![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-05-2010
Model: Ford transit
Silnik: 2,0tdci 125 km
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
![]()
Witam
posiadam Forda Transita wersje 9-osobową. Uszkodził mi się silnik krokowy przepustnicy ogrzewaniapasażerów, znajdujący się w tylnej części auta(bagażnik). W silniku wykruszył się ząb jednego z trybików. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. gdzie to naprawić może pasuje od innego auta ( nr silnika to YC1H-19E616-AC) Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 26-03-2014 o 14:45 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit
Silnik: 1998 cm
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
![]()
Mam ten sam problem. Jak udało się to naprawić?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,077
|
![]() Cytat:
I będzie (jakiś czas) ok. Aby nie było jakiś czas, lecz dłużej - nie wolno pozwalać łapom z tylnych siedzeń kręcić gałkami tylnej nagrzewnicy. Ważne: gałkę zimno-ciepło przestawiamy przy wyłączonym wentylatorze. Kilka sekund po przestawieniu temperatury można z powrotem włączyć nawiew. Przy takim postępowaniu siłownik będzie działał bardzo długo.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-11-2016 o 21:59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-04-2005
Skąd: Piotrków Tryb.
Model: Transit x 3, Mondeo MKII, Galaxy MKIII
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi, 2.2 TDCi, 1.8TD, 2.0TDCi
Rocznik: 2001, 2003, 2008, 1997, 2007
Postów: 347
|
![]() Cytat:
Święte słowa... Pasożytom z tylnych siedzeń mówimy STOP !!!!!!
__________________
[you] widzę Cię |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit
Silnik: 1998 cm
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,077
|
![]() Cytat:
Ale skorzystam z okazji i jeszcze dopiszę swoje spostrzeżenie: ze dwa miesiące temu pojechałem sobie za miasto i zostawiłem auto lewą stroną (tam gdzie jest nagrzewnica z tyłu) do słońca. Po ok dwóch godzinach odpaliłem silnik i nagle usłyszałem z tyłu charakterystyczny terkot uszkodzonego trybika. A nie dotykałem żadnych gałek. Zaczął sam działać i... zerwał plastikowe ząbki, nie chciał przestać działać dopóki stacyjka była włączona... Po rozebraniu ustrojstwa okazało się, że przyczyna leży w wyschniętym smarze na stykach potencjometru. Układ pracuje w układzie mostka opornościowego i silnik serwa skrupulatnie stara się naśladować ustawanie potencjometru w takiej pozycji, w jakiej ustawiony jest potencjometr gałki regulacyjnej. Kiedy wyschnięty smar przerwał obwód mostka, silnik ruszył z kopyta do działania nie zważając na żadne krańcowe położenia - efekt wiadomy. Wniosek: kto ma tylną nagrzewnicę z jeszcze sprawną regulacją temperatury - warto wymontować elektrosiłownik, rozebrać, oczyścić styki i płytkę opornościową ze starego smaru i nałożyć cieniutką warstwę niewysychającego smaru litowego (jest taki np firmy WD40 w sprayu - ale to nie jest te zwykłe WD40).
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 04-11-2014 o 21:33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-04-2012
Skąd: Rosia, m. Tver
Model: Transit Tourneo Bus
Silnik: QVFA
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-11-2016
Skąd: Różyny
Model: TRANSIT
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 1
|
![]()
Witam mam ten sam problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.! Dziękuję za podpowiedz na pewno skorzystam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,077
|
![]()
Generalnie jest tak, że w elektrosiłowniku przedniej nagrzewnicy najczęściej pada silniczek (konkretnie szczotki), a w tylnej nagrzewnicy trybik.
Jeżeli ktoś ma zegarmistrzowsko-elektroniczne zdolności, to można dolutować w silniczku nowe szczotki do starych - trzeba wyjąć silniczek i rozebrać.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-11-2016 o 21:38 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 12-03-2004
Skąd: Wadowice
Model: Ford Edge 2016 Sport/Scorpio mk2 94 2.9
Silnik: 2.7 V6 Biturbo/2.9 EFI
Rocznik: 2016/1994
Postów: 1,597
|
![]()
Witajcie,
Mojego transita trapi problem silniczka tylnej nagrzewnicy. Uleciała ścieżka, polutowałem. Silniczek działa, ale: do jednej pozycji idzie ładnie do końca, w przeciwnym kierunku nie czuja końca i leci dalej (stąd wytarta zembatka, którą wymieniłem). Ścieżki "rezystantywne" wyczyszczone. Ktoś ma jakiś pomysł ? Może trzeba mu jakąś adaptację zrobić ?? |
![]() |
![]() |