawdź czy silnik tylko szarpie, czy się dusi i przerywa. Czy to występuje tylko w tym zakresie obrotów czy też na większych. Jeśli masz włączoną klimę to też zabiera trochę mocy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fusioneer
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 686
|
![]()
Słuszna uwaga kolegi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fuzję z silnikiem benzynowym najlepiej "ciągnąć" do minimum 2,5-3 tys obrotów, by zmienić bieg i nie dławić przy tym silnika.
__________________
Signature coming soon... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-03-2006
Skąd: Kraków
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4L B + LPG
Rocznik: 2005 FL
Postów: 90
|
![]()
Po pierwsze: Pytania bez podania typu silnika z automatu powinny być usuwane.
Po drugie: Obstawiam, że kolega potrafi odróżnić szarpanie przy zbyt niskich obrotach od niestandardowej pracy silnika. U mnie 3 razy pojawił się zbliżony objaw przy tych samych obrotach. Wiem, że w mam błąd oczekujący związany z sondą. Póki co nie zapala się check i sam problem ostatnio nie występuje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-05-2016
Model: fusion
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Za wszystkie odpowiedzi dziękuje. Samochód był podłączany pod obd2 ale błędów nie pokazało, więc chyba czas na jakieś wymiany, Odnośnie braku info o rodzaju silnika uzupełniam paliwo. Tak to jest jak baba pisze posta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,750
|
![]()
^^
ja jeszcze dopiszę, że u mnie szarpało w Fieście (silniki te same co w Fusion) i zatankowałem Pb98. Przestało szarpać, jeżdzi bardzo płynnie, żadnych problemów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-04-2016
Skąd: Słubice k. Płocka
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
![]()
W drugim poscie pisałem o bledzie sondy lambda i prawdopodobnej przyczynie szarpania podczas przyspieszania oraz falujacych obrotów. Zdecydowalem sie pare dni temu wymienic przewody zapłonowe i podczas wymiany odkryłem ze przewód odmy jest pęknięty. Po wymianie wszystkie obiawy ustapily i silnik pracuje jak trzeba.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |