![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
![]()
Witam,
piszę w imieniu szwagra który boryka się z problemem w finlandii, otóż padła mu tam turbosprężarka- rozwałiło wirnik sprezarki i obudowe od strony zimnej. Kupiliśmy regenrowaną turbinę w turbo-sklep w Oleśnicy, wszystko zostało wyczyszczone i poskładane. Po odpaleniu auta i po rozgrzaniu się silnika turbina zaczęłą dziwinie borować i glośniej swiszczeć i wyskoczył komunikat usterka układu silnika. Po podpięciu wyskakuje tylko błąd P0299- zbyt niskie ciśnienie doładowania turbospręzarki. Pytanie czy to będzie jakaś nieszczelność, turbinę wykluczamy, zawór EGR jest zaślepiony (pracuje na sucho). Kawałki łopatek wyciagnął z intercoolera. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,886
|
![]()
a czy przy okazji wymiany turbiny dał nowy przewód olejowy zasilający smarowanie turbiny ? - przewód zapchany .Może dla tego padła mu pierwsza turbina ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
![]()
nowego nie dał,wyczyścili, a turbinbiarz mówił że te turbiny około 200 tys wytzrymują. Auto ma 190 tys.
Bump: nowego nie dał,wyczyścili, a turbinbiarz mówił że te turbiny około 200 tys wytzrymują. Auto ma 190 tys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,886
|
![]()
a szkoda, wszyscy co naprawiają turbo mówią że dają tylko gwarancję gdy wymieni się ten przewód z śrubami do niego oraz olej z filtrem w silniku
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-11-2012
Skąd: Lublin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
![]()
Jak bobruje i świszczy to albo nie daliście uszczelki (metalowej) miedzy turbina/kolektorem i ucieka powietrze albo turbina ma luzy (sprawdziliście to ręcznie ruszając wirnikiem)
Jak samo turbo ok, to ewentualnie może problem ze sterownikiem ba są 2 typy do 1.8 TDCi mk2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
![]()
wszystko byłoby zrobione gdyby nie to że to finlandia, dostep do czesci diesla marny, mechanicy od diesli tez kiepsko. Ja specjalnie jechałem 600 km po turbine zeby jego zona wziela bo leciala do niego na weekend
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
![]() Cytat:
Uszczelka jest tylko jedna do chlodnicy spalin-- > EGR, turbina jest dobrana przez ASO po numerze garetta. Dokładnie nie opisze Ci jak pracuje turbina bo tego na żywo nie słuchałem, ale jak sie rozgrzeje to słychać głośniejszy świst. Jutro będą rozbierać cały dolot, kawałki wirnika mogły gdzieś uszkodzić węża i teraz jak już turbina daje ciśnienie do coś wyszło. Auto ma moc i nie kopci Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 04-05-2014 o 21:11 |
|
![]() |
![]() |